• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 409483
تاریخ انتشار: شنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۷ ۱۰:۵۲
دسته: گردشگری
پرینت
ایمیل

پل طلایی بر روی دستان طبیعت(+تصاویر)



پل طلایی,پل طلایی ویتنام,عکس های پل طلایی
پل طلایی از جاذبه های گردشگری ویتنام

 

پل طلایی عجیب و خاص ویتنام | Golden Vietnam
در شهر بندری دانانگ در جنوب ویتنام پلی زیبا و باشکوه ساخته شده که به یکی از جاذبه های گردشگری ویتنام تبدیل شده است. پل طلایی در تپه های بانا قرار گرفته و با پل های دیگر کاملا فرق دارد: این پل بر دو دست غول پیکر سنگی قرار گرفته و انگار دستانی غول پیکر از دل طبیعت بیرون آمده اند و این پل را نگه داشته اند. معماری و طراحی خاص این پل باعث شهرت جهانی آن شده است و مسافرانی که از طریق تور ویتنام یا به صورت شخصی به این کشور شگفت انگیز سفر می کنند حتما بازدید از این پل را هم در برنامه هایشان قرار می دهند.

 

پل طلایی,پل طلایی ویتنام,عکس های پل طلایی

 پل طلایی، از مکانهای دیدنی ویتنام

 

پل طلایی ویتنام
پل طلایی ویتنام سازه ای مدرن به طول ۱۵۰ متر است که در منطقه تفریحی تپه های بانا در نزدیکی دانانگ ویتنام واقع شده است. این پل بخشی از پروژه ۲ میلیارد دلاری است که در این منطقه توریستی سرمایه گذاری شده و برای مرتبط کردن ایستگاه تله کابین با باغ های آنسو ساخته شده و چشم اندازی فوق العاده زیبا و رویایی به طبیعت اطراف دارد.

 

پل طلایی حتی قبل از افتتاحش هم به مرکز توجه جهانیان تبدیل شده بود و پس از افتتاح رسمی در ژوئن ۲۰۱۸ به یکی از جذاب ترین و جالب ترین دیدنی های گردشگری ویتنام تبدیل شده است. این پل حالتی مدور دارد و دو دست غول پیکر سنگی وزن و سنگینی این پل را تحمل می کنند و به دلیل رنگ طلایی اش به پل طلایی شهرت پیدا کرده است. طراحی خلاقانه و ابتکاری این پل را گروه معماری چشم انداز TA بر عهده داشته است.

 

پل طلایی,پل طلایی ویتنام,عکس های پل طلایی
پل طلایی ویتنام سازه ای مدرن به طول ۱۵۰ متر است


طراحان این پل می گویند که هدف از ساخت این پل القا این حس به بازدیدکننده است که انگار این پل بر دستان خدا قرار گرفته است. به همین دلیل این پل به پل دست خدا هم شهرت پیدا کرده است. تصاویر بی نظیری که از این پل گرفته شده در شبکه های مجازی و فضای وب دست به دست شد و به سرعت به یکی از داغ ترین و جذاب ترین مباحث تبدیل شد.این حجم از توجه و استقبال حتی باعث تعجب معمار و طراح این پل هم شده است و به گفته خودش هیچ وقت انتظار چنین استقبال گسترده و وسیعی را نداشته است. مدیر تیم طراحی و موسس شرکت معماری TAدر این باره می گوید: «واقعا باعث افتخار ماست که پلی که ساخته ایم تا این حد در سرتاسر جهان محبوب شده است.»

 

پل طلایی,پل طلایی ویتنام,عکس های پل طلایی

 پل طلایی به پل "دست خدا" نیز معروف است

 

پل طلایی حالتی مدور دارد و مثل یک مار بر فراز جنگل و تپه های سرسبز و تفرجگاه کوهستانی قرار گرفته است. بازدیدکنندگان می توانند مسیری ۱۵۰ متری را روی این پل شگفت انگیز قدم بزنند و از چشم اندازهای بی نظیر اطراف لذت ببرند و عکس یادگاری بگیرند.

 

تپه های بانا اولین بار در سال ۱۹۱۹ و توسط فرانسوی ها به تفرجگاه کوهستانی یا هیل استیشن تبدیل شد. امروزه این منطقه یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین جاذبه های توریستی است و تفریحات متعددی در این منطقه وجود دارد، از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد: تله کابین، روستایی به سبک فرانسه قرون وسطی (همراه با قلعه ها و کلیساهای قدیمی)، باغ های زیبا و طراحی شده و موزه مجسمه های مومیایی که مجسمه شخصیت های مشهوری مثل لیدی گاگا و مایکل جوردن نیز در آن قرار دارد.

 

پل طلایی,پل طلایی ویتنام,عکس های پل طلایی

 پل طلایی در سال 2018 افتتاح شد

 

حالا با افتتاح پل طلایی و دو دست سنگی غول پیکرش، جاذبه ای بی نظیر به جاذبه های این منطقه اضافه شده است و این منطقه را بیش از پیش محبوب توریست ها و گردشگران خارجی کرده است.


امروزه این منطقه کاملا بازسازی شده و تنها چیزی که از استعمارگران فرانسوی باقی مانده بقایای خانه های ویلایی فرانسوی هاست که هنوز هم از روی تله کابین می توان آن ها را مشاهده کرد. با این حال، گردشگران و توریست ها بیشتر به بناها و سازه های جدید مثل پل طلایی علاقه مندند و برای بازدید از آن به این منطقه از ویتنام سفر می کنند.

 

بازدید از پل طلایی (پل دست خدا)
اگر در سفر به ویتنام به شهر دانانگ رفتید به هیچ وجه بازدید از این پل استثنائی را از دست ندهید. برای بازدید از این پل حداقل به نصف روز زمان نیاز دارید و اگر بخواهید در اطراف این محوطه توریستی هم گردش کنید یک روز زمان مناسبی به نظر می رسد. تپه های بانا در فاصله ۳۵ کیلومتری مرکز شهر دانانگ قرار دارد. بهترین راه برای دسترسی به پل طلایی استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است. زیرا محوطه پارکینگ در این منطقه محدود است و ساخت و سازهای متعددی در این منطقه در حال انجام است.

 

پل طلایی,پل طلایی ویتنام,عکس های پل طلایی
پل طلایی از مکانهای دیدنی ویتنام
 
پل طلایی,پل طلایی ویتنام,عکس های پل طلایی

 

از پایین تپه با سوار شدن به تله کابین می توانید خود را به تفرجگاه کوهستانی بانا برسانید. در طول مسیر می توانید در ایستگاه نایت توقف کنید و از ویلاهای قدیمی و تاریخی فرانسوی ها هم دیدن کنید که جذابیت خاص خود را دارند. سپس دوباره مسیرتان را بالا و به سمت کوهستان نیوچائو ادامه بدهید. در بالای تپه می توانید از ویلاهای لونیم، باغ گل ارکیده و … هم دیدن کنید. اگر هم مستقیم بخواهید به بالای تپه و پل طلایی برسید در مدت زمان ۲۰ دقیقه با تله کابین می توانید خود را به آن جا برسانید.


علاوه بر این، با استفاده از قطار کابلی هم می توانید خود را به بالای تپه برسانید و در طول مسیر از سرداب قدیمی فرانسوی و باغ گل لوژردن دامور هم دیدن کنید.


منبع: eligasht.com

 


امیدواریم از این مطلب بهره کافی برده باشید ، مجله چه نیوز بهترینها را برای شما آرزو دارد ، با ما در تازه ترین مطالب گردشگری همراه باشید.


منبع: http://www.beytoote.com/iran/wonders/golden02-bridge-nature.html
بازدید: 1100

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top