آدرس  تعبير خواب جامع > حرف پ >

پرنده

 

محمدبن سيرين گويد:

اگر بيند پرنده داشت و از دست او بپريد و ديگر بار به دست او آمد، دليل كه حاجت او روا شود. اگر بيند پريد، دليل كه بعضي از مال او برود.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

 پرنده در خواب مراد است مگر پرندگان مکروه مثل کلاغ، جغد، خفاش، کرکس و يکي دو نوع مرغان مرداب زي و مردخوار که در جاي خود توضيح داده مي شود. پرندگان حلال گوشت بهتر از پرندگاني هستند که گوشتشان در مذهب ما حرام شده و پرنده زنده بهتر از پرنده مذبوح است و به همين نحو پرنده خوش نقش بهتر است از پرندگان يک رنگ يا پرندگاني که رنگ نامطلوب و غير طبيعي دارند. اگر در خواب ديديد که پرنده اي داريد به مراد دل خود مي رسيد بخصوص اگر پرنده خوش رنگ و خوش آواز باشد. اين گوياي رسيدن به نهايت مراد است و مبارک خوابي است. اگر خود را در پرنده فروشي مشاهده کرديد و آن پرندگان به شما تعلق نداشتند و حتي نمي توانستيد يکي از آن ها را تصاحب کنيد موردي پيش مي آيد که از مشاهده کامروائي ديگران حسرت مي خوريد همان طور که در مورد پرواز پرستو ها در آسمان گفته شد. کبوتر سمبل عشق و صلح و دوستي است و کبوتر ماده زني است صالح و پاکدامن و خوب و خوش خلق و چنان چه در خواب ديديد کبوتري ماده داريد زني با اين خصوصيات در زندگي شما نقش مي گيرد و دگر گوني هائي به وجود مي آورد. اگر پرنده را با جوجه ديديد صاحب فرزند مي شويد و اگر چندين پرنده داشتيد به مراد مي رسيد و کام شما از چند جهت روا مي گردد. اگر پرنده اي داشتيد که پريد و شما هم به دنبالش رفتيد مجذوب مي شويد يا به سفر مي رويد و اگر اين پرنده رفت و باز نگشت به نوشته مجلسي زيان مي بينيد و محتمل خسارت مي شويد. کشتن پرنده نيز خوب نيست. در مورد هر يک از پرندگان به جاي خود توضيح داده مي شود. اين حکم کلي در مورد پرنده است. اگر ببينيد جغد يا کرکسي از دست شما پريد و رفت بلائي از شما دور مي شود و اگر کبوتري رفت عشقي را از دست مي دهيد. گنجشک دوست مزاحم و وراج است.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

پرنده : ملاقاتي خوشايند

پرنده در حال پرواز : خبرهاي خوش

بدام انداختن پرنده : غم و غصه

تخم پرندگان : ارث

پرندگان در قفس : خبر رسيدن از سوي فرزندان

نشسته : سوگ

دردست داشتن : شانس بزرگ

دانه دادن به آنها : داشتن يک همراه شادمان

پرندگان آبي –دريايي- : غم

پرندگان گذرا : آرزوهايي که بر آورده خواهند شد

پرنده کاکلي پيشرفت سريع السير ، عشق متقابل

 

ليلا برايت مى‏گويد:

ديدن پرندگان در خواب، نشانه‏ى موفقيت در انجام كارها است. اگر پرنده‏اى را ببينيد كه بر روى تخم خود نشسته، به اين معنا است كه به اهدافتان مى‏رسيد.

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ ديدن پرندگان با بالهاي زيبا در خواب ، نشانة خوشبختي است .

2ـ اگر زني در خواب پرندگاني زيبا ببيند ، نشانة آن است كه بزودي همسري دلخواه و ثروتمند خواهد يافت  .

3ـ اگر درخواب پرندگاني با بالهايي ريخته و خاموش ببينيد ، نشانة رفتار ظالمانة اغنيا با مردم فقير است .

4ـ ديدن پرنده اي زخمي در خواب ، نشانة آن است كه براي فرزند گمراه خود تأسف خواهيد خورد .

5ـ ديدن پرندگان در حال پرواز ، نشانة خوشبختي و پايان وضع نامطلوب زندگي .

6ـ گرفتن پرندگان در خواب ، نشانة رسيدن به خواسته هاست .

7ـ اگر كشاورزي خواب ببيند پرندگان را با تفنگ شكار مي كند ، نشانة محصول كم و اوضاع نابسامان است .

 

 

www.aradpardaz.com