آدرس  تعبير خواب جامع > حرف س >

سوسمار

 

ابراهيم كرماني گويد:

سوسمار، دليل بود بر نژاد عرب و خوردن گوشت او مال و منفعت دنيا بود. اگر بيند سوسمار او را بگزيد، دليل كند كه از مردي عرب او را مضرت رسد. اگر بيند سوسمار بكشت، دليل كه دشمن را قهر كند.

 

محمدبن سيرين گويد:

خوردن گوشت سوسمار در خواب، دليل منفعت كند. اگر بيند كه سوسمار در خانه بانگ مي داشت، دليل بود كه در آن خانه آوازه مصيبت شنود.

 

مولف گويد :

سوسمار چون از حيواناتي تغذيه مي کند که تعابيري مانند دشمن و مزاحم و از اين نوع دارد.واز حمله به انسان بيشتر دوري مي کند مي توان گفت مردي است  غير قابل اطمينان

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

 سوسمار جانور بومي ايران نيست وآن چه در خواب نامه ها درباره اين جانور کريه نوشته شده مطالبي است که از زبان عربي به فارسي برگردانده يا ريشه عربي دارد. گفته اند که اعراب قديم گوشت سوسمار را مي خورده اند به همين علت گوشت سوسمار را در رديف گوشت هاي ماکول ديگر آورده و چيزهائي درباره آن نوشته اند ولي براي ما چنين نيست و ديدن سوسمار کراهت دارد چه رسد به خوردن گوشت آن که حتي تصورش به ذهن ما نمي آيد. کرماني عليه الرحمه نوشته (سوسمار مردي است عرب و بياباني) اين تعبير ناشي از همان القا باورهاي جاهليت اعراب است که متاسفانه در اسلام نيز ماند. در حالي که شرع مقدس اسلام خوردن گوشت سوسمار را منع کرده است ليکن تعابيري که درباره سوسمار شده باقي مانده اند. سوسمار دشمن بياباني است و بسيار خطرناک. اين خطري است که نه در شهر بل که در بيابان و بيرون شهربيننده خواب را تهديد مي کند. اگر کسي در خواب سوسمار يا بز مچه ببيند و مشاهده کند که از طرف اين جانور مورد تهديد قرار گرفت و ترسيد و گريخت خطري در خارج از محدوده شهر او را به خود مي خواند و انتظارش را مي کشد. چنين شخصي اگر راننده است و رانندگي مي کند بهتر است چندي از شهر خارج نشود يا اگر کسي بزمچه يا سوسمار در خواب ببيند خوب است مدتي از اقدام به مسافرت خودداري کند. البته بايد توجه داشت که سوسمار و بزمچه بياباني هستند و با تمساح که آبي است متفاوت مي باشند. تمساح که در آب زندگي مي کند و شکار خود را نيز در آب هاي کم عمق مي يابد تعبيري ديگر دارد.

www.aradpardaz.com