• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 411094
تاریخ انتشار: شنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ۱۳:۱۸

پرکالری‌هایی برای کاهش وزن

 

با مجله اینترنتی چه نیوز در تازه ترین مطالب تغذیه و رژیم همراه باشید.

 


رژیم غذایی برای کاهش وزن, رژیم غذایی مناسب برای کاهش وزن

روغن زیتون یکی از اجزا اصلی رژیم غذایی مدیترانه ای محسوب می شود

 

قانون پایه برای کاهش وزن شامل میزان کالری های دریافتی کمتر در مقایسه با کالری های سوزانده شده است. و در شرایطی که ممکن است برای کاهش کیلوهای اضافه یک کسری کالری ایجاد کنید، این به معنای آن نیست که باید رژیم غذایی خود را تنها بر اساس اعداد شکل دهید.

 

در حقیقت، متخصصان تغذیه می گویند که مصرف برخی مواد غذایی با محتوای کالری بالا برای کسب موفقیت در مسیر کاهش وزن خوب هستند. در ادامه با برخی از این مواد غذایی پر کالری و سرشار از مواد مغذی (فیبر، چربی، و پروتئین) که می توانند به لاغر شدن شما کمک کنند، بیشتر آشنا می شویم.

 

آووکادو 

یک سوم از یک آووکادو دارای 80 کالری است، اما آنها دارای تقریبا 20 ویتامین و مواد معدنی و همچنین سه گرم فیبر هستند. این میوه با محتوای کالری بالا منبع خوبی برای پتاسیم است، که یک ماده معدنی خوب برای مقابله با نفخ محسوب می شود و همچنین سرشار از چربی های تک غیر اشباع است. در کنار فیبر، این چربی ها به حفظ احساس سیری در مدت زمانی طولانی‌تر کمک می کنند و هوس های غذایی در طول روز را کاهش می دهند.

 

یک روش خوب برای افزودن آووکادو به رژیم غذایی کاهش وزن استفاده از این میوه به همراه تخم مرغ نیمرو در وعده غذایی صبحانه است. این کار موجب می شود تا روز خود را با احساس سیری و پری آغاز کنید و برای ساعت ها این احساس را حفظ کنید.

 

زرده تخم مرغ

اگر در تلاش برای کاهش وزن خود هستید، مصرف سفیده تخم مرغ به جای تخم مرغ کامل ممکن است روشی آسان برای کاهش کالری های دریافتی باشد، اما این کار در بلند مدت ممکن است به روند کاهش وزن شما کمک نکند. زرده تخم مرغ منبع خوبی برای مواد مغذی مانند ویتامین A، ویتامین های B، K، و کولین است.

 

این مواد مغذی از عملکرد سوخت و ساز و سلامت تیروئید پشتیبانی می کنند، که هر دو مورد برای کاهش وزن ضروری هستند. زرده تخم مرغ یکی از چربی ها با تراکم بالای مواد مغذی است که می توانید مصرف کنید، از این رو، به جای حذف کامل آن از رژیم غذایی خود بهتر است حذف مواردی دیگر را برای کاهش کالری های مصرفی مد نظر قرار دهید.

 

رژیم غذایی برای کاهش وزن, رژیم غذایی مناسب برای کاهش وزن

استفاده از مغزهای خوراکی به عنوان میان وعده یک گزینه خوب برای کاهش وزن باشد

 

لبنیات پر چرب

توصیه های سنتی رژیم غذایی کاهش وزن به این نکته اشاره دارند که شما باید تنها لبنیات کم چرب یا بدون چربی مصرف کنید، اما این کار ممکن است چندان مفید و موثر نباشد. پژوهش های جدید نشان داده اند افرادی که لبنیات پر چرب مصرف می کنند دارای نرخ های پایین‌تر چاقی نسبت به افرادی هستند که لبنیات کم چرب مصرف می کنند.

 

در شرایطی که این یافته ها می توانند به واسطه عوامل بسیاری شکل گرفته باشند، چربی شیر حاوی اسید چربی به نام اسید لینولئیک کونژوگه (CLA) است که می تواند کاهش چربی را تشویق کند. افزون بر این، چربی اضافه از لبنیات پر چرب، مانند ماست یونانی پر چرب، احساس سیری و پری را بهتر ایجاد می کنند. این به معنای کاهش هوس های غذایی و مصرف میان وعده ها و در کل غذا خوردن کمتر است. هنگامی که برای کاهش وزن تلاش می کنید، بهترین گزینه برای شما مصرف نسخه های ساده (فاقد قند) لبنیات و افزودن میوه ها و مغزهای خوراکی تازه برای بهبود عطر و طعم و بافت آنها است.

 

مغزهای خوراکی

اگر در پی کاهش وزن هستید، استفاده از مغزهای خوراکی به عنوان میان وعده می تواند یک گزینه خوب باشد. آنها سرشار از پروتئین، فیبر، و چربی های تک و چند غیر اشباع هستند که در شکل گیری احساس سیری و پری برای مدت زمانی طولانی‌تر موثر عمل می کنند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که در مصرف مغزهای خوراکی نباید زیاده روی کنید. بادام و پسته بیشترین میزان کالری را ارائه می کنند. مصرف حدود 23 عدد بادام یا 49 عدد پسته معادل دریافت 160 کالری است. با تقسیم بندی مناسب و رعایت اعتدال در مصرف می توانید اهداف کاهش وزن خود را با کمک مغزهای خوراکی محقق سازید.

 

روغن زیتون

روغن زیتون یکی از اجزا اصلی رژیم غذایی مدیترانه ای محسوب می شود و این رژیم غذایی بر مبنای غذا خوردن متعادل و سالم شکل گرفته است. در نتیجه، جای شگفتی نیست که متخصصان مصرف روغن زیتون که از محتوای کالری بالا برخوردار است را برای کاهش وزن توصیه می کنند. این روغن دارای یک اسید چرب چند غیر اشباع است که التهاب را کاهش می دهد. التهاب یکی از دلایل شایع افزایش وزن است.

 

گفته می شود، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون حدود 120 کالری دارد، از این رو، بهتر است از آن به عنوان چاشنی سالاد و برای پخت و پز سبزیجات استفاده شود. استفاده از روغن زیتون به همراه حُمُص به عنوان یک میان وعده سالم که به خوبی احساس سیری را در انسان ایجاد می کند نیز برای کاهش وزن بسیار توصیه شده است.

 

منبع:asriran.com

 


منبع: https://www.beytoote.com/health/dietary/weight-loss2-calories.html
بازدید: 815

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top