• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 412688
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ ۱۳:۵۱

آشنایی با خواص قهوه



 

خواص داروئی قهوه, آشنایی با خاصیت قهوه

قهوه ضد افسردگی و ضد سرطان است

 

قهوه با بدن ما چه می کند؟

* ضد افسردگی و ضد سرطان است.

*متابولیسم بدن و در نتیجه چربی سوزی را بالا می برد.

*قهوه باعث می شود کبد در برابر مشروبات الکلی سالم بماند.

*قهوه ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.

*قهوه به بهبود و بازیابی سریع عضلات کمک می کند.

 

• قهوه باعث جلوگیری از دیابت می شود

طبق مطالعات بدست آمده در انجمن شیمی آمریکا، قهوه می تواند احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد. محققان اشاره کردند افرادی که در روز 4 فنجان یا بیشتر قهوه می نوشند، احتمال ابتلا به دیابت در آن ها تا بیش از 50 درصد کاهش می یابد.

 

• از خواص قهوه مبارزه با نقرس هم است

نقرس نوعی بیماری است که در اثر افزایش اسید اوریک در خون ایجاد می‌شود. طی یک پژوهش، مصرف ۶ فنجان قهوه خطر نقرس را در مردان به اندازه‌ی قابل توجه ۵۹ درصد کاهش داد.

 

• با مصرف قهوه حافظه تان را بهبود ببخشید

اگر می خواهید حافظه بهتری داشته باشید و جرئیات را بهتر به خاطر آورید؟ قهوه بنوشید.

 

بنابر تحقیقاتی که صورت گرفت، قهوه حافظه طولانی مدت را تقویت می کند. مصرف تنها یک فنجان قهوه قوی در روز سطح عمیق تری از یادآوری خاطرات به شما می دهد.

 

• قهوه ضدافسردگی است

قهوه حزن و اندوه را دور می کند.

تحقیقات انجام شده در دانشگاه هاروارد نشان داد قهوه همانند داروی ضدافسردگی عمل می کند و همچنین افکار منفی و تمایل به خودکشی را کاهش می دهد. پس بهتر است قهوه را به دیگر نوشیدنی های ناسالم جایگزین کنید.

 

• یبوست را درمان می کند

بر طبق مطالعات انجام شده 14 تا 24 درصد از افرادی که از یبوست رنج می برند احساس می کنند که قهوه تاثیر مؤثری بر دفع مدفوع آنها دارد. این مطالعه نشان داده افرادی که بیشتر قهوه مصرف می کنند، احتمال ابتلا به یبوست در آن ها کمتر از کسانی است که قهوه مصرف نمی کنند.

 

• با مصرف قهوه با سرطان مبارزه کنید

دانه های قهوه سرشار از آنتی اکسیدان هستند و توانایی مبارزه با طیف گسترده ای از بیماری ها از مشکلات پوستی تا سرطان را دارند. قهوه منبع اصلی آنتی اکسیدان در رژیم غذایی مردم آمریکا است.

 

آشنایی با خواص قهوه,خاصیت قهوه

قهوه منبع اصلی آنتی اکسیدان است

 

• قهوه باعث افزایش میل جنسی می شود

قهوه بنیه جسمی شما برای ورزش را بهبود می بخشد و همچنین میل جنسی را بیشتر می کند. تحقیقات رابطه مثبتی میان سطح آدرنالین و جاذبه جنسی گزارش داده اند. اما مصرف بیش از حد اثر برعکس خواهد داشت. در هر 24 ساعت، یک فنجان قهوه بنوشید.

 

• قهوه باعث مبارزه با سرطان پوست می شود

آیا قهوه خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد؟ 112897 زن و مرد به مدت بیست سال مورد مطالعه قرار گرفتند و نتایج جالبی حاصل شد. زنانی که حداقل سه فنجان قهوه در روز مصرف می کردند، خطر ابتلا به سرطان پوست در آن ها به میزان قابل توجهی کاهش یافت. اما این اثر در مردان دیده نشد.

 

• قهوه چربی سوزی را افزایش می دهد

قهوه متابولیسم بدن و در نتیجه چربی سوزی را بالا می برد. نوشیدن قهوه به ویژه قبل از فعالیت بدنی، سبب می شود بدن به جای مصرف انرژی به حالت چربی سوزی برسد.

 

• کبد سالم

اگر مشروبات الکلی مصرف می کنید، قهوه می تواند کبد شما را از بیماری اتوایمیونی نجات دهد. افرادی که حداقل یک فنجان قهوه در روز مصرف می کنند، 20 درصد کمتر در معرض بیماری های کبدی هستند.

 

• قهوه باعث افزایش پایداری و استقامت می شود

اخیرا نتایج دو مطالعه نشان داده است قهوه عملکرد طبیعی بدن را افزایش می دهد. ورزشکارانی که قبل از فعالیت فیزیکی قهوه مصرف کردند، در تمرینات قدرتی عملکرد بهتری داشتند.

 

• مصرف قهوه و بازیابی عضلات

بعد از تمرین و ورزش سنگین، قهوه به بهبود و بازیابی سریع عضلات کمک می کند. تحقیقات نشان داده است مصرف کافئین قبل از تمرین های ورزشی، دردهای عضلانی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

 

 


منبع: http://www.beytoote.com/cookery/khavas-ghaza/familiarity1-properties2-coffee2.html
بازدید: 904

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top