• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 418480
تاریخ انتشار: جمعه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۵۷
دسته: گردشگری
پرینت
ایمیل

خانه هایی جالب با سقفی از جلبک (+تصاویر)

 


خانه های جلبکی,مکانهای دیدنی دانمارک, خانه هایی از جنس جلبک

خانه های جلبکی در دانمارک

 

خانه های جلبکی دانمارک قدمتی در حدود بیش از 300 سال دارند. تعداد خانه های جلبکی در زمان های قبل و تا پیش از قرن 18 خيلي زیاد بود.

آشنایی با کشور دانمارک
دانمارک کشوری است در شمال اروپا و پایتخت آن کپنهاگ است. جمعیت این کشور ۵٫۵ ميليون نفر و زبان رسمی آن دانمارکی است. زبان های فاروئی، گرینلندی و آلمانی هم بعنوان زبان های محلی در این کشور رسمیت دارند. واحد پول این کشور کرون دانمارک است و با این که این کشور در سال ۱۹۷۳ به اتحادیه اروپا مستمر ولی به منطقه یورو نپیوسته است. ۸۰٫۴ درصد مردم دانمارک مسیحی لوتری هستند.


دانمارک یکی از جذاب ترین کشورهای جهان است. چشم اندازهای زیبای طبيعي، تمیزی و امکانات دوست دار محیط زیست، دهکده ها و اثرهای تاریخی قرون وسطایی و مربوط به وایکینگ ها، همه از جذابیت های دانمارک هستند.

 

خانه های جلبکی,مکانهای دیدنی دانمارک, خانه هایی از جنس جلبک

عکس خانه های جلبکی در دانمارک


دانمارک کشوری با جزایر زیبا میباشد که جزیره Laso یکی از این جزیره های زیبا و جالب است که از دیدنی های آن میتوان به زیباترین خانه های جلبکی اشاره کرد که  جنسشان از جلبک دریایی میباشد.


نحوه ایجاد خانه های جلبکی
جزیره ی زیبای Laso دارای مساحتی در حدود 118 کیلومتر مربع بوده که ماکزیمم طول آن 21 کیلومتر و حداکثر پهنای آن 12 کیلومتر میباشد و در 2 سپتامبر 1997 در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این جزیره بزرگترین جزیره در شمال دریای کاتگاتمیباشد و در 19 کیلومتری شمال شرقی شبه جزیره جاستلند در نزدیکی دانمارک قرار گرفته است.

 

خانه های جلبکی,مکانهای دیدنی دانمارک, خانه هایی از جنس جلبک

 تصاویر خانه های جلبکی در دانمارک


خانه های جلبکی دانمارک قدمتی در حدود بیش از 300 سال دارند به عبارتي این جزیره در زمان های قبل پر بود از نمک آنقدر که نمک بیرون آورده شده از این جزیره به کشورهای ديگر هم صادر می شده است. در آب های جزیره Laso دانمارک بیش از 15 درصد نمک وجود داشت و بدین ترتیب براي استخراج نمک موجود در این جزیره معدن های زيادي در آن ساخته شد براي استخراج نمک احتیاج به سوختی براي دستگاه های استخراج معدن بود که از چوب تأمين ميشد . بدین ترتیب مردم جزیره براي این کار درختانی را که در این منطقه بودند را بریدند و استفاده کردند تا اینکه ديگر درختی در این جزیره باقی نماند.


بدین ترتیب رفته رفته صنعت نمک این جزیره رو به افول گذاشت و از بین رفت و به علت نبود درخت توفان ها و بادهای شدیدی که دراین جزیره می وزید باعث شد که بسياري از خانه های روستاییان در زیر شن و خاک دفن شود بدین ترتیب کل منطقه پر از نمک شد به گونه ای که اصلاً گیاهی نمی توانست در خاک این منطقه رشد کند.

 

خانه های جلبکی,مکانهای دیدنی دانمارک, خانه هایی از جنس جلبک

عکس خانه های جلبکی در دانمارک


ولی تنها چیزی که وجود داشت تخته های چوب شنارو بر روی آب و علف های دریایی بود که به مردم جزیره Laso امید جدید ای داد آنها خانه هایشان را با تخته هایی که بر روی آب شناور بود و به جزیره می آمد ساختند و براي سقف منزل هایشان هم از جلبک هایی که بهمراه موج دریا به ساحل می آمد استفاده کردند این جلبک ها که به طرف ساحل می امدند، سبز رنگ و به پهنای یک سانتیمتر بودند و گاهی تا 2 متر هم طول داشتند، بنابر این مردم جزیره این خزه ها و جلبک ها را جمع اوری کرده و با خشکاندن آن توانستند این جلبک ها را در هم پیچیده و استحکامشان را بیش تر کنند به گونه ای که مقاومتشان به میزان ی یک طناب بزرگ بود و آن ها از این جلبک های خشکیده براي درست کردن و پوشانده سقف منزل های خود استفاده نمودند و جالب این است که این سقف ها به وسیله زنان این جزیره ساخته شده است. 

 

تعداد خانه های جلبکی در زمان های قبل و تا پیش از قرن 18 خيلي زیاد بود. ولی تعداد آنها در قرن هیجدهم ميلادي به 250 خانه جلبکی زیبا رسید که امروزه متأسفانه تنها در حدود 20 عدد از این منازل باقی مانده است.

 

منابع:

fa.wikipedia.org

eligasht.com

 

امیدواریم از این مطلب بهره کافی برده باشید ، مجله چه نیوز بهترینها را برای شما آرزو دارد ، با ما در تازه ترین مطالب گردشگری همراه باشید.


منبع: http://www.beytoote.com/iran/wonders/denmark02-home-algae.html
بازدید: 1012

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top