• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 411177
تاریخ انتشار: جمعه, ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ ۱۹:۳۶

بهترین خوراکی ها برای کاهش وزن

 

با مجله اینترنتی چه نیوز در تازه ترین مطالب تغذیه و رژیم همراه باشید.

 



برنامه غذایی برای کاهش وزن,رژیم غذایی برای کاهش وزن

نخود برشته سرشار از پروتئین‌ها و فیبرهای کاهش‌دهنده‌ی اشتها می باشد

 

حتما شما هم شنیده‌اید که خوردن میوه و سبزیجات برای کاهش وزن بسیار موثر و مفید است. این موضوع کاملا درست است اما در برخی از مواقع مصرف میوه و سبزیجات می‌تواند حس گرسنگی را بیشتر کند. مصرف مرتب میوه و سبزیجات تازه می‌تواند برای سلامتی انسان بسیار مفید باشد اما زمانی که بین میان وعده و وعده‌ی غذایی بیشتر از یک ساعت فاصله باشد، خوردن هویج و یا موز نمی‌تواند کمک زیادی به شما بکند. شما می‌توانید از مواد غذایی زیر استفاده کنید و به خوبی وزن خود را کاهش دهید:

 

از پسته استفاده کنید:

آجیل‌ها یکی از موارد مهمی هستند که می‌توانند در کاهش وزن شما موثر باشند. البته دلیل بسیار خوبی برای این موضوع وجود دارد. این مواد سرشار از پروتئین و چربی‌های مفید هستند. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که مصرف آجیل به افراد کمک می‌کند برای مدت زمان طولانی‌تری حس سیری داشته باشند. خوب چرا به جای مصرف بادام باید از پسته استفاده کرد؟ پسته کالری کمتری دارد و شما می‌توانید تعداد بیشتری از آن را بخورید. اما به یاد داشته باشید که پوست پسته را در نیاورید تا مدت ماندگاری بیشتری داشته باشد.

 

آووکادو با سالسا مصرف کنید:

از لحاظ فنی، آووکادو یک میوه است. اما برای اهداف تغذیه‌ای منبع خوبی از چربی‌‌های مفید نیز خواهد بود. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که مصرف آووکادو باعث می‌شود به مدت ۵ ساعت حس سیری داشته باشید. اگرچه آووکادو سرشار از چربی است اما کالری زیادی برای بدن تولید نمی‌کند. نصف آووکادو تنها به اندازه‌ی یک مشت پر از آجیل‌های مختلف، تولید کالری خواهد کرد. سالسا در این میان می‌تواند طعم مورد نیاز شما را تامین کند.

 

پنیر کم چرب به همراه دارچین می‌تواند موثر باشد:

پنیر می‌تواند برای سلامت انسان مفید باشد. یک پیمانه از پنیر کم چرب تقریبا ۲۸ گرم پروتئین برای بدن شما فراهم می‌کند. پاشیدن کمی دارچین بر روی آن می‌تواند باعث کاهش وزن شما گردد.

 

برنامه غذایی برای کاهش وزن,رژیم غذایی برای کاهش وزن

خوردن میوه و سبزیجات برای کاهش وزن بسیار موثر و مفید است

 

زیتون بخورید:

تصور کنید شام شما در عرض ۱۵ دقیقه آماده می‌شود اما شما به شدت گرسنه هستید و باید چیزی بخورید. در اینگونه موارد زیتون می‌تواند انتخاب بهتری باشد. زیتون با بافتی غنی می‌تواند طعم بی‌نظیری به غذاهای شما ببخشد. مصرف ۵ عدد زیتون تنها ۲۰ کالری دارد.

 

از نخود برشته استفاده کنید:

این ماده همانند چیپس خوشمزه و ترد است. نخود برشته سرشار از پروتئین‌ها و فیبرهای کاهش‌دهنده‌ی اشتها می باشد. برای اینکه بتوانید این مواد را تهیه کنید، کافیست یک ظرف مناسب بردارید و سپس نخودهای شسته شده را با یک قاقش غذاخوری روغن زیتون، کمی نمک و یک قاشق چایخوری زیره و یا فلفل قرمز تفت دهید. سپس آن‌ها را در فر ۴۰۰ درجه و به مدت ۱۰ دقیقه بپزید.

 

سبوس جوی دو سر بخورید:

هیچ چیز همانند جوی دو سر نمی‌تواند فیبر مورد نیاز بدن را تامین کند. یک سوم پیمانه از جوی دو سر می‌تواند مدت زیادی شما را سیر نگه دارد. برای اینکه بیشتر از این مزیت استفاده کنید، جو را با شیر کم چرب بپزید. اینکار باعث اضافه شدن پروتئین به آن می‌شود. تحقیقات انجام شده نشان می دهد که فیبر با مایعات می‌تواند حس سیری بیشتری در فرد ایجاد کند.

 

شکلات تلخ مصرف کنید:

زمانی که دلتان یک ماده‌ی شیرین می‌خواهد، تکه‌ی کوچکی از شکلات تلخ می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که غذاهایی که دارای بو و طعم تندی هستند می‌توانند حس سیری بیشتری در فرد ایجاد نمایند.

 

منبع:majalesalamat.com

 


منبع: https://www.beytoote.com/health/dietary/weight-loss2-drugs.html
بازدید: 825

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top