• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 420432
تاریخ انتشار: پنج شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ ۲۳:۴۰

کدام خواستگار را انتخاب کنم؟

داشتن چند خواستگار به طور همزمان، شاید در ابتدا هیجان‎انگیز باشد اما بسیار چالش برانگیز است. این که از میان دو نفر باید یکی را برای ادامه زندگی انتخاب کنیم، بدون شک تصمیم ساده‌ای نیست. حتی روان‌شناسان هم تایید کرده‌اند که یکی از سخت‌ترین انتخاب‌ها، انتخاب شریک زندگی از میان دو نفر است. اگر شما هم در این شرایط گیر افتاده‌اید و تصمیم‌گیری برایتان سخت است، به نکاتی که در ادامه برایتان آورده‌ایم، دقت کنید. 

از بین دو خواستگار کدام را انتخاب کنم؟

دل به اولین مردی که ملاقات کرده اید، نبندید

بسیاری از خانم‌ها به اولین مردی که ملاقات می‌کنند، دل می‌بندند. اما اگر هدف شما از انتخاب مرد زندگی‌تان جدی و برای تمام عمرتان است، نباید عجولانه تصمیم بگیرید. این که فردی قبل از دیگری در مقابل شما ظاهر شده و به سمت‌تان آمده، بدین معنی نیست که باید او را انتخاب‌ کنید. از آنجا که این انتخاب می‌تواند زندگی‌تان را دگرگون کند، نباید عجولانه تصمیم بگیرید. با گذشت زمان، همه چیز تغییر می‌کنید؛ بنابراین افراد را تنها از نگاه اول قضاوت نکنید. بهتر است که هم به خود و هم به افرادی که در مقابل‌تان قرار گرفته‌اند، فرصت دهید تا با گذشت زمان همه چیز روشن شود.

تحت‎تاثیر حرف‌های دیگران قرار نگیرید

ممکن است که خانواده شما یکی از خواستگارهایتان را بیشتر از دیگری دوست داشته باشند یا این که دوستان‎تان دیگری را به شما پیشنهاد دهند، اما در نهایت این خود شمایید که باید تصمیم نهایی را بگیرید. از آنجایی که نظرات دیگران ممکن است روی شما تاثیر بگذارند، بهتر است که به جای گوش کردن به حرف‌های آنها، به ندای دل خود گوش دهید. این زندگی شماست نه اطرافیانتان، بنابراین هر فردی را که خودتان صلاح می‌دانید، انتخاب کنید.

لیستی از خوبی‌ها و بدی‌های دو طرف تهیه نکنید

انتخاب بین دو فردی که هر دو به شما علاقه دارند، کار ساده‌ای نیست. شاید برای راحتی کار فکر کنید که با تهیه یک لیست از نقاط مثبت و منفی دو طرف می‌توانید راحت‌تر تصمیم بگیرید، اما این روش هم کارساز نمی‌باشد. شما نمی‌توانید فرد مقابل تان را تنها از روی آنچه روی کاغذ نوشته اید، قضاوت کنید. رابطه عاطفی با این تجزیه تحلیل‌ها ساخته نمی‌شود، بنابراین بهتر است که به جای حساب و کتاب، در واقعیت ارتباط موثرتری با آنها برقرار کنید و در نهایت بر اساس احساسات و عقل‎تان تصمیم بگیرید.

به تجریه دیگران تکیه نکنید

زمانی که ما در یک دو راهی قرار می‌گیریم، برای مشورت به سراغ افرادی که زمانی در چنین موقعیتی بوده‎اند، می‌رویم. اما این روش هم نمی‌تواند پاسخ درستی را به شما دهد. داستان زندگی دیگران با داستان زندگی شما زمین تا آسمان فرق می‌کند، بنابراین هیچ‌کسی نمی‌تواند به جای شما تصمیم بگیرد و احساساتی را که شما در حال حاضر تجربه می‌کنید، درک کند. نه تنها شما که مردان مقابل‎تان هم خصوصیات اخلاقی خاص خود را دارند؛ بنابراین این شمایید که باید از روی موقعیتی که در آن هستید به خودتان کمک کنید، نه دیگران.

از روی ظاهر قضاوت نکنید

آیا یکی از خواستگار‌های شما قد کوتاه و دیگری قد بلند است؟ آیا یکی از آن‌ها مو‌های پرپشتی دارد و دیگری کچل است؟ آیا این چیز‌ها در تصمیم‌گیری شما تاثیر می‌گذارد؟ اگر چه در ابتدا ظاهر افراد است که ما را به سمت خود جذب می‌کند، اما برای یک رابطه بلندمدت، علاوه بر ظاهر باید به چیز‌های مهمتری توجه کرد. ممکن است خوش تیپ‌ترین مرد جهان بدترین همسر دنیا باشد، اما یک مرد با ظاهری معمولی بتواند شما را خوشبخت کند؛ بنابراین آنچه باید برایتان مهم باشد، نه ظاهر که شخصیت طرف مقابل تان است.

از بین دو خواستگار کدام را انتخاب کنم؟

حال که شما می‌دانید از چه چیز‌هایی باید دوری کنید، نکاتی را برایتان آورده‎ایم که راحت‌تر می توانید در مورد مرد ایده‎آل‎تان تصمیم بگیرید.

به احساس‎تان رجوع کنید

یکی از مهمترین چیز‌هایی که هنگام تصمیم‌گیری باید بدان توجه کنید، احساسات تان است. به حرف‌های دیگران توجهی نکنید و تنها به احساسی که آن شخصی به شما منتقل می کند، بیاندیشید. آیا با یکی از آن‌ها احساس امنیت دارید و خوشحال‎اید و کنار دیگری معذب و عصبی هستید؟ در این زمینه، با خودتان صادق باشید و هر آنچه قلب‎تان به شما می‌گوید را گوش کنید.

به آفکر آینده باشید

این بخش نیز یکی از مهمترین بخش‌ها در تصمیم گیری‌های شما است. شما نه تنها باید به احساساتی که اکنون دارید، بلکه باید به آینده‎تان هم فکر کنید. با کدامیک از آن‌ها آینده روشن‎تری خواهید داشت؟ اگر طرف مقابل‎تان هیچ برنامه دقیقی برای آینده‎اش نداشته باشد، چه می‎شود؟ یا اگر دوست داشته باشد که مدام به سفر برود و دور دنیا را بگردد، در حالی که شما به دنبال مادر شدن و یک زندگی باثبات و آرام هستید؟ بنابراین باید با هر کدام از آن‌ها در مورد برنامه و طرز تفکرشان در مورد آینده، صحبت کنید تا هر گونه ابهامی در این زمینه برایتان برطرف شود.

با اطرافیان‎تان مشورت کنید

اگرچه در بالا گفتیم که شما نباید تحت‎تاثیر حرف‌های دیگران تصمیم بگیرید، اما این بدین معنی نیست که آن‌ها را به کل از تصمیم گیری‎هایتان حذف کنید. اتفاقا مشورت کردن با خانواده و دوستان می‌تواند زاویه دید شما را بازتر کند. در واقع آن‌ها از روی حرف‌ها و حالات شما، می‌توانند حدس بزنند که شما در کنار کدامشان حس بهتری دارید و پیشنهادهای مفیدی را به شما بدهند.

به عمق رابطه‎تان بیاندیشید

حتما در رفت و آمدهایتان فهمیده‎اید که رابطه شما با کدامیک از خواستگارانتان عمق بیشتری دارد؟ برخی از افراد تنها به حرف‌های روزمره اکتفا می‌کنند، در حالی که برخی دیگر سعی می‌کنند که در مورد مسائل مهم‎تر و عمیق‌تری گفتگو کنند، همین باعث می‌شود که رابطه آن‌ها عمق بیشتری پیدا کند. ارتباط موثر بین دو طرف زمانی برقرار می‌شود که صداقت میان دو طرف برقرار باشد. اما اگر در صحبت‎هایتان با هر کدام از آن‌ها فکر کردید که چنین نیست، بهتر است که دور او را خط بکشید.

با تمام اینها، اگر باز هم نتوانستید از میان دو نفر یکی را انتخاب کنید، بهتر است که ذهن‎تان را از هر چیزی خالی کنید. شما برای آشنایی با هر کدام از آن‌ها وقت گذاشته‎اید و حقایقی را فهمیده اید. حال سعی کنید که آنچه عقل و دلتان می‌گوید را انتخاب کنید. پس از بررسی‌های لازم، حال زمان آن است که همه چیز را ساده‌تر بگیرید. مطمئن باشید که اشتباه نخواهید کرد.

منبع: lovepanky


منبع: https://www.bartarinha.ir/fa/news/880816/کدام-خواستگار-را-انتخاب-کنم
بازدید: 1133

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top