• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 416526
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۸ ۱۳:۰۰

اطلاعات قبل از خرید توپ والیبال



توپ والیبال،عکس توپ والیبال،خرید توپ والیبال

خرید توپ والیبال

 

توپ والیبال توپی است که در بازي های والیبال داخل سالن و والیبال ساحلی و انواع ديگر والیبال استفاده ميشود . توپ های والیبال کاملاً گرد هستند که بطور رایج حاوی 18 پنل تقریبا مستطیلی شکل و از جنس چرم طبيعي یا مصنوعي هستند.

توپ های والیبال کاملاً گرد هستند که بطور رایج حاوی 18 پنل تقریبا مستطیلی شکل و از جنس چرم طبيعي یا مصنوعي هستند. این 18 پنل در 6 قسمت برابر( هر بخش یا قسمت دارای 3 پنل) مرتب شده اند. نهایتا، یک پوشش هم دور کیسه هوای داخلی پیچیده شده است.

  

ورزش والیبال از ورزش هایی است که در کشور ما علاقه و توجه زيادي به سوی خود جلب کرده است . ولی نخستین قدم براي آغاز این ورزش انتخاب یک توپ مناسب است. بسياري از علاقه مندان به ورزش والیبال از بهترین برند موجود و اصل بودن توپ اگاهی لازم را ندارند. ساختار توپ های مخصوص سالن با توپ های ساحلی و چمن متفاوت هستند.

  

توپ والیبال توپی است که براي انجام انواع مختلف بازي والیبال از آن استفاده ميشود .

 

توپ های والیبال ساحلی قدری سنگین تر و بزرگتر از توپ های والیبال داخل سالن هستند و بدنه خارجی آنها ضخیمتر است، ضمن این که فشار هوای داخل آنها هم کم تر است

 

توپ والیبال،عکس توپ والیبال،خرید توپ والیبال

توپ والیبال داخل سالن

 

تاریخچه توپ والیبال 

زمانی که براي اولین بار ورزش والیبال به وسیله مورگان ابداع شد از لایه های داخلی توپ های بسکتبال براي این بازي استفاده کردند تا وزن آن نسبت به توپ بسکتبال سبک تر باشد. ولی به دلیل های مختلف توپ خاصی می بایست طراحی ميشد :

 

۱. وزن توپ می بایست به اندازه ای می بود که در تمام زمان بازي بدون زمین خوردن توپ، بازي ادامه پیدا کند.

 

۲. رنگ توپ می بایست به گونه ای می بود که وقتی به هوا پرتاب ميشد در برابر نور قابلیت دید داشته باشد.

 

۳. سبک وزن بودن توپ هم اهمیت داشت به گونه ای که نسبت به وزش باد مقاوم باشد.

 

در آخر مورگان از برادران اسپالدینگ که تولیدکنندگان توپ بیسبال بودند تقاضای توپی جدید براي ورزش والیبال کرد. آن ها با وجود تجربه و تخصصی که داشتند توپی را طراحی کردند که لایه داخلی آن از لاتکس که شبیه طایر دوچرخه بود و بعد لایه دوم یک ماده چنبره مانند بود و در پایان لایه خارجی از جنس چرم ساخته شد. این توپ ساده و محکم، براي پرواز در هوا بسیار مطلوب بود.

 

بعد لایه خارجی توپ های والیبال فقط تغيير کردند و تبدیل به ۱۸ تکه پیوسته از نوعی چرم مناسب شدند. سال ۲۰۰۸ میکاسا با طراحی جدید، رهبر جهانی تولید توپ های والیبال شد و با ۸ پانل پیوسته به هم بعد از یک قرن، تحولی پیشرفته بر توپ های والیبال ایجاد کرد.

 

اندازه و وزن توپ ها در بازي جوانان و بزرگسالان متفاوت است. با این که این تفاوت ها بسیار کم میباشد ولی حتی فشار باد داخل توپ به میزان یک psi میتواند در سبک بازي گروه‌های سنی پائین تر بسیار تاثیرگذار باشد. آسانی در حرکت توپ و انرژی لازم جهت ضربه وارده بر توپ در زمانبندی بازي مهم میباشد .

 

توپ های ورزش والیبال ساحلی احتیاج به عناصری مانند مقاومت در برابر گرمای خورشید و اشعه ماورابنفش و هم مقاوم در برخورد با شن و ماسه دارند. این توپ ها از توپ های والیبال حرفه ای داخل سالن بزرگتر بوده ولی پوشش خارجی آن ها نازکتر است.

 

توپ والیبال،عکس توپ والیبال،خرید توپ والیبال

توپ ورزش والیبال ساحلی

 

بر اساس قانون فدراسیون والیبال وزن، اندازه و فشار باد داخل توپ های والیبال به شرح زیر است:

توپ والیبال بزرگسالان با قطر ۶۷ – ۶۵ سانتیمتر، وزن ۲۸۰ – ۲۶۰ گرم، فشار باد داخلی ۴. ۶ – ۴. ۳( psi)

 

توپ والیبال جوانان با قطر ۶۵ – ۶۳ سانتیمتر، وزن ۲۸۰ – ۲۶۰ گرم، فشار باد داخلی ۴. ۳( psi)

 

توپ والیبال ساحلی با قطر ۶۸ – ۶۶ سانتیمتر، وزن ۲۸۰ – ۲۶۰ گرم، فشار باد داخلی ۳. ۲ – ۲. ۵( psi)

 

ویژگیهای توپ استاندارد ورزش والیبال داخل سالن:

محیط:۶۵ تا ۶۷ سانتیمتر

وزن:۲۶۰ تا ۲۸۰گرم

فشار هوا( کیلوگرم در سانتیمتر مربع):۰/ ۳ تا ۰/ ۳۲۵ کیلوگرم بر سانتیمتر

 

توپ والیبال،عکس توپ والیبال،خرید توپ والیبال

مشخصات توپ والیبال

 

توپ های والیبال معمولاً از 3 بخش تشکیل شده اند:

1. پوشش خارجی:توپ های والیبال سالنی از تعداد پنل های مختلفی ساخته میشوند، که تمامی شان کاملاً به پوشش داخلی می چسبند. این سبب ميشود تا سطح توپ صاف تر به نظر برسد. این صاف و صیقلی بودن توپ نقش مهمی را در بازي اجرا ميکند ، برای این که اگر توپ دارای چنان نرمي و صافی نباشد امکان دارد پس از برخورد با زمین یا دست بازیکن ها به طرز غیرمنتظره ای حرکت کند و به دنبال آن بازیکن را در وضعیت دشوار و احتمالا محال براي پاسخ قرار دهد. در خصوص توپ های والیبال ساحلی و بیرون از سالن هم این ویژگیها صدق ميکند .

 

2. هسته توپ:هسته توپ عموما کیسه هوا هم نامیده ميشود . این کیسه معمولاً از جنس لاستیک ساخته ميشود و علت استفاده از این جنس مشخصا براي سبکی و کم وزنی توپ میباشد . این نه تنها به توپ این اجازه را ميدهد که راحت تر و قابل انعطاف تر در هوا پرواز کند، بلکه این قابلیت را به بازیکن ميدهد که توپ را راحت تر در اختیار بگیرد و تنها از توان و نیروی زیاد براي به حرکت درآوردن و تغيير جهت آن استفاده نکند. کافیست بازیکنی را تصور کنید که موقع پاس گیری بارها و بارها به توپ ضربه زده است. شما احتمالا در انتهای بازي ، شخصی با ساعدهای قرمز شده را می بینید. بدون سبکی توپ این شرایط میتواند براي بازیکن خطرناک تر باشد.

 

3. پنل ها:همان طور که گفته شد در قبل توپ هایی با 18 پنل مورد استفاده بودند. ولی توپ های جدیدی که در مسابقه های المپیک و لیگ های حرفه استفاده میشوند دارای 3 رنگ و 8 پنل هستند. علل مختلفی براي تغيير تعداد پنل ها وجود دارد . ولی آنچه که مهم است اینست که این توپ ها دارای قابلیت به دست گیری بهتر و پرواز راحت تر در هوا هستند.

 

 


منبع: http://www.beytoote.com/sport/public-sport/information8-buying-volleyball.html
بازدید: 1530

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top