آدرس  تعبير خواب جامع > حرف چ >

چوپاني

 

محمدبن سيرين گويد:

شباني كردن در خواب از گوسفند و گاو خر و اشتر و مانند اينها، هر يكي را تاويلي است، شباني اسب، ولايت و بزرگي بود و شباني خر، دلالت بر بخت بود و گوسفند مال و روزي حلال بود.

 

حضرت دانيال گويد:

اگر بيند با شباني در نبرد بود. دليل كه با مهتري خصومت كند.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن شبان در خواب، دليل بر مردي باشد كه مال مردم را نگه دارد (محافظت نمايد).

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد :

چوپان در خواب ديدن بسيار نيکو است و خوابي است مبارک و ميمون. بيشتر انبيا الهي و پيغمبران بزرگ چوپان بوده اند و خود چوپان انساني است پاک و آزاده که پاسدار يکي از بزرگترين نعمات خداوند است. ديدن چوپان در خواب بسيار نيکو است و چه بسيار پيامبران و اوليا در روياهاي صادقانه، به شکل و هيئت چوپانان ظاهر مي شوند و مبشر الطاف و عنايات الهي قرار مي گيرند. ديدن چوپان در خواب به هر حال و صورتي که باشد خوب است و بهتر است اگر چوپان چوبدست در دست و گوسفنداني در پيش داشته باشد در اين صورت مي تواند يکي از فرشتگان مقرب باشد که بر بيننده خواب ظاهر شده است. اگر چوپاني به آن صورت که گفته شد در خواب ببينيد ارتقا شان و جاه مي يابيد و به نعمت و رفاه مي رسيد و اگر با چوپان سخن بگوئيد بشارتي به شما مي رسد. اگر چوپاني را با گوسفندان ببينيد که به طرف شما مي آيد خيلي بهتر از اين است که چوپاني از شما دور شود و فاصله بگيرد و در واقع پشت چوپان به طرف شما باشد. اگر چوپاني از طرف افق روشن بيايد رويائي است آسماني و عالي که نويد زندگي درخشان به بيننده خواب مي دهد. اگر چوپان آشنا باشد يعني يکي از آشنايان يا خويشان خود را در کسوت چوپان ببينيد او هر کس هست به نعمت و رفاه مي رسد. به او بشارت بدهيد. اگر نا آشنا با شد فقط خود شما از اين خواب بهره مند مي گرديد. اگر از چوپان چيزي بگيريد و بخوريد خوب است ولي اگر چوپان چيزي از شما گرفت يا خواست بگيرد که شما نداشتيد تا بدهيد تحقيق کنيد شايد واجب ساقط شده اي داشته باشيد که انجام نداده ايد. تکليفي بر گردن شما هست که بايد انجام شود و شايد مديون نباشيد و بايد صله ارحام کنيد. به هر حال ديدن چوپان در خواب خوب است.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

چوپان بودن : شما براي ديگران کار خواهيد کرد

ديدن يک چوپان : دوستان باهم آشتي خواهند کرد

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ ديدن چوپانها به هنگام مراقبت از گله هاي خود در خواب ، نشانة آن است كه كشاورزان محصول فراواني به دست خواهند آورد . براي ديگران نشانه كسب منفعت فراوان است .

2ـ ديدن چوپان بي گله و بي كار در خواب ، نشانة ابتلا به بيماري است .

 

www.aradpardaz.com