• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 416485
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۸ ۱۰:۳۹
دسته: گردشگری
پرینت
ایمیل

جاده ی یونگاس، از هیجان انگیز ترین راه های جهان



یونگاس,جاده یونگاس,جاده مرگ

جاده هیجان‌انگیز یونگاس (North Yungas)

 

در سراسر جهان مناظر طبیعی کوهستانی و جنگلی جذابیت و زیبایی خاصی را به تصویر می‌کشد، چرا که این زیست بوم ها تلفیقی بسیار خارق‌العاده از خشونت کوه و لطافت گیاهان است. بولیوی نیز کشوری با دره‌ها و کوهستان‌های فراوان است و از این جاذبه طبیعی بی نصیب نمانده است.

جاده‌ یونگاس (North Yungas)

جاده‌ی کوهستانی و جنگلی یونگاس (North Yungas) در کشور بولیوی، جاده‌ای باریک و پر پیچ و خم به طول ۶۹ کیلومتر، تنها مسیری است که از اعماق جنگل آمازون و رشته کوه‌های بلند آندز (Andes) و دره های عمیق آن میگذرد تا دو شهر لاپاز (La Paz) و کورویکو (Coroico) را به هم متصل کند. جاده‌ تاریخی یونگاس دهه 1930 توسط زندانیان جنگ پاراگوئه در طول مبارزات خونین جنگ چاکو ساخته شد.

 

آوازه‌‌ی این جاده خطرناک بودنش است و به جاده‌ی مرگ (Death Road) نام گرفته است. در بعضی از نقاط ارتفاع جاده به 3600 متر از سطح دریا میرسد درحالیکه دره ای با عمق 2800 متر در فاصله چند سانتی متری از کنار جاده قرار دارد و کوچکترین خطا باعث سقوط به آن دره عمیق مرگبار میشود.

جاده مرگ,جاده یونگاس,عجایب گردشگری

یونگاس، جاده ای مرگبار اما گردشگری!

 

این جاده که در ۵۶ کیلومتری شمال خاوری لاپاز و در منطقهٔ یونگاس بولیوی قرار دارد در سال ۱۹۹۵ بانک توسعهٔ کشورهای آمریکای لاتین یونگاس را خطرناک‌ترین جادهٔ جهان نام نهاد. برآوردی در سال ۲۰۰۶ جان دادن سالانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر در این جاده را نشان داد. یک جاده ی یونگاس جنوبی هم وجود دارد که لاپاز را به چولومانی می‌پیوندد و در خطرناک بودن دست کمی از یونگاس شمالی ندارد.

 

شاید باورتان نشود اما شهرت این جاده به خطرناک ترین جاده مرگ آن را به یک جاذبه توریستی عجیب تبدیل کرده است. مشتاقان هیجان و جستجوگران خطر از سرتاسر دنیا برای بازدید این جاده به کشور بولیوی سفر می کنند. گروه های مختلف  کوهنورد، بک پکر، دوچرخه سوار و … 

یونگاس,جاده یونگاس,جاده مرگ

زیباترین تصاویر جاده مرگ

 

خود را از کشورهای مختلف به بولیوی می رسانند تا از جاده مرگ عبور کنند و مرگ را به چالش بکشند! مسلما تعداد زیادی از آن ها در همین جاده کشته می شوند، اما این اتفاقات هم مانع از ورود گردشگران دیگر به این منطقه نمی شود! رانندگی در طول مسیر جاده یونگاس همانند رانندگی بر روی ترن هوایی است، هیچ نوع گاردریل محافظی هم در حاشیه جاده وجود ندارد.

 

دوچرخه سواری در جاده ی مرگ یکی از هیجان انگیزترین و پرمخاطره ترین ورزش های کل دنیا شناخته می شود. در اغلب اوقات مه غلیظی طول جاده را فرا میگیرد که عبور از آن را بسیار دشوارتر و خطرآفرین تر می‌کند. همچنین بارندگی های زیاد و در نتیجه لغزندگی جاده، صخره های مرتفع و خظرناک و آبشارهای مختلف باعث شده تا این جاده به خطرناک ترین جاده دنیا تبدیل شود.

یونگاس,جاده یونگاس,معروف ترین جاده های دنیا

تردد ماشین‌ها در جاده مرگ

 

قرارگیری جاده بین جنگل های آمازون و پایتخت بولیوی موجب شده تا بسیاری از تاجران برای فروش چوب و الوارهایشان با کامیون از این جاده خطرناک عبور کنند. جالب این جاست که اتوبوس و تریلرهای بسیاری به طور دوطرفه از جاده مرگ عبور می کنند.

 

پس از گذشت ۲۰ سال از مدرن سازی جاده ی یونگاس، گفته می شود که جاده مرگ دیگر به اندازه ی سابق خطرناک و کشنده نیست، اما به هر حال خطر، ترس و هیجان جزو جدایی ناپذیر این مسیر است.

یونگاس,جاذبه های گردشگری بولیوی,زیباترین جاده های جهان

جاده یونگاس

  

امیدواریم از این مطلب بهره کافی برده باشید ، مجله چه نیوز بهترینها را برای شما آرزو دارد ، با ما در تازه ترین مطالب گردشگری همراه باشید.


منبع: http://www.beytoote.com/iran/wonders/north5-yungas-bolivia.html
بازدید: 855

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top