• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 420557
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۸ ۱۱:۱۵

نکاتی برای شروع رابطه‌ی جدید بعد از طلاق

هر چند طلاق و جدایی پروسه‌ای سخت و ناراحت کننده است، اما می‌تواند رهایی بخش هم باشد. برای عده‌ای، قدم درست بعدی، شروع یک رابطه‌ی جدید است؛ و برای عده‌ای دیگر حتی تصور شروع رابطه‌ای دیگر هم می‌تواند وحشتناک و یا غیرممکن باشد. به هر حال این موضوعی پیچیده است، مخصوصا اگر پای بچه‌ها نیز در میان باشد، اما در هر صورت شروع یک رابطه‌ی جدید، ممکن و منطقی و درست می‌تواند باشد.

برای اینکه شروع رابطه‌ی جدید بعد از طلاق، اقدامی درست باشد خیلی مهم است که اول اجازه دهید احساسات‌تان بعد از جدایی‌تان به سطحی از ثبات و تعادل برسد و سپس راهی برای صحبت با بچه‌ها پیدا کنید.

نکاتی برای شروع رابطه جدید بعد از طلاق

پیش از هر چیزی باید بدانید که فرایند ِ رفتن به دنبال یک رابطه‌ی جدید بعد از طلاق، برای افراد متفاوت است. بعضی‌ها ممکن است آمادگی شروع رابطه‌ی جدید بعد از طلاق را خیلی زود به دست بیاورند در حالی که عده‌ای دیگر، ممکن است به سال‌ها زمان نیاز داشته باشند تا احساس کنند برای پذیرفتن فردی جدید در زندگی‌شان حاضرند. اینکه دوست شما خیلی زود توانسته بعد از طلاق با احساسات خود کنار بیاید و رابطه‌ای جدید آغاز کند دلیل نمی‌شود شما هم اینطور باشید.

به هیجانات‌تان توجه کنید و از خودتان بپرسید چرا می‌خواهید رابطه‌ای جدید آغاز کنید. اگر سعی دارید جای خالی همسر سابق‌تان را پُر کنید، پس آشنا شدن با فردی جدید و ارتباط برقرار کردن با او، گزینه‌ی مناسبی برای شما نیست. شما قبل از اینکه بتوانید رابطه‌ای سالم با شخص دیگری در زندگی‌تان داشته باشید، اول باید بتوانید رابطه‌ای سالم با خودتان برقرار کنید.

اول از نظر احساسات و هیجانات آماده شوید

برای اینکه مطمئن شوید به دنبال یک رابطه‌ی جدید بعد از طلاق رفتن، تجربه‌ی خوبی است اول مطمئن شوید که از نظر هیجانی و احساسی آمادگی پذیرش مسئولیت و تعهد را دارید. زمانی که تصمیم می‌گیرید رابطه‌ای جدید شروع کنید نباید هنوز در اندوه رابطه‌ی از دست رفته‌تان باشید. اشکالی ندارد در جستجوی فردی جدید برای رابطه، سخت گیری کنید، چون شما در قبال خودتان و فرزندتان‌تان وظیفه دارید که مطمئن شوید فرد جدید زندگی‌تان، رفتار خوبی با شما دارد و چیزی را که می‌خواهید می‌تواند به شما بدهد.

اگر حتی کمی در مورد شروع یک رابطه جدید تردید دارید، سعی کنید اول دوستان جدیدی پیدا کنید. روابط دوستانه لذتبخش‌اند و اگر متوجه شدید به کسی بیشتر از یک دوست علاقه مندید، پس در حال حاضر دوستی دارید که کمک‌تان می‌کند رابطه‌تان را قوی‌تر کنید.

به فرزندانتان توجه کنید

اگر فرزندانی دارید پس اگر قصد شروع رابطه‌ای جدید دارید باید به احساسات و نیاز‌های آن‌ها خیلی بیشتر توجه کنید. فرزندان شما نیز بعد از جدایی پدر و مادرشان دچار اندوه و ناراحتی‌هایی شده‌اند و شما باید به احساسات آن‌ها احترام بگذارید. اگر فرزندان شما موافق نیستند رابطه‌ای جدید با کسی برقرار کنید دلیل نمی‌شود نتیجه بگیرید که هرگز نباید شخص جدیدی وارد زندگی‌تان شود، اما شما باید به آن‌ها فرصت کافی بدهید تا با شرایط زندگی جدید خو بگیرند.

اغلب، بچه‌ها این طور تصور می‌کنند که فرد جدید در زندگی پدر یا مادرشان سعی دارد جای پدر یا مادر آن‌ها را بگیرد و بعضی از بچه‌ها همچنان امیدوارند که پدر و مادر دوباره با هم ارتباط برقرار کنند. پس مطمئن شوید که بچه‌ها درک کرده‌اند همه چیز تمام شده و به آن‌ها فرصت هضم این فرایند را بدهید. با هر حرکتی که انجام می‌دهید به احساسات و حرف‌های فرزندان‌تان گوش دهید و نظر و احساس خود را نیز بیان کنید.

نکاتی برای شروع رابطه جدید بعد از طلاق

اینکه بچه‌ها تا چه اندازه باید در مورد رابطه جدیدتان بدانند بستگی به سن‌شان دارد. نیازی نیست فرزند کوچک شما بداند شما با فرد جدیدی آشنا شده‌اید تا زمانی که رابطه‌تان جدی شود. اما فرزند نوجوان شما باید در جریان جزئیات بیشتری از رابطه‌تان باشد، زیرا مطمئن باشید اگر شما چیزی نگویید، او خودش خواهد فهمید چه ماجرا‌هایی در زندگی‌تان در جریان است.

فرزندان شما هر سن و سالی که دارند، نباید فرد جدید زندگی‌تان را به خانه بیاورید تا زمانی که از همه چیز کاملا مطمئن باشید. طلاق برای بچه‌ها مانند چیزی است که ثبات و تعادل زندگی‌شان را بهم می‌ریزد و آن‌ها به این ثبات نیاز دارند. اگر فرد جدید زندگی‌تان را پیش از موعد به فرزندان‌تان معرفی کنید و آن‌ها به این فرد علاقه‌مند شوند، در صورتی که به هر دلیلی رابطه شما تمام شود، بچه‌ها درست به اندازه‌ی جدایی اول‌تان آزرده و پریشان خواهند شد و برای‌شان دردناک خواهد بود.

طبیعی است که فرزندان شما در اولین دیدار با فرد جدید زندگی‌تان، مشتاق و خوشحال نباشند. آن‌ها ممکن است خشم و ناراحتی خود را به روش‌های مختلفی در مقابل فرد جدید زندگی‌تان بروز دهند یا اینکه شیوه‌ی سکوت را در پیش بگیرند. به آن‌ها فرصت بدهید تا فکر کنند و خودشان را تطبیق بدهند و مجبورشان نکنید در شرایطی که دوست ندارند قرار بگیرند. شما می‌توانید از آن‌ها انتظار داشته باشید با فردی که با او آشنا شده‌اید با احترام برخورد کنند، اما نمی‌توانید وادارشان کنید او را دوست داشته باشند.

در ارتباطتان روراست باشید

روراستی و صداقت، اعتماد و اطمینان را تغذیه می‌کنند پس، در ارتباط تان با فردی که جدیدا وارد زندگی‌تان شده شفاف و روراست باشید. انتظارات خود را واضح بیان کنید و بگویید از این رابطه چه می‌خواهید و در مورد نگرانی‌های‌تان حرف بزنید. خیلی مهم است که این موارد را در شروع رابطه‌تان رعایت کنید، زیرا اساس یک رابطه‌ی درست و محکم را فراهم خواهید کرد. یادتان باشد روراستی و صداقت، شالوده‌ی هر رابطه‌ای است.

در ارتباط جدیدتان، مرتکب اشتباهات زیر نشوید

تصور نکنید همه‌ی زن‌ها یا مرد‌ها شبیه همسر سابق‌تان هستند

اعتماد کردن به فردی جدید در زندگی، زمانبر است، مخصوصا بعد از اینکه توسط همسر سابق‌تان آزرده شده باشید. اما اگر به این بی‌اعتمادی ادامه دهید، فرصت پیدا کردن فردی جدید و لایق در زندگی‌تان را از دست خواهید داد. یاد بگیرید به زن یا مردی که تازه با او آشنا شده‌اید چگونه نگاه کنید و او را به عنوان یک انسان مستقل و منحصربفرد ببینید نه کسی که باید او را با دیگری مقایسه کنید.

ببینید این شخص تا چه اندازه مهربان، باملاحظه و فهمیده است و چه رفتاری با شما دارد. او را بابت ویژگی‌های خاص خودش بررسی کنید. اگر دیدید همچنان با بی‌اعتمادی دست و پنجه نرم می‌کنید، پس شاید لازم باشد از یک مشاور کمک بگیرید.

غم و غصه‌های گذشته را با خودتان حمل نکنید

نکاتی برای شروع رابطه جدید بعد از طلاق

رها کردن غصه‌ها و خاطرات تلخ سخت است، اما غیرممکن نیست. به هر حال ما انسان‌ها همان چیزی هستیم که تجربیات ما از ما می‌سازند، اما نگه داشتن تلخی‌ها و بدی‌ها هرگز کمکی به ما نمی‌کند. تنها کاری که حفظ تلخی‌های گذشته می‌کند این است که جلوی رشد و پیشرفت و لذت از زندگی را می‌گیرد و باعث می‌شو نسبت به همه چیز با نگاهی تلخ واکنش نشان دهیم.

به دنبال راه‌هایی برای رها کردن گذشته‌ها باشید و با خودتان در مورد احساسات‌تان صادقانه حرف بزنید. اشتباهات شما در زندگی زناشویی سابق‌تان، درس‌هایی برای عبرت گرفتن و کسب تجربه هستند نه سوژه‌ای برای غصه خوردن.

از دیدار با آدم‌های جدید فرار نکنید و همه‌ی پیشنهاد‌ها را رد نکنید

شاید بعد از فکر کردن به همه‌ی جوانب هنوز هم تردید داشته باشید که طبیعی است، اما دلیل ندارد نسبت به فرصت‌ها و شانس‌های جدید گارد بگیرید و از همه موقعیت‌ها دوری کنید. اگر چنین کاری بکنید هرگز نمی‌توانید افراد جدیدی وارد زندگی‌تان کنید. یادتان باشد هر آشنایی قرار نیست حتما به رابطه ختم شود. شما باید احتیاط‌های لازم را بکنید و به همه چیز عمیقا فکر کنید، اما در مقابل ایده‌های جدید، باز و پذیرا باشید.

هر چند شروع یک رابطه‌ی جدید بعد از طلاق، اغلب پروسه‌ای بسیار حساس است، اما باز هم می‌توانید از زندگی و روابط خود لذت ببرید. حواس‌تان باشد صرفا به این دلیل که اطرافیان‌تان توصیه می‌کنند یا تحت فشار هستید وارد هیچ رابطه‌ای نشوید. شما باید به این نتیجه برسید که با تمام وجودتان آمادگی رابطه‌ی جدید را دارید.

عجله نکنید و در هر حال مراقب خودتان باشید. اگر فرزندانی دارید، آن‌ها را مدام در ذهن‌تان داشته باشید و هر وقت لازم شد به آن‌ها فرصت بدهید. یادتان نرود که این زندگی شما و انتخاب شماست و این حق را دارید که تجربیات خوب و شیرینی کسب کنید.

منبع: marriage


منبع: https://www.bartarinha.ir/fa/news/916194/نکاتی-برای-شروع-رابطه‌ی-جدید-بعد-از-طلاق
بازدید: 986

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top