آدرس  تعبير خواب جامع > حرف گ >

گوسفند

 

محمدبن سيرين گويد:

ديدن گوسفند درخواب، دليل غنيمت است. اگر بيند كه گوسفند مي چرانيد، دليل كه بر قومي مهتري يابد. اگر ديد كه گوسفند بسيار داشت و دانست كه ملك اوست، دليل است كه نعمت بسيار حاصل كند. اگر بيند كه گوشت گوسفند پخته مي خورد، دليل كه به قدر آن غنيمت يابد. اگر بيند كه گوسفند بكشت، دليل كه بر دشمن ظفر يابد و مال او را بخورد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر در خواب بيند كه بز و ميشي داشت، دليل كه از بزرگي مال حاصل كند. اگر بيند كه شاخهاي بز و ميش، قوي بود، دليل كه بيننده خواب توانا شود. اگر بيند كه بز و ميش بسيار داشت و دانست كه ملك اوست، دليل است به قدر آن منفعت يابد و نيز گويند به عدد هر ميشي، بزرگي يابد.

 

جابرمغربي گويد:

ديدن ميش در خواب، دليل بر زني بزرگ است. اگر بيند كه ماده ميشي داشت، دليل كه زني بزرگ زاده بخواهد. اگر بيند كه گوسفند با او سخن گفت، دليل ا ست روزي بر وي فراخ شود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

ديدن گوسفند درخواب بر پنج وجه است.

اول: مهتري وسروري.

دوم: زني بزرگ ومهم.

سوم : مال.

چهارم:فرمان روايي.

پنجم: جاه ومقام و منفعت يافتن.

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

گوسفند نيز از حيوانات حلال گوشت است و ديدنش در خواب مبارک است و نيکو. تعبير قوچ و گوسفند را در جاي خود نوشته ام که چون ديدنش ريشه مذهبي و عقيدتي دارد داراي تعبير خاصي است اما گوسفند ماده و شيرده در خواب غنيمت است و روزي. اگر در خواب ببينيد گوسفند فربه اي داريد روزي شما فراخ مي شود و نعمت و برکت خواهيد يافت. اگر گسي گوسفندي به شما بدهد او شما را متنعم مي کند و چنانچه گوسفندي لاغر باشد نشان عسرت است و تنگدستي.اگر گوسفند فربه اي داشته باشيد در خواب ببينيد آن را مي فروشيد کفران نعمت مي کنيد و نشان آن است که به همين علت نعمت و روزي شما تنگ و گرفته مي شود ولي اگر گوسفند چاقي را در خواب بخريد بسيار نيکو است و خبر از اين است که روزي مي يابيد و نعمت بر شما زياد مي شود. برخي نوشته اند گوسفند ماده نعمتي است که از سوي يک زن به بيننده خواب مي رسد. اگر در خواب ببينيد گله هست و شما چوپان آن گله هستيد به رياست و بزرگي مي رسيد و عده اي به فرمان شما در خواهند آمد که البته اين بستگي به شغل و حرفه شما دارد. جواني در خواب ديد که چوپان شده و گله اي گوسفند را در صحرا مي چراند. معبر به او گفت(بر قومي مهتري خواهي يافت . سالي چند گذشت. جوان که تصادفا آن معبر را ديد به او گفت (به خاطر داري؟ تو يک روز به من گفتي بر قومي مهتري خواهم يافت نه فقط مهمتر يک قوم نشده ام بلکه پدرم را که نان آور خانه بود از دست دادم ) معبر پرسيد (الان چه مي کني ؟) گفت ( دکان پدرم را اداره مي کنم و با درآمد همان دکان هم زن و فرزند خودم را هم نان مي دهم و هم مادر و چهار خواهر و برادرم را نگه داري مي کنم )معبر گفت ( پس من خلاف نگفتم چرا که الان مهتر قومي هستي که آن ها چون گوسفندان در پناه تو هستند و چنانچه آن ها را به حال خود واگذاري به وسيله گرگان دريده خواهند شد )به هر حال ديدن گوسفند در خواب نيکو است و گوشت گوسفند نيز نعمت است اما پخته آن بهتر از خام آن است.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

گله ، رمه : بوسيله صرفه جوييهايتان به خوشبختي خواهيد رسيد

در چراگاه : يک برد در بازي لاتاري

چاق : يک اتفاق خوش

لاغر : لحظات مشکلي خواهيد داشت

گله داري کردن : يک شادي در انتظارتان است

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

ديدن گوسفند روزي حلال باشد

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ چيدن پشم گوسفندان در خواب ، علامت آن است كه از كارهاي خود سود فراواني به دست خواهيد آورد .

2ـ ديدن گلة گوسفند در خواب ، نشانة آن است كه مزرعه داران به شادماني و سود فراواني دست خواهند يافت .

3ـ اگر خواب ببينيد گوسفندان گله اي مريض و لاغر شده اند ، نشانة آن است كه به خاطر عملي شدن نقشه هايتان نوميد خواهيد شد .

4ـ خوردن گوشت گوسفند در خواب ، نشانة آن است كه افراد بدخلق احساسات شما را ناديده خواهند گرفت و به شما اهانت خواهند كرد .

www.aradpardaz.com