• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 37004
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۸ ۱۹:۱۸

آشنایی با ورزش زیبا و فوق العاده باراسل

barre au sol1

تاریخچه باراسل یا باروسل

باراوسل در واقع زاییده انتقال حرکات و تمرینات باله از حالت ایستاده به حالت افقی و روی زمین است.نام این ورزش فرانسوی هم به خوبی گویای همین مطلب است.

(میله) = Barre

(زمین) = Sol

( و ترکیب آنها به معنای از میله به زمین )

بوریس کنیاسف Boris Kniaseff بنیان گذار این ورزش در دهه 60 میلادی در پاریس به افراد حرفه ای آموزش باله می داد.

پس از مدتی وی به دلیل پرداخت مالیات بالایی که در پاریس مجبور به پرداخت آن بود،راهی سویس شد و در آنجا برای ادامه فعالیت خود به عنوان مدرس باله یک ساختمان قدیمی اجاره کرد تا کلاس های خود را در آنجا برگزار کند.

کنیاسف برای انجام تمریناتش نیاز داشت که یک میله بلند (barre) بر دیوار ساختمان وصل کند، اما این کار وی به دلیل قدیمی بودن ساختمان از سوی میراث فرهنگی سویس ممنوع شد. به این ترتیب او چاره ای نداشت جز اینکه حرکات باله را به صورت نشسته و خوابیده بر روی زمین انجام دهد.

پس از مدتی کنیاسف متوجه شد که زمین به انجام درست حرکات کمک زیادی می کند و شاگردان او در وضعیت جسمانی بهتری قرار می گیرند. آن ها علاوه بر کم کردن سایز بدن،ستون فقران صافی پیدا کرده و بسیاری از مشکلات استخوانی شان از جمله درد ناحیه ی گردن و شانه هایشان برطرف می شود.

حتی شاگردانی که پیش از این در حین انجام حرکات باله آسیب دیده بودند،سلامتی خود را زودتر بازیافتند.

barre au sol2

باراوسل زائیده ی این اتفاق ساده بود

بعد از مدتی کنیاسف به پاریس بازگشت و این ورزش را در میان شاگردان قدیمی اش گسترش داد. پس از او،آنیتا کریستینا (Anita Kristina) شاگرد وی که یکی از چهره های نام آور باله بود، به تدریس گسترده تر باراوسل روی آورد و به این ترتیب ورزش باراوسل به طور رسمی به عموم معرفی شد.

گفتنی است خانم هنگامه امیدی، یکی از شاگردان گذشته آنیتا کریستینا، چندین سال پیش به وطن بازگشت تا ایرانیان را با معجزه باراوسل آشنا کند. او به نکات جالبی درباره این رشته اشاره کرد:

باراوسل علاوه بر به دست آوردن تناسب اندام و کم کردن سایز بدن،در برخی موارد جایگزین مناسبی برای فیزیوتراپی است و بسیاری از افرادی که این ورزش را انجام داده اند،پس از مدتی متوجه کاهش درد در نواحی مختلف بدن به ویژه شانه، گردن، ستون فقرات، کمر و زانوهای خود شدند.

barre au sol3

چگونگی ورزش باراوسل

باراوسل عبارتست از بخشی از تمرینات باله شامل حرکات قدرتی-کششی که بصورت مداوم بر روی عضلات نزدیک شونده و دور شونده کار می کند. بدلیل تداوم حرکات تعبیر تمرین استقامتی نیز می تواند از آن کرد. تمرینات باراوسل باعث افزایش انعطاف پذیری، کاهش سایز و تناسب اندام میشود.

باراوسل از سال 1373 در تهران زیر نظر خانم هنگامه امیدی با تعداد محدودی از شاگردان ارائه شد. نظر به اینکه تمامی افرادی که بیش از 6 ماه در این کلاسها شرکت نموده اند تاثیرات تناسب اندام و کاهش سایز را در خود دیده اند پس از مدتی استقبال رو به رشدی از سوی عموم به این ورزش شد. این روند منجر به ثبت و ارائه رسمی این رشته در سال 1390 در فدراسیون آمادگی جسمانی شد.

افرادیکه باراسل را بیش از 6 ماه ادامه داده اند از نشاط روحی و جسمی مناسبی بهره مند شده اند و حاضر به جابجایی این رشته با دیگر رشته ها نمی باشند. (به قول شاگردان: به باراسل معتاد شدیم)

 

لباس ورزش باراوسل

جوراب : با هدف تسهیل گردش و حرکات پاشنه روی زمین در تمرینات الزامی است.

گتر : نوعی ساق کاموایی است که به منظور محافظت از زانو و ساق پا و کمک به حرکت پا روی زمین در تمرینات الزامی است

شلوار ورزش استرچ : برای گرم نگه داشتن عضلات ران

تاپ ورزشی/ بادی : برای پوشش و گرم نگه داشتن بالا تنه

حوله : مورد استفاده در دراز کشیدن روی زمین به پشت و روی شکم

 


منبع: http://www.asemooni.com/sport/exercise/barre-au-sol
بازدید: 8659

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top