• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 409020
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۷ ۱۴:۵۴
دسته: سینما
پرینت
ایمیل

نخستین پیش‌بینی‌ها از اسکار ۲۰۱۹

روزنامه دنیای اقتصاد: اگرچه اسکار همیشه در قدم آخر شگفتی‌های خود را رو می‌کند و پیش‌بینی‌های اولیه همیشه انطباق کاملی با نامزد‌های نهایی و برندگان ندارد، اما با توجه به فیلم‌های اکران شده، بعید است نتایج نهایی امسال، تفاوت زیادی با پیش‌بینی‌ها داشته باشد.

حدود چهار ماه دیگر، آکادمی اسکار برندگان تندیس طلایی این رویداد سینمایی را معرفی خواهد کرد. اسکار از نظر بسیاری از سینماگران مهم‌ترین جایزه سینمایی جهان و شاید به همین دلیل است که از هم اکنون گمانه‌زنی‌ها درباره برندگان و نامزد‌های دریافت جوایز این رویداد سینمایی آغاز شده است.

رسانه‌های مختلف با بهره‌گیری از نظر منتقدان سعی دارند تا نزدیک‌ترین پیش‌بینی‌ها به واقعیت را درباره برندگان نهایی اسکار منتشر کنند. نکته دیگر آنکه پاییز هر سال برای سینمایی‌ها یک فصل پر اتفاق است. جشنواره‌ها و رویداد‌های مهمی در حوزه سینما برگزیدگان خود را معرفی می‌کنند. فصل طلایی اکران برجسته‌ترین فیلم‌های سال سینما درست در همین چند ماه قرار دارد.

نخستین پیش‌بینی‌ها از اسکار ۲۰۱۹

البته بسیاری از پیش‌بینی‌ها درباره اسکار بخش بهترین فیلم خارجی زبان سکوت کرده‌اند. دلیلش هم واضح است. ۸۷ کشور برای حضور در این بخش فیلم ارسال کرده‌اند. فیلم‌هایی که عمدتا در کشور‌های تولید‌کننده، اکران شده و هنوز بسیاری از منتقدان نتوانسته‌اند آن‌ها را ببینند، پس قضاوت درباره آن‌ها تقریبا غیرممکن است. از همین رو بیشتر پیش‌بینی‌ها از هرگونه اظهارنظر درباره فیلم‌های خارجی زبان اجتناب کرده‌اند. با این حال برخی نیز فهرست‌هایی درباره این بخش اعلام کرده‌اند.

در دیگر بخش‌ها، اما گزینه‌های متعدد و متفاوتی وجود دارد. ما در این گزارش سعی می‌کنیم تا مهم‌ترین و محبوب‌ترین بخش‌های اسکار را بررسی و پیش‌بینی‌های چند رسانه را در این بررسی جمع‌بندی و منتشر کنیم.

این بخش‌ها شامل بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگران زن و مرد و بهترین فیلمنامه است. اگرچه اسکار همیشه در قدم آخر شگفتی‌های خود را رو می‌کند و پیش‌بینی‌های اولیه همیشه انطباق کاملی با نامزد‌های نهایی و برندگان ندارد،، اما با توجه به فیلم‌های اکران شده، بعید است نتایج نهایی امسال، تفاوت زیادی با پیش‌بینی‌ها داشته باشد. این پیش‌بینی‌ها دوستداران سینما را هم مشتاق می‌کند تا با دیدن فیلم‌ها، داوری خود را درباره فیلم‌ها داشته باشند.

بهترین فیلمنامه اصلی

«رم» ساخته و نوشته فیلمساز معروف مکزیکی، آلفونسو کوارون شانس اصلی نامزدی در بخش بهترین فیلمنامه اصلی یا اورجینال است. پس از این فیلم «مورد علاقه» نوشته دبورا دیویس و تونی مک نامارا قرار دارد. «اصلاحیه اول» نوشته پل شریدر، «کتاب سبز» نوشته نیک واله لونگا، برایان هیس کوری و پیتر فرلی، «ببخشید که مزاحمت شدم» نوشته بوتس رایلی و «موروثی» نوشته اری استر دیگر شانس‌های اصلی این بخش هستند.

بهترین فیلمنامه اقتباسی

برآیند بسیاری از پیش‌بینی‌ها این است که شانس اصلی نامزدی اسکار امسال در این بخش به «BlacKkKlansman» ساخته جدید اسپایک لی اختصاص دارد. اثری در مورد یک پلیس سیاهپوست که موفق می‌شود به یک گروه کوکلاکس کلان نفوذ کند و تا ریاست آن هم پیش برود.

بعد از او «اگر خیابان بیلی می‌توانست حرف بزند» نوشته بری جنکینز، «بچه زیبا» نوشته لوک دیویس و فلیکس فان گروئنینگن، «یک ستاره به دنیا آمده» نوشته اریک راث و هشت نویسنده دیگر و «پلنگ سیاه» نوشته ریان کوگلر و سه نویسنده دیگر در رتبه‌های بعدی پیش‌بینی‌ها هستند.

نخستین پیش‌بینی‌ها از اسکار ۲۰۱۹

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد

درمیان بازیگران مکمل امسال، بیشتر پیش‌بینی‌ها نام ماهرشالا علی را برای بازی در فیلم کتاب سبز تکرار کرده‌اند. او احتمالا یکی از شانس‌های اصلی اسکار امسال است. در کنار او و بهتر است بگوییم در مقابل او «دنیل کالویا» با فیلم «بیوه‌ها» ایستاده است، همچنین «استیو کارل» هم با فیلم «معاون» و نیکلاس هولت برای بازی در فیلم «مورد علاقه» دیگر نامزد‌های احتمالی این بخش هستند. اما دیگر بازیگران مکمل مرد چندان مورد توجه پیش‌بینی‌ها نبوده‌اند.

بهترین نقش مکمل زن

نفر اول با اختلاف نسبتا زیاد «رجینا کینگ» است که برای بازی در فیلم «اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند» مورد توجه قرار گرفته. بعد از او باقی بازیگران به نوعی همتراز هستند. ریچل وایس برای بازی در فیلم «مورد علاقه» و مارینا دی تاویرا برای بازی در فیلم «رم»، لیندا کاردلینی برای فیلم «کتاب سبز» و الیزابت دبیکی برای فیلم بیوه‌ها در رتبه‌های بعدی پیش‌بینی‌ها قرار دارند.

در این میان نیکول کیدمن که فیلم «پسر پاک شده» را داشت، اگرچه در بعضی از پیش‌بینی‌ها حضور دارد، اما نتوانسته نظر بیشتر منتقدان را جلب کند و خودش را به گزینه‌های مورد قبول برساند.

نخستین پیش‌بینی‌ها از اسکار ۲۰۱۹

بهترین بازیگر مرد

برادلی کوپر برای بازی در فیلم «یک ستاره به دنیا آمده» شانس اصلی نامزدی برای دریافت جایزه بهترین بازیگری است. بعد از او ویگو مورتنسن برای فیلم کتاب سبز و «ویلم دافو» برای فیلم «در دروازه ابدیت» قرار دارند. کریستین بیل که برای بازی در فیلم معاون جزو نامزد‌های احتمالی اسکار بود، در بسیاری از پیش‌بینی‌ها طبق نظر منتقدان از جدول نهایی حذف شده است. رابرت ردفورد، استیو کارل و... هم در برخی از پیش‌بینی‌ها حاضر هستند.

نخستین پیش‌بینی‌ها از اسکار ۲۰۱۹

بهترین بازیگر زن

گلن گلوس شاید مهم‌ترین گزینه دریافت جایزه اسکار بازیگری باشد. او امسال فیلم «همسر» را در اسکار دارد. اما در کنار او بازیگر مطرح سینمای هالیوود «لیدی گاگا» با فیلم «یک ستاره به دنیا آمده» قرار دارد. همچنین «یالیتزا آپاراچیو» برای بازی در فیلم «رم» و اولیویا کولمن برای بازی در فیلم «مورد علاقه» گزینه‌های جدی دیگر هستند.

کری مولیگان هم برای فیلم «زندگی وحشی» از نامزد‌های احتمالی این بخش است که شانس قابل توجهی دارد. نیکول کیدمن در این بخش هم طبق نظر برخی از منتقدان شانس بالایی ندارد. او فیلم ویرانگر را بازی کرده و در کنارش ملیسا مک‌کارتی هم احتمالا از ناکامان بزرگ اسکار امسال خواهد بود.

نخستین پیش‌بینی‌ها از اسکار ۲۰۱۹

بهترین کارگردان

محتمل‌ترین گزینه آلفونسو کوارون است. او فیلم رم را در اسکار امسال دارد و احتمالا با این فیلم بتواند جوایز قابل توجهی هم بگیرد. تنها یک مشکل وجود دارد. او مکزیکی است و سال گذشته هم فیلمساز دیگر مکزیکی یعنی گیلرمو دل تورو جایزه اسکار کارگردانی را برده بود. این همه ماجرا نیست.

در پنج دوره اخیر اسکار ۴ بار جوایز کارگردانی به مکزیکی‌ها رسیده است. یک بار به آلفونسو کوارون، دو بار به الخاندرو گونسالس اینیاریتو و یک بار هم به گیلرمو دل تورو. با این حال به نظر می‌رسد فیلم جدید کوارون حسابی نظر منتقدان و رای دهندگان آکادمی را جلب کرده است.

نخستین پیش‌بینی‌ها از اسکار ۲۰۱۹

پس از او دیمین شزل برای کارگردانی فیلم «اولین مرد» قرار دارد. رقابت کوارون و شزل می‌تواند جذاب‌ترین جدال اسکار امسال باشد. سوای رقابت این دو، بری جنکینز کارگردان فیلم «اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند» که سال گذشته با «مهتاب» رقابت سختی با دیمین شزل و «لا لا لند» ش. داشت امسال هم می‌تواند او و البته آلفونسو کوارون را به چالش بکشد.

بردلی کوپر که اولین بار است روی صندلی کارگردانی می‌نشیند موفق شده با فیلمش به نام «یک ستاره با دنیا آمده» نقد‌های مثبتی دریافت کند و احتمالا از نامزد‌های جدی این رویداد است. به علاوه ریان کوگلر کارگردان «پلنگ سیاه» هم استیو مک کویین کارگردان «بیوه‌ها» از دیگر شانس‌های حضور در میان نامزدان بخش کارگردانی هستند.

اسپایک لی با فیلم «BlacKkKlansman» و یورگوس لانتیموس با فیلم «مورد علاقه» از کارگردانانی هستند که چندان نظر منتقدان را جلب نکرده‌اند و علی الظاهر به نظر می‌رسد که شانس چندانی ندارند. با این حال باید منتظر ماند و دید که داوران اسکار چه کار خواهند کرد.

بهترین فیلم

مهم‌ترین جایزه اسکار که امسال به «شکل آب» گیلرمو دل تورو رسید ممکن است سال آینده به فیلمی با یک کارگردان مکزیکی دیگر برسد. معلوم است کدام فیلم: «رم» ساخته آلفونسو کوارون. او هم تهیه‌کننده فیلم تازه‌اش بوده، هم کارگردان، هم نویسنده و هم فیلمبردار و تقریبا در همه این ۴ بخش هم شانس دریافت جایزه را دارد.

آیا ممکن است او در یک شب چهار جایزه به خانه ببرد؛ یعنی به مکزیک و رکورد سه اسکار در یک شب الخاندرو گونسالس اینیاریتو را بشکند و پر افتخارترین کارگردان مکزیکی اسکار شود؟! برای این کار او چند حریف سر سخت دارد که یکی از آن‌ها «یک ستاره به دنیا آمده» بردلی کوپر است.

فیلمی که فعلا با اختلافی بسیار اندک بالاتر از «رم» شانس اصلی اسکار بهترین فیلم است. «اولین مرد» دیمین شزل را که به فهرست اضافه کنیم، کورس اسکار امسال تکلیف خودش را مشخص می‌بیند. این سه فیلم اختلاف نسبتا خوبی با سایر آثار دارند. سایر آثاری که از «مورد علاقه» یورگوس لانتیموس تا «اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند»، «کتاب سبز» و «BlacKkKlansman» را شامل می‌شود.

نخستین پیش‌بینی‌ها از اسکار ۲۰۱۹


منبع: http://www.bartarinha.ir/fa/news/785195/نخستین-پیش‌بینی‌ها-از-اسکار-۲۰۱۹
بازدید: 863

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top