• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 412788
تاریخ انتشار: جمعه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ ۱۶:۴۸

راههای درمان خانگی گرفتگی گوش ها

 

گرفتگی گوش ها می تواند مشکل بسیاری از مردم پس از شنا، حمام کردن، و یا حتی پرواز در هواپیما باشد . خوشبختانه راه های زیادی برای از بین بردن درد وجود دارد و گوش های شما را باز می کنند، گاهی اوقات حتی با چیزهایی که می توانید در خانه پیدا کنید. در حقیقت، ترفندهایی وجود دارد که می توانید برای کمک به کاهش فشار در گوش خود بدون نیاز به هیچ چیز انجام دهید.

 

1. الکل و سرکه

 

عارضه گرفتگی گوش ها, گرفتگی گوش

 

الکل

سرکه

توپ پنبه

زمانی هست که گرفتگی گوش ها توسط یک عفونت باکتری ایجاد می شود. در صورتی که این مورد باشد، شما یک تکه پنبه و مخلوطی از سرکه سفید و الکل برای قرار دادن در گوش خود نیاز دارید. توپ پنبه ای را در داخل گوش قرار دهید و سر خود را برای چند دقیقه نگه دارید تا گوش خود را بدون درد احساس کنید. به یاد داشته باشید، این راه حل فقط باید مورد استفاده قرار گیرد اگر گوش شما به سادگی گرفته است ،افرادی که گوش آنها خونریزی می کنند، باید به دنبال درمان پزشکی باشند.

 

2. نمک آب نمک

 

عارضه گرفتگی گوش ها, گرفتگی گوش

 

نمک

اب

راه حل درمان گرفتگی گوش ها شامل ریختن چیزها به گوش شما نیست،قرقره آب نمک به مدت کمتر از یک دقیقه می تواند به کاهش درد گوش و کاهش درد کمک کند.

 

3. چکاندن روغن زیتون

 

 

عارضه گرفتگی گوش ها, گرفتگی گوش

 

روغن زیتون

قطره چکان

این ترفند در صورتی کمک می کند که گوش های شما از موهای سر آسیب دیده باشند.

هنگام استفاده روغن زیتون را گرم نگه دارید و آن را با قطره چکان داخل گوش بچکانید. بعد از 10 دقیقه، موم گوش باید به اندازه کافی نرم شده باشد تا بتوانید آن را با استفاده از گوش پاک تمیز کنید.

 

 

4. روغن آفتابگردان

 

 

عارضه گرفتگی گوش ها, گرفتگی گوش

 

روغن آفتابگردان

اب

روغن آفتابگردان وقتی با آب گرم مخلوط  شود، می تواند یک راه حل را ایجاد کند که شما می توانید آن را در صورت استفاده منظم برای کمک به تسکین گوش خود استفاده کنید. این ترفند همچنین می تواند به تسکین گلودرد کمک کند.

 

5. محلول سالین

 

عارضه گرفتگی گوش ها, گرفتگی گوش

 

اسپری سالین

جوش شیرین

نمک

قطره چکان / سرنگ

گاهی اوقات گوش های مسدود شده توسط التهاب آلرژیک ایجاد می شود. استفاده از یک اسپری سالین نه تنها کمک به تسکین بینی شما بلکه گوش شما نیز خواهد داشت. اسپری سالین را گرم کنید و با جوش شیرین و نمک مخلوط کنید. با استفاده از یک قطره چکان یا سرنگ، محلول را داخل بینی قرار دهید. 

 

6. بخور برگ نعنا و نمک

 

عارضه گرفتگی گوش ها, گرفتگی گوش

 

برگ نعنا

نمک

اب

حوله

قبل از اینکه به خواب بروید، برگ های نعناع و نمک را جوش داده و بخور دهید. این کار را در فواصل 15 دقیقه انجام دهید. 

 

7. مکیدن آبنبات سخت یا آدامس

 

عارضه گرفتگی گوش ها, گرفتگی گوش

 

اگر شیرینی ها را دوست دارید، این ترفند برای شماست.مکیدن آب نبات سخت یا آدامس می تواند گوش شما را باز کند. روش جویدن آدامس مخصوص افرادی است که گوش آنها در هواپیما کیپ شده است.

8. ساخت یک محلول سیر

 

عارضه گرفتگی گوش ها, گرفتگی گوش

 

سیر پوست کنده

روغن

اب

نمک

پارچه

Crush 2 یا 3 میخک سیر خرد شده . آنها را با روغن گرم کن. پس از سرد شدن، مخلوط خود را در گوش خود قرار دهید. بعد از 2 دقیقه، با یک پد پنبه تخلیه کنید. به همین ترتیب، 4 تا 7 گل میخک خرد شده را با آب مخلوط کرده و به مدت 12 دقیقه حرارت دهید. گل میخک را خرد کرده و به یک رب تبدیل کنید. با یک قاشق چای خوری نمک مخلوط کنید و سپس در داخل یک پارچه پخش کنید. گوش خود را بر روی بسته بندی قرار دهید تا چند دقیقه طول بکشد.

 

9. از یک سشوار استفاده کنید.

 

عارضه گرفتگی گوش ها, گرفتگی گوش

 

اگر گوش شما به علت بیش از حد مایع اشباع شده باشد، با استفاده از یک سشوار می توانید آن را درمان کنید. قبل از استفاده از آن، اطمینان حاصل کنید که دستگاه در پایین ترین حالت قرار دارد، در غیر این صورت، می توانید به خود آسیب بزنید.  سشوار را روشن کنید و آن را به گوش و بدن خود نزدیک کنید. دست خود را به گوش خود بکشید.

 

10. از روغن درخت چای و بخار استفاده کنید 

 

عارضه گرفتگی گوش ها, گرفتگی گوش

 

روغن درخت چای

اب

روغن زیتون

چند قطره روغن درخت چای را با آب جوش مخلوط کنید. سر خود را روی آب قرار دهید تا بخار به گوش شما برسد. این واقعا کمک می کند هنگامی که گوش شما بیش از حد مخاط بسیار زیادی دارد. همچنین شما می توانید چند قطره روغن درخت چای را با روغن زیتون گرم مخلوط کنید و آن را در داخل گوش خود با یک قطره چکان بریزید.

 

11. محلول گلیسیرین یا روغن معدنی

 

عارضه گرفتگی گوش ها, گرفتگی گوش

 

گلیسیرین

روغن معدنی

اب

چند قطره از گلیسیرین یا روغن معدنی را با آب گرم مخلوط کنید. از یک قطره چکان برای قرار دادن این محلول در گوش استفاده کنید. پس از 10 دقیقه تخلیه کنید. در نظر داشته باشید که از این ترفند بیش از 3 بار در روز استفاده نکنید و یا اگر عفونت دارید از این روش استفاده نکنید.

 

12.نفس کشیدن به یک بالون Otovent

 

عارضه گرفتگی گوش ها, گرفتگی گوش

 

بالون Otovent دستگاهی است که برای کمک به آرام کردن فشار در گوش شما استفاده می شود. بالون خود را در مقابل سوراخ بینی سمت چپ قرار دهید، در حالی که سوراخ دیگر بینی شما بسته است. از طریق دهان خود نفس بکشید و سپس آن را نگه دارید. بین هر سوراخ بینی تکرار کنید تا احساس فشار را کاهش دهید.

 

 


منبع: http://www.beytoote.com/health/malady-remedy/remedies-ears01-taken.html
بازدید: 1175

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top