• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 410680
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ۱۳:۳۲
دسته: سینما
پرینت
ایمیل

معرفی ۲۱ انیمه برتر همه ژانر‌ها

وبلاگ نماوا - شهلا شیر افکن: انتخاب ۱۰ یا ۲۰ و یا حتی صد انیمه برتر، کار بسیار سختی است. انیمه‌های فوق‌العاده‌ زیادی در ژانرهای مختلف وجود دارند که مقایسه آن‌ها باهم کار بیهوده‌ای است. البته در هر ژانری آثاری وجود دارند که از جهات مختلفی، از بقیه بهترند.

در زیر لیستی از بهترین مجموعه تلویزیونی‌ها و فیلم‌های انیمه، در ۲۰ ژانر مختلف را آورده‌ایم. دلیل انتخاب بهترین انیمه در هر ژانر، می‌تواند متفاوت بودن این اثر و یا داستان فوق‌العاده و یا شخصیت‌های دوست‌داشتنی، تصویرسازی حرفه‌ای، صداگذاری عالی و یا ویژگی‌های دیگر آن باشد.

۱- بهترین انیمه ژانر اکشن

معرفی۲۱ انیمه برترِ همه ژانرها

  • «نبرد با تایتان‌ها» Attack on Titan
  • مناسب: افراد بالای ۱۷ سال
  • دیگر آثار ارزشمند این ژانر: «ترای‌گان» Trigun، «بلک لاگون» Black Lagoon، «برزرک» Berserk

دلیل انتخاب این انیمه:

«نبرد با تایتان‌ها» دلهره‌آور است، اما درواقع انیمه ترسناکی نیست. اگر هضم ظاهر عجیب تایتان‌ها و روش وحشیانه‌ای که قربانیان خود را می‌بلعند برایتان سخت نباشد، انیمه اکشنی را می‌بینید که فیلم‌نامه‌ای پیچیده و شخصیت‌‌ها و حال و هوای‌ فکر شده‌ای دارد.

با این‌که تعداد انیمه‌های اکشن بیشتر از هر ژانر دیگری است اما «نبرد با تایتان‌ها» به دلیل فیلم‌نامه آن و این‌که هیچ شخصیتی صد درصد در امان نیست، هیجان و استرسی واقعی دارد.۲- بهترین انیمه

2- بهترین انیمه مبارزه‌ای

معرفی۲۱ انیمه برترِ همه ژانرها

  • «دراگون بال زد، جی‌تی، سوپر» Dragon Ball Z, GT, Super
  • مناسب: افراد بالای ۱۴ سال
  • دیگر آثار ارزشمند این ژانر: «وان پانچ من» One Punch Man، «بلیچ» Bleach، «نارروتو» Naruto

دلیل انتخاب این انیمه:

مجموعه داستان‌های «دراگون بال» که ماجراهای سون گوکو Son Goku و دوستانش را دنبال می‌کند، موضوع خوبی برای جک‌ها، میم‌ها و شوخی‌های زیادی شده است؛ اما بدون وجود «دراگون بال»، ژانر مبارزه‌ای انیمه که امروز می‌شناسیم احتمالاً وجود نداشت.

مجموعه «دراگون بال» در ابتدا به‌عنوان اقتباسی از داستان قدیمی «سفر به غرب» Journey to the West آغاز شد، اما هنگامی‌که «دراگون بال زد» Dragon Ball Z منتشر شد داستان آن به‌کلی تغییر کرد و به اولین نمونه موفق انیمه این ژانر که آثار زیادی بعدتر تحت تأثیر آن ساخته شد، تبدیل شد.

ممکن است داستان‌های گوکو و دوستانش که همیشه آماده مبارزه هستند برای همه جالب نباشد، اما نسخه کوتاه «دراگون بال کی» Dragon Ball Kai مسلماً نظر دوستداران این انیمه را جلب خواهد کرد.
نکته جالب دیگر این‌که در این داستان‌ها ماه بیشتر از یک‌بار منفجر می‌شود.

۳- بهترین انیمه ابرقهرمانی

معرفی۲۱ انیمه برترِ همه ژانرها

  • My Hero Academia
  • مناسب: افراد بالای ۱۴ سال
  • دیگر آثار ارزشمند این ژانر: «مرد یک مشتی»One Punch Man، «تایگر و بانی» Tiger and Bunny

دلیل انتخاب این انیمه:

ایده اصلی «My Hero Academia» ایده جدیدی نیست، درواقع می‌توان گفت همان داستان هری پاتر در دنیای ابرقهرمان‌هاست. در مورد ابرقهرمانی است که در مدرسه‌ای برای انسان‌هایی با‌استعدادهای مختلف در کنار شخصیت‌های دیگر درس می‌خواند.

داستان در دنیایی اتفاق می‌افتد که پر از ابرقهرمان است و هر ابرقهرمانی قدرت و یا ویژگی خاصی دارد، از قدرت‌های آشنا مثل زور بازوی زیاد گرفته تا موردهای عجیب‌تر مثل آرنج‌های که چسب از آن‌ها خارج می‌شود.

نکته‌ای که باعث موفقیت «My Hero Academia» شده است، جالب و سرگرم‌کننده بودن همه‌چیز آن است. شخصیت‌ها جالب، قدرت‌ها عجیب و تازه‌اند و ویژگی شخصیت‌ها و جذابیت فیلم‌نامه باعث جذب شدن شما به این مجموعه می‌شود.

۴- بهترین انیمه فانتزی

معرفی۲۱ انیمه برترِ همه ژانرها

  • «کیمیاگر تمام فلزی: برادری» Fullmetal Alchemist: Brotherhood
  • مناسب: افراد بالای ۱۴ سال
  • دیگر آثار ارزشمند این ژانر: «اسلیرز» Slayers، «داستان پریان» Fairy Tale، «ماگی» Magi و Log Horizon

دلیل انتخاب این انیمه:

دلیل این‌که «کیمیاگر تمام فلزی» بهترین انیمه فانتزی است، این است که این انیمه تصویری باورپذیر و منحصربه‌فرد از دنیایی ارائه می‌کند که قوانین و قواعدی دارد و هر علمی عواقبی دارد. در کنار آن، داستان دو برادر آن، به خیره‌کنندگی دنیای آن است.

هیچ شکی در این‌که داستان این دو برادر در این لیست جای دارند نیست، بلکه مسئله این است که «کیمیاگر تمام فلزی» باید در لیست باشد و یا «کیمیاگر تمام فلزی: برادری»

برای کسانی که با این داستان آشنایی ندارند، هر‌دوی این انیمه‌ها از یک مجموعه داستان کمیک ساخته شده‌اند. به دلیل این‌که «کیمیاگر تمام فلزی» هم‌زمان با داستان مصورش ساخته شد، پایان متفاوتی دارد، اما «برادری» که بعد از تمام شدن مجموعه کمیک ساخته شده است، کاملاً به اصل داستان پایبند مانده است. هر دوی این انیمه‌ها تخیل فوق‌العاده، داستان و صداگذاری جذابی دارند. اگر به دنبال انیمه اکشن‌تر و با روند سریع‌تری هستید، «برادری» انتخاب خوبی برای شماست.

۵- بهترین انیمه سامورایی

معرفی۲۱ انیمه برترِ همه ژانرها

  • «سامورایی چامپلو» Samurai Champloo
  • مناسب: افراد بالای ۱۷ سال
  • دیگر آثار ارزشمند این ژانر: «رورونی کنشین» Rurouni Kenshin و «باسیلیسک» Basilisk

دلیل انتخاب این انیمه:

«سامورایی چامپلو» مانند باقی انیمه‌های سامورایی نیست و همین موضوع باعث شده که این انیمه بهترین و متفاوت‌ترین انیمه این ژانر باشد. حتی اگر به انیمه‌های سامورایی علاقه نداشته باشید بازهم جذب «سامورایی چامپلو» می‌شوید.

طرفداران این ژانر از دیدن نگاه جدیدی به دوره تاریخی ادو Edo که در این انیمه به تصویر کشیده شده است، لذت خواهند برد. بااین‌حال داشتن دانش قبلی نسبت به موضوع آن برای لذت بردن از این انیمه فوق‌العاده ضروری نیست.

۶- بهترین انیمه ماورا طبیعی

معرفی۲۱ انیمه برترِ همه ژانرها

  • «شین سکای یوری» Shin Sekai Yori
  • مناسب: افراد بالای ۱۴ سال
  • دیگر آثار ارزشمند این ژانر: «بلیچ»، «ماجراجویی عجیب جوجو» Jojo’s Bizarre Adventure، «موشی‌شی» Mushishi

دلیل انتخاب این انیمه:

بسیاری از انیمه‌های این ژانر، برای جالب‌تر شدن داستان، عناصر تخیلی را به دنیای واقعی وارد می‌کنند، اما «شین سکای یوری» یک قدم فراتر رفته است. «شین سکای یوری» (که معنی آن «از دنیایی جدید» است) با ریتم آرامی آغاز می‌شود، چراکه هدف قسمت‌های اول فقط معرفی شخصیت‌ها و دنیای ماورا طبیعی است که در آن زندگی می‌کنند. توجه به جزییات و موضوعات پیچیده در این انیمه باعث شده که «شین سکای یوری» به بهترین انیمه ماورا طبیعی تبدیل شود.

۷- بهترین انیمه دختر جادویی

معرفی۲۱ انیمه برترِ همه ژانرها

  • «مادوکا مجیکا» Madoka Magica
  • مناسب: افراد بالای ۱۴ سال
  • دیگر آثار ارزشمند این ژانر: «یوکی یونا» Yuuki Yuuna، «آکادمی جادوگر کوچک» Little Witch Adademia، «می هایم» Mai Hime و Magical Girl Lyrical Nanoha

دلیل انتخاب این انیمه:

انیمه‌های زیادی در این ژانر ساخته شده‌اند. موضوع اصلی همه آن‌ها دختر جوان یا دخترانی جوان است که متوجه می‌شوند قدرت جادویی برای مقابله با دشمنان دارند. در غرب انیمه «سیلور مون» Sailor Moon یکی از انیمه‌های شناخته شده این ژانر است. بسیاری از انیمه‌های این ژانر برای کودکان و مخصوصاً دخترها، ساخته می‌شود، بااین‌حال برخی از انیمه‌های این ژانر مخاطبان بزرگ‌سالی نیز دارد.
«ماگوکا مجیکا» به این دلیل بهترین انیمه این ژانر است که نه‌فقط دختران نوجوان از آن لذت می‌برند، بلکه به دلیل داستان پخته آن، مخاطبان بزرگ‌سال نیز جذب آن می‌شوند. داستان این انیمه نسبت به سایر انیمه‌های این ژانر تلخ‌تر و احساسی‌تری است.

۸- بهترین انیمه ترسناک

معرفی۲۱ انیمه برترِ همه ژانرها

  • «وقتی آن‌ها گریه می‌کنند (هیگوراشی)» (When They Cry (Higurashi
  • مناسب: افراد بالای ۱۷ سال
  • دیگر آثار ارزشمند این ژانر: «دیگری» Another، «اِلفِن لید» Elfin Lied، «دبیرستان مردگان» High School of the Dead و Boogiepop Phantom

دلیل انتخاب این انیمه:

بسیاری از انیمه‌‌های این ژانر به دلیل وجود هیولای در داستانشان در این ژانر قرار گرفته‌اند، اما «وقتی آن‌ها گریه می‌کنند» به دلیل دیگری اینجاست. حال و هوای وهم‌آلود و ترسناک این انیمه موردپسند طرفداران انیمه‌های ترسناک ژاپنی است، درعین‌حال داستان‌های رمز‌آلود و نکات روان‌شناسی آن باعث شده که بین طرفداران غربی نیز محبوب شود.

۹- بهترین انیمه علمی تخیلی

معرفی۲۱ انیمه برترِ همه ژانرها

  • «استاینز؛ گیت» Steins; Gate
  • مناسب: افراد بالای ۱۴ سال
  • دیگر آثار ارزشمند این ژانر: «روح در پوسته: مجموعه تنهایی»Ghost in the Shell: Stand Alone Complex، «سایکو پس» Psycho Pass، «هنر آنلاین شمشیر» Sword Art Online و Noein

دلیل انتخاب این انیمه:

هیچ رسانه‌ای به‌اندازه انیمه علمی تخیلی نمی‌تواند اصطلاحات جدید و مختلف تکنولوژی را خلق کند، بااین‌حال گاهی حقایق علمی واقعی نیز در میان آن‌ها وجود دارد. موضوع «استاینز؛ گیتز» در مورد سفر در زمان است، اما تفاوت آن با دیگر داستان‌های با موضوع مشابه در این است که این ایده را به بهترین و جالب‌ترین نحو ممکن در انیمه به کار برده است و موضوعات جالبی مانند اصول سفر در زمان و لوپ‌های زمانی را نیز مطرح می‌کند.

۱۰- بهترین انیمه مِکا/ربات غول‌پیکر

معرفی۲۱ انیمه برترِ همه ژانرها

  • «گورن لاگان» Gurren Lagann
  • مناسب: افراد بالای ۱۴ سال
  • دیگر آثار ارزشمند این ژانر: «گاندام» Gundam، «یورکا سِوِن» Eureka Seven و Evangelion

دلیل انتخاب این انیمه:

در این ژانر که همه‌چیز از اندازه عادی‌اش بزرگ‌تر است، «گورن لاگان» با پیامی در مورد باور داشتن خود، اثری متفاوت در این ژانر است. مخاطبانی که علاقه‌ای به دیدن انیمه‌های ربات‌های غول‌پیکر ندارند، ممکن است از دیدن ربات بزرگی که عینک آفتابی به چشم دارد تعجب کنند، اما داستانی که به نظر احمقانه می‌آید خیلی بهتر از چیزی است که انتظارش می‌رود. «گورن لاگان» انیمه‌ای جذاب، سرگرم‌کننده و گاهی احساسی است.

11- بهترین انیمه ژانر بخشی از زندگی

معرفی۲۱ انیمه برترِ همه ژانرها

  • «مالیخولیای هاروهی سوزومیا» The Melancholy of Haruhi Suzumiya
  • مناسب: افراد بالای ۱۴ سال
  • دیگر آثار ارزشمند این ژانر: «بک» Beck، «هاناساکو ایروها» Hanasaku Iroha، «کی‌ـآن» K-On! و Azumanga Daioh

دلیل انتخاب این انیمه:

انیمه‌های این ژانر داستان‌هایی در مورد زندگی روزمره هستند و اگر به دنبال انیمه‌ای آرام و بدون اتفاق خاصی هستید، حتماً از تماشای Azumanga Daioh لذت خواهید برد. یکی از نکات مهم در مورد انیمه‌ها تلفیق ژانرهای مختلف در آن است و انیمه «مالیخولیای هاروهی سوزومیا» نیز همین‌طور است. با این‌که داستان آن در مورد زندگی روزمره است، اما اتفاقات عجیب و جالبی در آن می‌افتد. این انیمه با داشتن عناصر رمز‌آلود و علمی تخیلی، از دیگر انیمه‌های این ژانر متفاوت است.

۱۲- بهترین انیمه عاشقانه

معرفی۲۱ انیمه برترِ همه ژانرها

  • «تورادورا!» !Toradora
  • مناسب: افراد بالای ۱۴ سال
  • دیگر آثار ارزشمند این ژانر: Clanned، «ادویه و گرگ» Spice and Wolf و Ai Yori Aoshi

دلیل انتخاب این انیمه:

انیمه‌های عاشقانه فوق‌العاده زیادی وجود دارند، اما «تورادورا!» به دلیل شخصیت‌های عالی‌اش در صدر این ژانر قرار می‌گیرد. داستان‌های عاشقانه خوب به دلیل وجود شخصیت‌های خوب به وجود می‌آیند و تمام شخصیت‌ها در «تورادورا!» اهداف، انگیز‌ه‌ها و دلایل خود را برای کارهایشان دارند. جذابی «تورادورا!» در این است که موضوع اصلی پایان خوش رابطه عاشقانه شخصیت اصلی داستان نیست، بلکه در مورد رشد شخصیت‌ها و درک آن‌ها از عشق است.

۱۳- بهترین انیمه درام

معرفی۲۱ انیمه برترِ همه ژانرها

  • «دروغ ماه آوریل تو» Your Lie in April
  • مناسب: افراد بالای ۱۴ سال
  • دیگر آثار ارزشمند این ژانر: Clanned، «نانا» Nana، «انجل بیتز!» Angel Beats!، «مقبره کرم‌های شب‌تاب» Grave of the Fireflies

دلیل انتخاب این انیمه:

بهترین داستان درام آن‌هایی هستند که احساسات مخاطب را درگیر کنند و «دروغ ماه آوریل تو» کاملاً از پس این کار برآمده است. اگر آدم احساساتی هستید حتماً با دیدن این انیمه اشک خواهید ریخت. دلیل این‌که «دروغ ماه آوریل تو» بهترین انیمه درام است، پایان آن است. این انیمه به‌جای این‌که موضوعات را رها شده بگذارد، همه اتفاقات داستان را به نحوی احساسی به پایان می‌رساند.

۱۴- بهترین انیمه ژانر کمدی

معرفی۲۱ انیمه برترِ همه ژانرها

  • «گینتاما» Gintama
  • مناسب: افراد بالای ۱۴ سال
  • دیگر آثار ارزشمند این ژانر: Panty & Stocking with Garterbelt، «شیطان شغل نیمه‌وقت دارد» The Devil is a Part Timer، «برادران فضایی» Space Brothers، «داستان‌های اشباح» Ghost Stories، «هیناماتسوری» Hinamatsuri و Excel Saga

دلیل انتخاب این انیمه:

ساخت انیمه کمدی خوب کار سختی است. بسیاری از انیمه‌های کمدی موفق بر اساس اشاراتی به فرهنگ ژاپنی ساخته شده‌اند که برای مخاطب غیر ژاپنی قابل‌درک نیست. نمونه آن انیمه «بوبوبو-بو بو-بوبو» Bobobo-bo Bo-bobo است که مخاطبین غربی به خاطر طنز سورئالش با آن آشنایی دارند که در نسخه اصلی ژاپنی آن، این‌طور نیست. در «داستان اشباح» طنز آن در دیالوگ‌ها و صداگذاری شخصیت‌ها بود. «گینتاما» از این نظر بر روی مرز حرکت می‌کند، چراکه بسیاری از شوخی‌هایش برای مخاطب غربی قابل‌درک نیست، بااین‌حال در کل بسیار خنده‌دار است. بسیاری از صحنه‌های خنده‌دار و شوخی‌های جالب آن نیازی به دانستن زبان ژاپنی برای فهم آن ندارد.

۱۵- بهترین انیمه ورزشی

معرفی۲۱ انیمه برترِ همه ژانرها

  • «برتر» Major
  • مناسب: افراد بالای ۱۴ سال
  • دیگر آثار ارزشمند این ژانر: Hungry Heart Wild Striker، «اسلم دانک» Slam Dunk و Eyeshield ۲۱

دلیل انتخاب این انیمه:

ژانر ورزشی ژانر مهمی در انیمه‌های ژاپنی است که معمولاً در مورد فرد یا افرادی تنهاست که سعی می‌کنند برخلاف انتظار همه، رقیبان خود را شکست دهند. بسیاری از انیمه‌های ورزشی مثل انیمه‌های مبارزه‌ای هستند، با این تفاوت که شخصیت‌ها به‌جای مبارزه باهم، در رشته‌ای ورزشی باهم رقابت می‌کنند. «برتر» ازنظر داستان و تأثیر گذاریش از انیمه‌های معمول این ژانر متفاوت است. داستان آن در مورد پسر جوانی است که پدرش را از دست می‌دهد و تصمیم می‌گیرد راه او را در بیس‌بال ادامه دهد.

۱۶- بهترین انیمه دوبله شده

معرفی۲۱ انیمه برترِ همه ژانرها

  • «کابوی بیباپ» Cowboy Bebop
  • مناسب: افراد بالای ۱۷ سال
  • دیگر آثار ارزشمند این ژانر: Berserk، «کیمیاگر تمام فلزی: برادری» و Baccano

دلیل انتخاب این انیمه:

بسیاری از طرفداران انیمه، انیمه را فقط به زبان ژاپنی تماشا می‌کنند چراکه معتقدند زبان ژاپنی احساسات و حال و هوای داستان را بهتر از انگلیسی منتقل می‌کند. این حرف تا حدی درست است، چراکه دوبله‌های واقعاً بدی بر روی بعضی انیمه‌ها گذاشته می‌شود، اما انیمه‌هایی وجود دارند که همراه با نسخه اصلی، نسخه انگلیسی نیز ارائه می‌دهند. بهترین انیمه‌های دوبله شده، «کابوی بیباپ» است. با این‌که صداگذاری ژاپنی آن نیز عالی است، اما این انیمه ازنظر صداگذاری انگلیسی نیز فوق‌العاده است. در میان صداگذاری‌های این انیمه، صدای استیو بلام Steve Blum برای شخصیت اسپایک واقعاً عالی است.

۱۷- بهترین سریال انیمه‌ای

معرفی۲۱ انیمه برترِ همه ژانرها

  • «دفترچه مرگ» Death Note
  • مناسب: افراد بالای ۱۷ سال
  • دیگر آثار ارزشمند این ژانر: «کیمیاگر تمام فلزی»، «کابوی بیباپ» و Code Geass

دلیل انتخاب این انیمه:

نمی‌توان بی‌طرفانه بهترین مجموعه انیمه را انتخاب کرد. این کار حتی از انتخاب یک انیمه در یک ژانر خاص سخت‌تر است. چراکه تفاوت‌های زیادی بین هر ژانر انیمه وجود دارد و هرکدام به‌تنهایی منحصربه‌فردند.
برای بسیاری «دفترچه مرگ»، به دلیل داستان ترسناک و تاریک آن، شخصیت‌ اصلی پیچیده که می‌توان گفت بیشتر یک شخصیت بد است تا یک قهرمان، در صدر این لیست است. «دفترچه مرگ» داستانی پیچیده است که موضوعات مهمی را مطرح می‌کند.

۱۸- بهترین فیلم انیمه

معرفی۲۱ انیمه برترِ همه ژانرها

  • «آکیرا» Akira
  • مناسب: بزرگ‌سالان
  • دیگر آثار ارزشمند این ژانر: «روح در پوسته»، «پاپریکا» Paprika و Jin-Roh

دلیل انتخاب این انیمه:

«آکیرا» فقط یک فیلم انیمه خوب و با تصویرسازی خوب نیست. «آکیرا» یک فیلم فوقٰ‌العاده است. همین. فیلم‌های انیمه فوق‌العاده زیادی هرساله ساخته می‌شوند، اما «آکیرا» هنوز هم در صدر این لیست است. داستانی جذاب با جزییاتی جالب و صحنه‌های تماشایی و اکشن.

۱۹- بهترین فیلم انیمه کودکان

معرفی۲۱ انیمه برترِ همه ژانرها

  • «همسایه من توتورو» My Neighbor Totoro
  • مناسب: تمام سنین
  • دیگر آثار ارزشمند این ژانر: Ponyo، «شهر اشباح» Sprited Away، «پوکمون: فیلم اول» Pokemon: The First Movie و Professor Layton and the Eternal Diva

دلیل انتخاب این انیمه:

به دلیل شباهت ظاهری انیمه‌ و کارتون در غرب، این باور وجود دارد که انیمه مخصوص کودکان است؛ اما واقعیت این است که بسیاری از انیمه‌ها اصلاً مناسب کودکان نیستند.
اگر به دنبال فیلم انیمه خوبی برای کودکان هستید اول سری به کارهای استودیو جیبلی Studio Ghibli بزنید. «همسایه من توتورو» که محصول این استودیو است، به دلیل این‌که مخاطبین از تمامی سنین از دیدن آن لذت خواهند برد، در صدر لیست این ژانر قرار دارد.

۲۰- بهترین دنیای انیمه

معرفی۲۱ انیمه برترِ همه ژانرها

  • «وان پیس» One Piece
  • مناسب: افراد بالای ۱۴ سال
  • دیگر آثار ارزشمند این ژانر: «شین سکای یوری»، «کیمیاگر تمام فلزی» و «سرنوشت» Fate

دلیل انتخاب این انیمه:

انیمه بهترین راه برای ساخت دنیای تخیلی است و بسیاری از دنیاهای تخیلی جالب از داستان‌های مصور ژاپنی گرفته شده‌اند. «وان پیس» انیمه‌ای در ژانر کودک است و به همین دلیل شاید انتخابش برای این لیست به نظر کمی عجیب بیاید؛ اما حقیقت این است که «وان پیس» بیست سال است که از تلویزیون پخش می‌شود و سازنده آن، ائیچیرو اودا Eiichiro Oda با قدرت پیش می‌رود. هر جزیره‌ای در دنیای «وان پیس» تاریخ، فرهنگ و ویژگی‌های خود را دارد و این موضوع باعث باورپذیرتر شدن این دنیا شده است.

۲۱- باحال‌ترین انیمه

معرفی۲۱ انیمه برترِ همه ژانرها

  • «فولی کولی» FLCL
  • مناسب: افراد بالای ۱۴ سال
  • دیگر آثار ارزشمند این ژانر: «کابوی بیباپ»، «ماجراجویی عجیب جوجو» و Space Dandy

دلیل انتخاب این انیمه:

انیمه‌های جذاب زیادی وجود دارند و انتخاب بهترین آن‌ها واقعاً کار سختی است. «فولی کولی» به این دلیل در صدر این لیست قرار دارد که انیمه‌ای کوتاه، دوست‌داشتنی با تصاویر زیبا و داستانی است که به‌راحتی می‌توان با آن ارتباط برقرار کرد. «فولی کولی» فقط ۶ قسمت دارد، اما همین کوتاه بودنش نکته مثبت آن است. در آخر این انیمه با موسیقی فوق‌العاده‌ای از گروه موسیقی د پیلوز The Pillows به پایان می‌رسد.

منبع: Lifewire


منبع: http://www.bartarinha.ir/fa/news/823207/معرفی-۲۱-انیمه-برتر-همه-ژانر‌ها
بازدید: 1464

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top