• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 420429
تاریخ انتشار: پنج شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ ۲۱:۰۰

زنانگی‌هایی که برای مرد‌ها جذاب است، اما در واقع نیست!

آشنایی با جنس مخالف در دنیای دیجیتال امروز همیشه هم کار ساده‌ای نیست. به نظر می‌رسد انتظاری که زن‌ها از مرد‌ها دارند و برعکس، هر روز بیشتر و پیچیده‌تر می‌شود. از آن طرف هم کارشناسان، خانواده و دوستان هر کدام نظر خود را در مورد این انتظارات دارند. به جای اینکه این همه گوناگونی و تناقض شما را آشفته کند، بهتر است با ما همراه باشید تا با کمک علم و پژوهش‌هایی که در این مورد انجام شده، تا حدودی به جواب برسیم.

شاید شگفت زده شوید اگر بدانید چه چیز‌هایی که همیشه فکر می‌کردید برای مرد‌ها جاذبه دارد در واقعیت این طور نیست و خرد و منطق نیز پشتوانه‌ی آن است. چیز‌هایی مانند بسیار خوش اندام بودن یا پوستی درخشان و بی‌عیب داشتن، آنقدر‌ها هم که فکر می‌کنید برای مرد‌ها مهم نیست، با ما همراه باشید.

زنی که باریک و لاغر است

خیلی از افراد حاضرند هر کاری بکنند و هر هزینه‌ی هنگفتی لازم است بپردازند تا کاملا لاغر شوند. مرد‌ها هم دوست دارند همسرشان باریک اندام و لاغر باشد، اینطور نیست؟ شواهد حاکی از آن است که اینطور نیست. مطالعات نشان می‌دهد در مورد نحوه‌ی توزیع چربی در بدن، یک شاخص وجود دارد که در واقع معتبرترین معیار مرد‌ها برای جذاب بودن یک زن است: نسبت دور کمر به باسنش (WHR) که بهتر است چیزی حدود ۰.۷ باشد.

طبق یافته‌های علمی، شاخص توده بدنی یا BMI تاثیر زیادی از جهت جذب جنس مخالف شدن ندارد؛ بنابراین فرقی نمی‌کند شاخص توده بدنی‌تان چقدر است، بالاست یا پایین، اگر نسبت جادویی بین دور کمر و دور باسن‌تان دارید، در نظر مرد‌ها جذابید.

زنی که همیشه مراقب و محافظه کار است

چیزهایی که فکر می‌کنید برای مردها جذاب است اما در واقع نیست

وقتی پای انتخاب شریک زندگی به میان می‌آید، مرد‌ها کسی را می‌خواهند که بتوانند تمام مدت روی او حساب کنند درست است؟ کسی که از تمام قوانین پیروی کند و هرگز وارد موقعیت‌های ریسک پذیر نشود. دختری که از تمام ورزش‌های خطرناک دوری کند و در خانه بنشیند و پا به پای همسرش پُرخوری کند و فیلم تماشا کند!

اما اینطور نیست. دانشمندان بررسی کردند که مردان و زنان چگونه رفتار‌های مختلف ریسک آمیز را تعریف و دریافت می‌کنند، مثلا تعامل با حیوانات خطرناک و دست زدن به آتش. چیزی که آن‌ها دریافتند این بود که مرد‌ها و زن‌ها جذب افرادی شده بودند که در ریسک‌های خطرناک شرکت کرده بودند، ریسک‌ها و خطراتی مشابه آن‌هایی که نیاکان ما تجربه‌اش می‌کردند. اما مرد‌ها و زن‌ها هر دو نسبت به ریسک‌های دنیای مدرن مانند نبستن کمربند ایمنی هیچ علاقه و توجهی نشان نداده بودند.

زنی که صدای جذابی دارد

شاید تصور کنید همه‌ی مرد‌ها صدای جذاب زنانه را دوست دارند، اما علم چیز دیگری نشان می‌دهد. در واقع مرد‌ها زن‌هایی را ترجیح می‌دهند که صدای‌شان فرکانس بالایی دارد. مخصوصا صدایی با فرکانس بالا که با صدای تنفس همراه است برای مرد‌ها جذاب‌تر است، زیرا آن را با سایز بدنی کوچک مرتبط می‌دانند.

زنی که بتواند همیشه او را بخنداند

اگر قرار است رابطه‌ای را شروع کنید که شاد و سالم باشد، باید بتوانید با طرف مقابل‌تان بخندید. چه کسی هست که اهل خنده و شوخی بودن را در لیست خواسته‌هایش قرار ندهد؟ البته وقتی صحبت از انتخاب شریک زندگی می‌شود، این موضوع به همین سادگی نیست. هر چند بیشتر خانم‌ها همسری می‌خواهند که بتواند آن‌ها را بخنداند و شاد کند، اما علم می‌گوید مرد‌ها به دنبال چنین چیزی در زن‌ها نیستند. آن‌ها جذب زن‌هایی می‌شوند که به جوک‌ها و شوخی‌های آن‌ها بخندند.

ضمنا برای مرد‌ها خیلی مهم است که شما آن‌ها را در یک رابطه‌ی بلند مدت نیز اهل شوخی و خنده بدانید، چون معمولا خود مردها، زن‌های اهل شوخی و خنده را بیشتر اهل روابط کوتاه مدت یا دوستی‌های افلاطونی می‌دانند.

زنی که بالا تنه‌ی بسیار بزرگی دارد

اگر شما هم اصرار دارید سایز سینه‌های‌تان را با کمک انواع سوتین‌های اسفنجی و جک دار و پد دار و ... بزرگ‌تر جلوه دهید، پس حتما فکر می‌کنید در نظر یک مرد، سینه هر چه بزرگ‌تر بهتر، اما اینطور نیست. حتما می‌گویید پس اینهمه عمل جراحی برای بزرگ کردن سینه برای چیست، غیر از این است که مرد‌ها سینه‌های بزرگ‌تر را جذاب‌تر می‌دانند؟

جالب است بدانید تحقیقات علمی نشان داده این طور نیست. علی رغم کلیشه‌ها و قالب‌هایی که القاء می‌شود، مرد‌ها بیشتر جذب سینه‌هایی با سایز متوسط می‌شوند؛ نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک.

زنی که صورتی جوان و بدون هیچ خطی و چروکی دارد

چیزهایی که فکر می‌کنید برای مردها جذاب است اما در واقع نیست

پذیرفتن بالا رفتن سن، ساده نیست. با افزایش سن، نه تنها احساس‌تان دچار تحولاتی می‌شود بلکه ظاهرتان نیز کم کم شکل دیگری می‌گیرد. شاید همه‌ی ما کم و بیش تلاش کنیم آثار افزایش سن را محو کنیم، اما سن و سال، کار خودش را می‌کند و جلوه‌اش اجتناب ناپذیر است و هیچ کرم ضد چروکی نمی‌تواند خطوط صورت را از بین ببرد. خیلی از خانم‌ها ممکن است تمام سعی خود را بکنند تا تمام خطوط ریز چهره‌شان را قبل از قرار محو کنند، چون مرد‌ها صورتی صاف و بی‌خط و خطوط را می‌پسندند که حکایت از جوانی و شادابی صاحبش دارد، مگر اینطور نیست؟ اشتباه می‌کنید.

شاید باور نکنید، اما داشتن یک صورت کاملا جوان و بدون هیچ خطی، همیشه هم چیزی نیست که مرد‌ها را جذب کند. مطالعات نشان می‌دهند بعضی از مردها، در زمینه‌ی انتخاب شریک زندگی، زنانی را می‌پسندند که ظاهری بالغ‌تر و پخته‌تر دارند. چرا؟ مردانی که مادران‌شان هنگام تولد آن‌ها بالاتر از سی سال داشته، زن‌های سنین بالاتر را جذاب‌تر از زن‌های جوان می‌دانند! علت دقیق آن هنوز مشخص نیست، اما این احتمال وجود دارد که تجربه‌ی ارتباط محکم و صمیمی که این مرد‌ها با مادران خود داشته‌اند، علت این امر باشد. چنین مرد‌هایی وقتی یک زن پخته‌تر را می‌بینند، احساس خیلی بهتری به او دارند؛ این هم از عجایب دنیای مردانه!

زنی که شبیه مادرش نباشد

ما با وجود اینکه عاشق پدر و مادر خود هستیم، طبیعی است که نمی‌خواهیم با آن‌ها ازدواج کنیم. به همین دلیل احتمالا دوست نداریم با کسانی ازدواج کنیم که شبیه والدین‌مان باشند، اما واقعیت عجیب است. با نگاهی به یافته‌ها و آمار جمع آوری شده می‌توانیم ببینیم که مرد‌ها به طرز عجیب و پیچیده‌ای جذب زن‌هایی می‌شوند که رنگ چشم‌ها و موهای‌شان شبیه مادرشان است. یک موضوع جالب دیگر هم اینکه تحقیقات نشان می‌دهد مرد‌ها بیشتر جذب زن‌هایی می‌شوند که هم قد مادرشان باشد!

زنی که هرگز با دوستانش بیرون نرود

هیچ چیزی لذت بخش‌تر از این نیست که شبی را با دوستانت سر کنی، کاملا آسوده و بیخیال باشی و هر چه دوست دارید بگویید و بخندید بدون اینکه کسی قضاوت‌تان کند. اما کدام مردی از چنین زنی خوشش می‌آید؟ خیلی هم مطمئن نباشید، چون شواهدی وجود دارد که می‌گوید داشتن چنین عادت و خصوصیتی می‌تواند به طرز شگفت انگیزی شما را در نگاه مردان جذاب‌تر کند.

طبق یک پژوهش، مرد‌ها (و زنها) تمایل دارند گروهی از افراد را پیدا کنند که تک تک اعضای آن جذاب و دوست داشتنی باشند و این یعنی اینکه اگر شما با این افراد وقت بگذرانید، در نظر دیگران جذاب‌تر از آنی خواهید بود که تنهایی سپری کنید. پس گروه دوستان‌تان را رها نکند، حتی اگر مشغله‌ها و فشار‌های زندگی باعث می‌شود به سختی بتوانید دور هم جمع شوید.

منبع: thelist


منبع: https://www.bartarinha.ir/fa/news/877042/زنانگی‌هایی-که-برای-مرد‌ها-جذاب-است-اما-در-واقع-نیست
بازدید: 1118

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top