• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 420174
تاریخ انتشار: جمعه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ ۱۹:۵۴
دسته: گردشگری
پرینت
ایمیل

مکان‌های متروکه و ترسناک توریستی جهان

 با مجله اینترنتی چه نیوز در تازه ترین مطالب گردشگری همراه باشید.

 

 افراد بسیاری هستند که هر ساله هزینه های بسیاری را صرف سفر به مدرن ترین و جدیدترین نقاط توریستی دنیا می کنند. در میان هم بسیاری ترجیح می دهند تا به نقاطی خلوت بروند و از آرامش این مکان ها استفاده کنند. در این گزارش تصمیم داریم نقاطی را برای شما معرفی کنیم که در عین آرامی تاریخچه ای تاریک نیز به همراه دارند، شهرها و مکان هایی که روزی محل زندگی هزاران نفر بوده اند اما امروزه به صورت کامل متروک شده اند.


St. Elmo, Colorado
شهری که زمانی به علت کشف چندین معدن در مناطق مختلف آن با رشد بسیار زیادی مواجه شد و توانست جمعیت بسیاری را جذب خود کند. این شهر در سال 1922 پس از اینکه راه آهن آن تعطیل شد رونق خود را از دست داد و به مرور زمان متروک شد.

 

مکان‌های متروکه و ترسناک توریستی جهان

  Chaco Canyon, New Mexico
شهری که در سال‌های 800 تا 1100 میلادی از رونق بسیار زیادی بهره‌مند بود و جمعیت بسیاری زیادی در آن زندگی می‌کردند. در این زمان این شهر به عنوان محلی برای جشن‌ها و مراسم‌های بزرگ استفاده می‌شد و در آن ساختمان‌های زیبای بسیاری ساخته شده بود.

 

مکان‌های متروکه و ترسناک توریستی جهان

 

Bodie, California
شهری که در سال 1879 با کشف چند معدن طلا در نزدیکی توانست به شهرت بسیار زیادی دست یابد، این شهر پس از این که معادن طلای اطراف آن خالی شد به آرامی شهروندان خود را از دست داد و در نهایت به صورت کامل متروک شد. این روزها تعدادی از ساختمان‌های مرکزی این شهر هنوز پابرجا هستند.

 

مکان‌های متروکه و ترسناک توریستی جهان

 Humberstone and Santa Laura, Atacama Deser, Chile
شهری که زمانی مرکز معادن نمک بود و زمانی افراد بسیاری در ان به کار و زندگی مشغول بودند. این شه نسبتاً بزرگ در سال 1958 به صورت کامل متروکه شد. از ساختمان‌های باقی مانده این شهر سینما، سالن‌های ورزشی و حتی یک هتل باقی مانده است.

 

مکان‌های متروکه و ترسناک توریستی جهان

 Bhangarh, India
یک شهر مرکزی و بزرگ در شمال کشور هند که زمانی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهرهای این کشور شناخته می‌شد. این شهر در سال 1720 توسط یک پادشاه تسخیر شد و پس از آن به صوت کامل متروکه شد. ساختمان‌های قدیمی این شهر از جمله سالن  تئاتر، معابد بزرگ و حتی یک قلعه هنوز پابرجا هستند.

 

مکان‌های متروکه و ترسناک توریستی جهان

 Kayaköy, Turkey
زمانی که جنگ میان ترکیه کنونی و یونان در سال‌های بعدی جنگ جهانی اول به پایان رسید، شهروندان یونانی که در ترکیه بودند به کشور خود بازگشتند. روستای Kayakoy که نزدیک به 2 هزار نفر شهروند یونانی داشت نیز پس از این واقعه به صورت کامل متروک شد. این شهر در حال حاضر به عنوان یک محل تاریخی ثبت شده است و ساختمان‌های آن به صورت کامل محافظت شده است.

 

مکان‌های متروکه و ترسناک توریستی جهان

  Pyramiden, Norway
یک شهر ساخته شد در نزدیکی چندین معدن ذغال سنگ که زمانی شهروندان بسیاری در آن زندگی می‌کردند. از جمله ساختمان‌های این شهر می‌توان به کتابخانه ای پر از کتاب، ورزشگاه و سایر ساختمان‌های تفریحی اشاره کرد. این شهر در نهایت در سال 1998 به صورت کامل متروکه شد.

 

مکان‌های متروکه و ترسناک توریستی جهان

 Herculaneum, Italy
در سال 79 میلادی آتش فشانی در نزدیکی این شهر فوران کرد آن را به صورت کامل در خاکستر فرو برد. این شهر که در امپراتوری روم قرار داشته است زمانی به عنوان یک مرکز تفریحی شناخته می‌شده و از امکانات بسیاری هم بهره‌مند بوده است. باستان‌شناسان موفق شدند پس از چندین عملیات ساختمان‌ها و حتی وسایل بسیاری را از داخل این شهر خارج کنند.

 

مکان‌های متروکه و ترسناک توریستی جهان

 Belchite, Spain
شهری که در جنگ داخلی اسپانیا یکی از مراکز اصلی نبرد شناخته می‌شد. این شهر در سال 1937 محاصره شد و در اثر درگیری شدید تقریباً به شکل کامل از بین رفت. خرابه های باقی مانده از این جنگ مخرب این روزها به نقاطی توریستی تبدیل شده است.

 

مکان‌های متروکه و ترسناک توریستی جهان

 Kolmanskop, Namibia
شهری که در میان صحرای نامیبیا به عنوان محل زندگی کارگران معدن الماسی در نزدیکی ساخته شده بود. این شهر در اواسط سال‌های 1950 به شکل متروک رها شد و در سال‌های بعد در اثر گسترش بیابان بخش‌های بسیاری از آن نابود شد.

مکان‌های متروکه و ترسناک توریستی جهان

 منبع:bazarkhabar.ir

 


منبع: http://www.beytoote.com/iran/tafrihi/places2-tourist-world.html
بازدید: 1371

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top