• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 418486
تاریخ انتشار: جمعه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ ۱۳:۱۵

ورزش برای افراد مبتلا به فیبروم

 


افراد مبتلا به فیبروم,فیبروم, ورزش برای افراد مبتلا به فیبروم

ورزش برای افراد مبتلا به فیبروم

 

فیبروم( fibrum) یا فیبروید( fibroid) یا میوما( myoma) تومورهای ماهیچه ای هستند که( معمولاً) بر روی دیواره رحم رشد می کنند. فیبروم ها تقریبا همیشه خوش خیم( غیرسرطانی) هستند.

امکان دارد در شخصی تنها یک فیبروم وجود داشته باشد و در فرد دیگری تعداد زيادي فیبروم تشکیل شود. فیبروم ها ممکن است به کوچکی یک دانه و به بزرگی یک گریپ فروت باشند.

 

اما در موردهای نادر فیبروم ها بسیار بزرگتر هم میشوند. پزشکان فیبروم ها را بسته به محل رشد آن ها گروه بندی می کنند. تقریبا بین ۲۰% تا ۸۰% از زنان تا سن پنجاه سالگی به فیبروم مبتلا میشوند. فیبروم ها اغلب بین سنین ۴۰ تا ۵۰ سالگی به وجود می آید. در زنانی که هیچ علایمی وجود ندارد، امکان دارد پزشک متخصص هیچ درمانی توصیه نکند. ولی در خصوص زنانی که فیبروم ، ایجاد علایم مینماید معمولاً تحمل وضعیت دشوار خواهد بود.

 

افراد مبتلا به فیبروم,فیبروم, ورزش برای افراد مبتلا به فیبروم

رابطه ورزش با فیبروم

 

چه کسانی بیش تر به فیبروم مبتلا میشوند؟

 

سن:

با بالارفتن سن زنان احتمال ابتلا به فیبروم هم افزایش مییابد، به ویژه در سن ۳۰ تا ۵۰ سالگی. بعد از یائسگی معمولاً فیبروم ها کوچک میشوند.

 

سابقه خانوادگي:

داشتن فرد مبتلا در خانواده ریسک ابتلا را در افراد دیگر خانواده افزایش مي دهد. به ویژه ریسک ابتلا به فیبروم در زنی که مادر مبتلا ، داشته باشد سه برابر اشخاص معمولی است.

 

چاقی:

ریسک ابتلا به فیبروم در زنان چاق بیش از دیگران است. زنانی که خيلي چاق هستند دو تا سه برابر افراد دیگر در معرض ابتلا به فیبروم مي باشند.

 

عادت های غذایی:

خوردن میزان زیاد گوشت قرمز و ژامبون با ریسک بالای ابتلا به فیبروم رابطه دارد . به نظر می رسد استفاده میزان زیاد سبزیجات ریسک ابتلا را کاهش مي دهد.

 

فیبروم مانند هر بیماري دیگری، ورزش و نرمش و داشتن فعالیت بدنی تأثير خوبی در جلوگيري از رشد فیبروم و تشدید آن دارد.

 

مطالعات نشان داده است زنانی که بطور منظم ورزش ميکنند ، به راحتی از عهده کنترل بیماري و تشدید شدن آن برمی آیند. ورزش با ایجاد نشاط و تقویت سیستم ایمنی بدن اثرات جانبی این بیماري را از بین می برد. زنان مبتلا به فیبروم حتماً باید یک برنامه ی منظم ورزشی براي خود تدارک ببینند.

 

افراد مبتلا به فیبروم,فیبروم, ورزش برای افراد مبتلا به فیبروم

بهترین ورزش ها برای افراد مبتلا به فیبروم

 

آیا فیبروم براي خانمی که ورزش ميکند مشکلی ایجاد ميکند یا خیر؟

خیر. فیبروم هایی که سایز متوسطی دارند و تعدادشان زیاد نیست، با ورزش کردن مشکلی براي خانم بوجود نمی آید.

 

تنها موردی که امکان دارد مشکلی پیش آورد، فیبروم هایی هستند که خارج از حفره رحمی هستند و با پایه به رحم وصل شده اند، احتمالا در اثر فعالیت های ناگهانی دور پایه خودشان پیچ بخورند و بسیار دردناک ميشود و حتماً احتیاج به جراحی دارد.

 

بهترین ورزش هایی که براي اشخاص مبتلا به فیبروم توصیه ميشود پیلاتس، تایچی، یوگا و شنا میباشد .

 

 

 


منبع: http://www.beytoote.com/sport/darman/exercise8-people-fibroma.html
بازدید: 1150

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top