• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 418668
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ ۱۶:۵۰

یکی از راه های موثر برای کاهش وزن، ماساژ بدن است

masaj

امروزه افزایش وزن و چاقی یکی از مشکلاتی است که مردم اکثر نقاط ایران و جهان با آن روبرو هستند. این موضوع، به علت تغییر روش زندگی، از زندگی پویا به سمت زندگی ماشینی، و همچنین رژیم غذایی نامناسب و پر کالری، به یکی از معضلات اجتماعی تبدیل شده است. ماساژ لاغری ، یکی از روش هایی است که به وسیله آن می توان به تناسب اندام رسید.

همچنین مردم امروزه معمولا به دلیل مشغله های زندگی و شرایط اقتصادی نامناسب خصوصا در کشورهای کم تر توسعه یافته، زمان کافی برای انجام ورزش لاغری و تناسب اندام ندارند. آن ها معمولا پس از اینکه از سرکار به خانه می آیند، به دلیل فشار کاری بالا و خستگی بیش از حد، توانایی انجام هیچ کاری را ندارند. ماساژ لاغری یکی از روش هایی است که علاوه بر رفع خستگی، باعث لاغری و تناسب اندام فرد می شود. البته این نوع ماساژ بایستی درشرایط خاصی انجام گیرد تا کارایی بهتری داشته باشد. در صورتی که ماساژ لاغری بدون در نظر گرفتن شرایط آن انجام گیرد، کارایی لازم را نداشته و در عمل کاری بیهوده انجام گرفته است.

ماساژ لاغری، به چه شرایطی نیاز دارد؟

ماساژ لاغری بایستی در مکانی بسیار آرام و به دور از هیاهو و سرو صدا انجام پذیرد. فردی که می خواهد ماساژ بگیرد، بایستی در آرامش کامل و در فضایی آرام قرار بگیرد. بهتر است برای آرامش بیشتر فرد ماساژ گیرنده، موسیقی آرام و دل انگیزی در اتاق ماساژ لاغری پخش شده که این موسیقی خود می تواند باعث آرامش بیشتر فرد ماساژگیرنده شود. در اتاق ماساژ معمولا یک تخت وجود دارد که روی آن تشکی نرم و با کیفیت بالا انداخته می شود. همچنین یک متکای نرم و سفید رنگ و چند عدد حوله تمیز و سفید رنگ برای انجام ماساژ لازم است. از این جهت رنگ سفید برای ماساژ انتخاب می شود چون رنگ سفید آرامش بخش بوده و با نگاه به آن معمولا فرد ماساژ گیرنده آرامش می یابد.

بهتر است برای انجام ماساژ لاغری، فرد ماساژ گیرنده لباس های خود را تا حد امکان از تن خود در آورده و روی تخت دراز بکشد. زیرا هنگام ماساژ اعضای مختلف بدن، زمانی این ماساژ از کیفیت بهتر و کارایی بالاتری برخوردار خواهد بود که دست ماساژ دهنده در تماس مستقیم با پوست بدن باشد. لذا بایستی فرد ماساژ گیرنده لخت شده و توسط حوله هایی که برای ماساژ تهیه شده اند، برجستگی های بدن را بپوشاند و برروی تخت دراز بکشد. همچنین بهتر است هنگام ماساژ، از روغن های مخصوص گیاهی برای چرب کردن بدن استفاده شود. این روغن ها هنگام ماساژ بدن را چرب کرده و انجام ماساژ را راحت تر می کنند.

چرا ماساژ لاغری باعث کاهش چربی های ناحیه پهلو می شود؟

ماساژ لاغری، بوسیله روغن ها و ژل های لاغری گیاهی انجام می شود. به این صورت که در ابتدا فرد ماساژ گیرنده رو به بالا دراز کشیده و فرد ماساژ دهنده کف هردودست را به روغن یا ژل لاغری گیاهی آغشته می کند. سپس در ابتدا از سمت پهلوها کار ماساژ را آغاز کرده و با انگشتان دو دست، از پهلوها به سمت ناف فرد ماساژ گیرنده دست ها کشیده می شوند. این کار را بایستی به مدت 3 تا 5 دقیقه بصورت منظم و فشار کافی انجام داد. این عمل باعث افزایش متابولیسم سلول های چربی ناحیه پهلو شده و باعث می شود سوخت و ساز و شکستن این سلول ها افزایش یابد که در نهایت و در طول چند جلسه انجام ماساژ این ناحیه از بدن به فرم ایده آل خود می رسد. در مورد ماساژ لاغری بخوانید.

نقش ماساژ لاغری در لاغری ران ها

ران ها یکی از مناطقی از بدن هستند که معمولا از چاقی آن ها شکایت می کنند. هنگامی که فرد افزایش وزن پیدا کرده و چاق می شود، یکی از اولین جاهایی که در بدن فرد چاق شده و چربی های زیادی را به خود جذب می کند، قسمت ران های فرد است. برای ماساژ ناحیه ران ها، بایستی فرد ماساژ گیرنده روی پهلو خوابیده و کار ماساژ از قسمت های پایین پا به سمت زانو و قسمت های بالای ران انجام گیرد. با این کار متابولیسم سلولها افزایش پیدا کرده و سلول های چربی بیشتری در این میان شکسته شده و لذا باعث کاهش چربی های آن ناحیه شده و در طی چند جلسه ماساژ مداوم، لاغری ران ها نیز حاصل می شد.

یکی از فواید ماساژ ، لاغری موضعی است.

لازم به ذکر است که در انجام ماساژ ران ها نیز همانند ماساژ ناحیه ی پهلو ها، از روغن ها و ژل های لاغری گیاهی استفاده می شود. همچنین، اخلاط ، سموم و دیگر موارد دفعی که قرار است از طریق گردش خون به کبد و کلیه ها آورده شده و دفع شوند، با انجام ماساژ لاغری ناحیه ران، این مواد دفعی سریعتر و بهتر از طریق گردش خون به سمت بالا آمده و لذا دفع آن ها راحت تر انجام می گیرد.

در مورد سایر قسمت های بدن، از قبیل بازوها، پشت، کمر و … نیز تکنیک های خاصی وجود دارد که با انجام درست این تکنیک ها، توسط فرد ماساژ دهنده، می توان لاغری اعضای بدن را طی چند جلسه ماساژ مداوم تضمین نمود.

آیا ماساژ لاغری به تنهایی می تواند سبب لاغری افراد چاق شود؟

شاید تصور بعضی ها در مورد ماساژ لاغری اینگونه باشد که این نوع ماساژ به تنهایی می تواند معجزه کند و اعضای بدن را در یک چشم به هم زدن لاغر کند. در حالی که اینگونه نیست. ماساژ لاغری تنها یک روش برای سرعت بخشیدن به لاغری اندام ها ی بدن است. از این رو لفظ کاتالیزور را برای این نوع ماساژ به کار می برند. اگر فردی می خواهد لاغر شود، اولین کار این است که ابتدا رژیم غذایی خود را درست کند. رژیم پر کالری و پراز چربی اگر ادامه پیدا کند، ماساژ لاغری هیچ کمکی نمی تواند به فرد ماساژ گیرنده کند. همچنین بایستی در کنار رژیم لاغری ، ورزش منظم را در برنامه روزانه خود گنجاند. در کنار این دو کار است که فرد با کمک ماساژ می تواند به تناسب اندام مورد نظر خود دست یابد.


 

بازدید: 727




Scroll to Top