• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 408996
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۷ ۱۶:۵۴
دسته: تلویزیون
پرینت
ایمیل

۵ کارتون محبوب در دنیا

روزنامه شهروند: در هفته کودک قرار داریم. در این روزها خیلی از بزرگترها هم یادی از کودکی‌شان می‌کنند. مثلا سراغ کارتون‌هایی می‌روند که در کودکی مشتاقانه آنها را دنبال می‌کردند. حالا سایت رنکر از بینندگان تلویزیونی خواسته با شرکت در یکی از نظرسنجی‌هایش کارتون‌ محبوب خود را پیدا و انتخاب کنند.

در فهرست کارتون‌های محبوب، نام‌های خاطره‌انگیزی مثل «تام و جری»، «پلنگ صورتی» و «ملوان زبل» دیده می‌شود که بسیاری از ما کودکی‌مان را با آنها گذرانده‌ایم. در ادامه نگاهی انداخته‌ایم به کارتون‌هایی که بیشترین رأی را داشته‌اند و از محبوب‌ترین‌ها هستند.

«لونی تونز» را که به خاطر می‌آورید؟ همان کارتونی که با نام «باگز بانی» هم شناخته می‌شود. این کارتون از سال ۱۹۳۰ تا ۱۹۶۹ ساخته شده که از آن به عنوان دوره طلایی کارتون در آمریکا یاد می‌کنند. باگز بانی یک خرگوش شبه‌انسان ساخته دست تعدادی از انیماتورهای مختلف بود. باگز تکیه‌کلام‌های متعددی دارد. او با آرامشش مهمترین شخصیت لونی تونز است. خیلی‌ها دوست داشتند مثل او با خونسردی راه پر پیچ و خمی که دارند را بگذرانند و به مقصدشان برسند. او عین خیالش هم نبود.

شخصیتش دهن کجیِ بزرگی به دردسرها است. خیلی‌ از ما این روزها به یک باگز بانیِ درونی احتیاج داریم! بی‌توجهیِ او باعث شد که در طول جنگ جهانی دوم و پس از آن محبوب تماشاچیان آمریکایی باشد. او همچنین نماد کارتون‌های لونی تونز و کمپانی برادران وارنر است.

٥ کارتون محبوب در دنیا

«تام و جری» جزو آن دسته کارتون‌هایی است که فصل مشترک بسیاری از آدم‌ها در جهان است. شاید بد نباشد بدانید این کارتون آمریکایی توسط کمپانی مترو گلدوین مایر در سال ۱۹۴۰ توسط ویلیام هانا و جوزف باربارا برای نخستین بار ساخته شد.

تام و جری از معدود کارتون‌هایی است که توانسته جایزه اسکار را از آن خود کند. نکته جالب تام و جری، نداشتن دیالوگ بود. به همین خاطر این کارتون می‌توانست با آدم‌های بیشتری در سراسر دنیا ارتباط برقرار کند.

به همین صورت به راحتی به زبان‌های مختلف ترجمه می‌شد و به تلویزیون‌های بسیاری از کشورها راه پیدا می‌کرد. این کارتون آنقدر طرفدار پیدا کرد که بر اساس آن فیلم‌هایی هم ساخته شد: نخستین فیلم در سال ۱۹۹۲ و پس از آن فیلم‌های بسیار دیگری با محوریت تام و جری ساخته شد. گفتنی است، شخصیت‌های تام و جری به عنوان میهمان در برخی از پروژه‌های دیگر هم حضور داشتند.

٥ کارتون محبوب در دنیا

«یوگی و دوستان» نام کارتون خاطره‌انگیز دیگری است که در فهرست محبوب‌ترین‌های سایت رنکر جای گرفته. یوگی به همراه سایر دوستانش با کشتی پرنده خود به همه جا سفر می‌کنند. آنها در این سفرها دوستان قدیم خود را ملاقات کرده و در حل مشکلات به آنان کمک می‌کنند.

اغلب اوقات برخی آدم‌های شرور در داستان‌ها وجود دارند که به خاطر خودخواهی خودشان باعث دردسر دیگران می‌شوند. یوگی به کمک دوستانش آنها را به سزای عملشان می‌رساند. «یوگی و دوستان» در دهه ۱۹۵۰ در شرکت هانا-باربارا (در ۶۹ قسمت) ساخته شد.

جالب است بدانید که هانا و باربارا خالقان تام و جری بودند. بد نیست بدانید شخصیت اصلی این مجموعه خرسی به نام یوگی است که نخستین بار در سال ١٩٥٨ به عنوان یک شخصیت فرعی در نمایش «سگ شکاری هاکلبرکی» ظاهر شد. پس از آن در کتاب‌های کمیک متعدد و انیمیشن‌های تلویزیونی کوتاه بسیاری، داستان‌های مختلفی به نمایش درآمد که شخصیت اصلی‌شان یوگی خرسه بود.

٥ کارتون محبوب در دنیا

امان از «پلنگ صورتی»؛ کارتونی که برای ما فقط در صفحه تلویزیون خلاصه نمی‌شد؛ کتاب‌ها، دفترها، مدادها و کیف‌هایمان هم پر بود از پلنگ صورتی؛ شخصیت محبوبی که بخشی از خاطراتمان شده. مجموعه پلنگ صورتی نخستین بار در سال ۱۹۶۴ ساخته شد و با موفقیت آن دنباله‌های زیادی برایش ساخته شد.

تمرکز این مجموعه روی کارآگاه و کارهای او نیست، بلکه محور آن شخصیت پلنگ صورتی است. اغلب فیلم‌های مجموعه پلنگ صورتی ساخته بلیک ادواردز است و پیتر سلرز هنرپیشه انگلیسی نیز نقش بازرس کلوزو فرانسوی را ایفا کرده.

تیتراژ خاص و استثنایی این سری، در نزد کارشناسان و فیلمسازان و عموم مردم طرفداران زیادی پیدا کرد و در همین تیتراژ فیلم‌ها بود که کاراکتر پلنگ صورتی معرفی شد. در همین سال هم انیمیشن کوتاه آن به کارگردانی فریتز فرلنگو و هالی پرات، موفق به دریافت جایزه اسکار انیمیشن‌های کوتاه شد.

٥ کارتون محبوب در دنیا

«ملوان زبل» کاری کرده بود که بچه‌هایی که اسفناج هم دوست نداشتند، با علاقه اسفناج می‌خوردند! پاپای کاراکتر محبوبی بود که هنوز هم طرفداران خاص خودش را دارد؛ ملوانی با هیکل بامزه و ساعدهایی پهن که رویشان علامت لنگر دیده می‌شد.

او یک کلاه کوچک داشت و پیپی که هیچ‌وقت از دهانش درنمی‌آورد. پاپای با خوردن یک قوطی اسفناج قوی می‌شد و می‌توانست هر کاری که دوست دارد را انجام دهد و رقیبش را از پای درآورد. شخصیت پاپای فلیشر، یکی از موفق‌ترین اقتباس‌هایی است که بدون کم و کاست از کمیک‌استریپ به کارتون تبدیل شده‌. جالب است بدانید که اهمیتی که در این کارتون به اسفناج داده می‌شود ناشی از چاپ یک مقاله علمی- تحقیقی است که در آن زمان به دلیل اشتباه چاپی ارزش آهن اسفناج را١٠ برابر بیشتر نشان داده بود. سال ١٩٣٦ بود که پاپای در نخستین کارتون انیمیشن رنگی از سری سه‌قسمتی آن یعنی «ملوان پاپای با ملوان سندباد ملاقات می‌کند»، خوش درخشید.

٥ کارتون محبوب در دنیا


منبع: http://www.bartarinha.ir/fa/news/783929/۵-کارتون-محبوب-در-دنیا
بازدید: 1286

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top