آدرس  تعبير خواب جامع > حرف پ >

پرواز کردن

 

حضرت دانيال گويد:

اگر بيند چون مرغ از جائي به جائي مي پريد، دليل كه به سفر رود و به قدر بلندي و پريدن وي از زمين بلندي و شرف يابد. اگر بيند راست به آسمان مي رفت، دليل كه او مضرت رسد. اگر بيند چندان پرواز كرد در هوا كه به آسمان رسيد و در آسمان ناپديد شد و زمين نيامد، دليل كه زود از دنيا رحلت كند.

 

محمدبن سيرين گويد:

اگر كسي بيند از جانب قبله بپريد و باز به جاي خويش آمد، دليل كه از سفر زود بازآيد، بامنفعت بسيار، خاصه چون بيند كه پرها دارد. اگر بيند بي پر همي پريد،دليل كه ازحال خود بگردد. اگر بيند از بام خويش به بامي ديگر مي پريد، دليل كه زن طلاق دهد و زني ديگر خواهد يا كنيزكي خرد.

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر ديد به آسمان بپريد، دليل كه حج كند. اگر ديد از سراي خود به سراي مجهول بپريد، دليل كه اجل او نزديك باشد و بايد از گناه توبه كند. اگر بيند پرها داشت، ليكن به خلاف پر مرغان، دليل كه بيمار شود و به نزديك هلاك رسد و عاقبت شفا يابد. اگر ديد از جائي به جائي پرواز نمود، دليل كه سفر نمايد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

پريدن در خواب بر پنج وجه است.

اول: سفر.

دوم: حج.

سوم: بزرگي.

چهارم: تغيير حال.

پنجم: بيماري و مرگ

 

منوچهر مطيعي تهراني گويد:

 پرواز در خواب نيکو است مگر اين که مستقيم تا اعماق آسمان بالا برويد که ديگر زير پاي خود را نبينيد. اين را معبران بد دانسته اند و معتقدند که حيات بيننده خواب را خطري حتمي تهديد مي کند. پريدن بيشتر سفرکردن تعبير شده يا زن گرفتن. اما اگر ديديد که پرواز مي کنيد و از جايي برمي خيزيد و به آرامي جاي ديگر فرود مي آييد تحول و دگر گوني در زندگي شما به وجود مي آيد که دل خواه است. اگر جاي سبز و خرمي فرو آمديد از اين تحول و دگر گوني سود مي بريد. پرواز در شب تحولي است آميخته به اندوه و غم يا سفري است که خستگي و رنج دارد و و سود ندارد. گاه در خواب مي بينيد که پرواز مي کنيد اما مي خواهيد خود را به لبه ديوار يا بالاي برج و يا نقطه ديگري برسانيد و هر چه تلاش مي کنيد نمي توانيد. اين نشانه آن است که در تحولات آينده زندگي براي رسيدن به هدف هاي تعيين شده دچار مشکل و سختي مي شويد و يا اصلا نمي رسيد. مجلسي نوشته اگر کسي ببيند که حين پرواز به زمين مي افتد زن خود را طلاق مي دهد و زني ديگر مي گيرد اما سقوط در خواب نمايانگر سقوط حرفه اي و شغلي است و گوياي اين واقعيت که براي ايجاد تحول با ناکامي رو به رو مي شوبد. مجموعا ديدن پرواز در خواب بد نيست و بهبود امور را نويد مي دهد.

 

لوک اويتنهاو مي گويد :

پرواز کردن : در آسمان ها : تجربياتي شيرين

داشتن بال : خوشبختي

 

ليلا برايت مى‏گويد:

اگر در خواب ببينيد كه بال و پر داريد و پرواز مى‏كنيد، بيانگر گرفتارى و دردسر است. پرواز با هواپيما در خواب، نشانه‏ى نااميدى و يأس است. پرواز با بالن در خواب، نشانه‏ى آن است كه به يكى از اهدافتان مى‏رسيد. اگر در خواب ببينيد كه هنگام پرواز سقوط مى‏كنيد، يعنى روزهاى سختى پيش رو داريد.

 

آنلي بيتون مى‏گويد:

1ـ اگر خواب ببينيد در اوج آسمان پرواز مي كنيد . نشانة آن است كه در امر ازدواج با بدبختهايي روبرو مي شويد .

2ـ اگر خواب ببينيد نزديك به زمين پرواز مي كنيد ، نشانة آن است كه از بيماري و پريشاني نجات خواهيد يافت .

3ـ اگر خواب ببينيد بر فراز آبي گل آلود پرواز مي كنيد ، علامت آن است كه دشمنان به دنبال فرصتي مناسبند تا شما را بدام بيندازند ، بايد مراقب اطراف خود باشيد .

4ـ اگر خواب ببينيد بر فراز مكانهايي مخروبه پرواز مي كنيد ، علامت آن است كه در محيطهاي مأيوس كننده با بدبختي زندگي خواهيد كرد .

5ـ اگر خواب ببينيد در حين پرواز درختان و گياهان سبز را تماشا مي كنيد ، علامت آن است كه بعد از تحمل ناراحتي و سختي در مدتي كوتاه ، خوشبختي شما را در آغوش مي گيرد .

6ـ اگر خواب ببينيد در حين پرواز به خورشيد نگاه مي كنيد ، علامت آن است كه بيهوده نگران هستيد ، زيرا در كارها به توفيق مي رسيد .

7ـ اگر خواب ببينيد از كنار ماه و سيارات ديگر پرواز مي كنيد ، دلالت بر قحطي و جنگ دارد .

8ـ اگر خواب ببينيد با بالهايي سياه پرواز مي كنيد ، نشانة نوميدي است . اگر در حين پرواز سقوط كنيد ، علامت آن است كه در زندگي فردي منحط و پست مي شويد . اگر در حين پرواز از خواب بيدار شويد ، علامت آن است كه ديگر بار مقام و منزلت خود را بدست مي آوريد .

9ـ اگر مردي خواب ببيند با بالهاي سفيد بر فراز شاخ و برگ سبز درختان پرواز مي كند ، نشانة آن است كه در كارها پيشرفت مي كند و به آرزوهاي خود دست مي يابد و همچنين در امر ازدواج سعادتمند و خوشبخت خواهد شد . اگر شاخ و برگ درختان خشكيده باشد ، علامت آن است كه براي رسيدن به آرزوهاي خود بايد مبارزه كند . در كارها پيشرفتي ناچيز خواهد كرد .

10ـ اگر دختري خواب ببيند از شهري به شهر ديگر پرواز مي كند ، و سرانجام بر نوك كليسايي فرود مي آيد ، نشانة آن است كه خواستاران دروغي بسيار خواهد داشت كه با آنها مخالفت مي كند . شايد مدتي بيمار شود .

11ـ اگر دختري خواب ببيند در حيني كه پرواز مي كند به او تيراندازي مي شود ، نشانة آن است كه دشمنان مي كوشند كه مانع پيشرفت او براي رسيدن به درجات بالاتر بشوند .

www.aradpardaz.com