• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 414299
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ۱۵:۴۵

چگونه دوباره عاشق همسرمان شویم؟

 


عاشق همسر،دوباره عاشق شدن،شروع دوباره عشق،چگونه دوباره به عشق برگردیم

شروع دوباره عشق

 

میتوانید مجدداً عاشق کسی بشوید که قبلا دوستش داشتید حتی اگر نسبت به وی حسی ندارید.

تحقيقات نشان داده اند که تمایل و کشش خاصی که زوج ها در آغاز ازدواجشان تجربه ميکنند پس از گذشت چند سال کمرنگ شده و جای خود را به مرحله ی دیگری از روابط یعنی احترام متقابل و صمیمیت عمیق ميدهد . در این وضعیت زوج ها حس ميکنند که عاشق همسر خود نیستند و به دنبال راهی می گردند تا مجدداً شوهر و یا زن خود را دوست داشته باشند. 

 

برعکس عقاید و تحقيقات رایج میتوانید مجدداً عاشق کسی بشوید که قبلا دوستش داشتید حتی اگر نسبت به وی حسی ندارید. 

 

افزایش هورمون های عشق 

 

براي افزایش دوپامین:

غذاهای سرشار از پروتئین مثل گوشت و ماهی و غذاهای سرشار از تیروسین مثل بادام، آووکادو، موز، لبنیات، لوبیای سفید رنگ، تخم کدو حلوایی و دانه کنجد بخورید. 

 

زیاد از نور افتاب استفاده کنید.  

تفریحی انجام دهید که قلب شما را به تپش وادارد. از بانجی جامپینگ گرفته تا صخره نوردی و بازي هر چیزی که ضربان قلب تان را بالا ببرد و عنصر ریسک در آن باشد دوپامین بدن را افزایش ميدهد . 

 

وقت بگذارید و کارهایی بکنید که براي تان لذت بخشند و روی احساسی که از انجام آنها به شما دست ميدهد تمرکز کنید.

 

براي افزایش پی ای ای:

شکلات و ماست رژیمی بخورید. شکلات عشق افرین است و از قرار معلوم شیرین کننده های مصنوعي هم میزان پی ای ای را افزایش می‌دهند . 

 

فیلم های عاطفی ببینید و کتاب هایی بخوانید که احساسات تان را بیدار کند. 

 

بگذارید خاطره های قدیمی، احساسات عاشقانه را بیدار کنند. به عکس های تان نظاره کنید. عطر یا ادوکلنی را که به فراموشی سپرده شده مجدد بزنید. به پاتوق های عاشقانه قدیمی تان برگردید. 

  

رمانتیک باشید چه بسا چنانچه حسش را ندارید. عاشق پیشگی هم علل و هم معلول افزایش پی ای ای است.

 

عاشق همسر،دوباره عاشق شدن،شروع دوباره عشق،چگونه دوباره به عشق برگردیم

عاشق همسر

 

گام نخست: دو قانون غیرقابل انکار زندگی را بپذیرید. 

دو قانون غیرقابل تغيير در زندگی تمامی زوجین( چه خوشبخت و چه بدبخت، چه پیر و چه جوان، چه با فرزند و چه بی فرزند، چه در ازدواج نخست و چه در ازدواج های بعدی و...) وجود دارد که ما باید این دو قانون را بعنوان قسمتی از زندگی خود بپذیریم و ایمان داشته باشیم: 

  

1) زندگی تمامی اشخاص مملو است از پستی و بلندي، خوبی و بدی، خوشحالی و ناراحتی، خنده و گریه، دوست داشتن و نداشتن و.... 

پس هیچ زندگی را نمی توان یافت که بدون مشکل باشد. نمی توان گفت برخی از زوجین در زندگی شان اصلاً هیچ مشکلی ندارند و زندگی آن ها مدام بر وفق مرادشان است. در هیچ زندگی ای نمی توان گفت همیشه و در همه حال زن و شوهر عاشق و معشوق یکدیگرند و هیچ موضوعی سبب ایجاد ناراحتی بین آن ها نمی شود، بلکه چه بسا عاشق ترین زوج ها هم گاه با هم تفاوت نظرهای بزرگی دارند. 

 

2) در وجود هر یک از اشخاص حتی در بهترین آن ها، نقایصی پنهان است و هیچ شخصی کامل نیست. از طرفی تمامی افراد در صفت ها و خصوصیت هایی که دارند با هم متفاوتند. 

 

گام دوم: سه عنصر عشق را در زندگی خود پابرجا کنید. 

 

ارتباطات دوستانه ای با همسرتان برقرار کنید: 

از هر لحاظ، تلاش کنید با همسرتان صمیمي و به وی نزديک شوید، تمامی راهها را امتحان کنید، با وی از احساسات مثبت و منفی خود حرف بزنید، از افکار، آمال، رویاها، علائق، ارزش های دینی، ترس ها، استرس ها، و سختی های خود حرف بزنید، در خصوص نیازهای جنسی خود حرف بزنید و میل جنسی همسرتان را برانگیزید، با او بامحبت باشید، دست های او را بگیرید و او را ببوسید، با او به تفریح و سرگرمی بپردازید، مدت زمانی از روز را با او بگذرانید و از بودن با او لذت ببرید، هنگامی که او با شما حرف می زند به گفته هایش گوش سپارید، با او همدلی کنید و نشان دهید او را درک می کنید، به علائق او احترام بگذارید، به او بگویید به تو افتخار می کنم، کلمات محبّت آمیز به او بگویید، براي او نامه و پیام های عاشقانه بنویسید، از خطاهای او درگذرید، هر از چندگاهی او را صدا کنید و او را تماشا کنید و لبخند بزنید، و خلاصه از هیچ کوششی دریغ نکنید. 

 

به او هم یاد دهید با شما این چنین باشد. احتمالا او بلد نیست و نمی داند چطور باید با شما دوستانه رفتار کند! شاید براي همیشه لازم باشد به او یادآوری کنید که چطور باید با شما رفتار کند و این اصلاً ايرادي ندارد. 

 

عاشق همسر،دوباره عاشق شدن،شروع دوباره عشق،چگونه دوباره به عشق برگردیم

عشق دوباره

 

به همسرتان وفادار باشید. 

به همسرتان وفادار باشید و به گونه ای رفتار کنید که همسرتان هم به شما وفادار بماند و حرف هایی نزنید و کارهایی نکنید که حرمت این مساله بین شما و همسرتان شکسته شود. 

 

روابط جنسی مطلوبی با همسرتان داشته باشید. 

امروزه مشکلات زناشویی( من جمله سرد مزاجی، زودانزالی، و...) در بین زوجین( چه زن و چه مرد) رواج فراوانی یافته است. سرکوب و بی توجهی به این نیاز طبيعي، اثرهای نامطلوبی بر روی زوجین می گذارد، مثلاً سبب کاهش صمیمیت بین آن ها ميشود ، سبب بی علاقگی و دور شدن آن ها از یکدیگر ميشود ، باعث ميشود زن و شوهر تحریک پذیر شده و با کوچکترین مساله ای آزرده خاطر شوند، شور و شعف را در آن ها کاهش ميدهد ، توان مقابله با استرس های روزانه را در آن ها کاهش ميدهد ، سبب ميشود فرد حس کند همسرش وی را دوست ندارد، اعتماد بنفس خود را نسبت به بدن خود از دست ميدهد ، و.... 

 

براي بالابردن کیفیت ارتباطات زناشویی گاه لازم است زن و شوهر مورد مشاوره و اموزش قرار بگیرند. مطالعات نشان می‌دهند که اموزش ارتباطات جنسی، سبب بهبود کیفیت ارتباطات زناشویی و در نتيجه رضایت زوجین از یکدیگر ميشود و توان آن ها را براي مقابله با مشکلات زندگی بالاتر می برد. 

 

براي افزایش علاقه و عشق مجدد ده روش زیر را انجام دهید. 

به همراه یکدیگر به سفر بروید

 یک سرگرمی دو نفره پیدا کنید 

 کارهای جذاب و تازه را امتحان کنید 

 صحبت کردن 

کاری را انجام دهید که قبلا عاشق انجام دادن آن بوده اید 

فی البداهه عمل کنید 

مدام با یکدیگر قرار بگذارید 

هم‌دیگر را سورپرایز کنید 

کارهای مورد علاقه همسرتان را بررسی کنید 

برنامه هایتان را دونفری تنظیم کنید 

 

 

 


منبع: http://www.beytoote.com/wedlock/movafaghiat-raz/love8-wives-again.html
بازدید: 759

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top