آدرس  تعبير خواب جامع > حرف ط >

طاووس

 

محمدبن سيرين گويد:

ديدن طاووس به خواب، دليل بر پادشاه عجم است. اگر بيند كه طاووسي نر داشت، دليل كه از پادشاه عجم مال حاصل كند. اگر طاووسي ماده بيند، دليل كه زن بگيرد و از او فرزند آورد و مال حاصل كند.

 

حضرت دانيال گويد:

ديدن طاووس به خواب، دليل بر زن مفسده باشد. اگر بيند كه طاووس با وي سخن گفت، دليل كه ولايتي يابد. اگر بيند طاووس از خانه او پريد، دليل كه زن را طلاق دهد.

 

جابرمغربي گويد:

اگر بيند طاووسي را بكشت، دليل كه دختري را دوشيزگي ببرد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن طاووس بر دو وجه بود.

اول: پادشاه عجم (پادشاه).

دوم: بزرگي مالدار(شخص بزرگ و ثروتمند).

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

طاووس فريب زيبايي هاست و چون گوشت اين مرغ دلفريب و چشم گير خوردني نيست در روياهاي ما فريب باطل تلقي مي شود. انسان به طور کلي، زن و مرد، در معرض فريب و دستخوش مطامعي است که زيبايي هاي جهان به او القا مي کنند و نوع مرد بيش از هر چيز مي تواند در معرض فريب زن باشد. به همين علت معبران طاووس را زني زيبا و فريبنده تعبير کرده اند که چون در منظر بيننده خواب قرار مي گيرد او را مي فريبد، از راه به در مي برد و به باطل مي کشاند. چنانچه در خواب طاووسي را ديديد که مي خرامد و بال و پر رنگارنگ خود را مي گشايد و جلوه مي کند نشان آن است که فريب در کمين شماست و اين بستگي مي يابد به وضع و موقعيتي که داريد. البته اين را خود بيننده خواب بهتر مي داند که چه چيز زودتر فريبش مي دهد. هستند کساني که فريب زن را مي خوردند. برخي پول گولشان مي زند و دسته اي در مقابل جاه و مقام ضعف دارند. به هر حال ديدن طاووس در خواب احتمال فريب خوردن بيننده خواب را هشدار مي دهد چه فريب زن و چه فريب دنيا.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

پر طاووس : تمايل داشتن به چيزهاي پوچ و واهي

طاووس : ملاقات بسيار شيرين در حين مسافرت

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

ديدن طاووس عمر زياد شود

www.aradpardaz.com