• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 421234
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ۱۳:۱۸

دکوراسیون منزل به سبک صنعتی

برترین‌ها: انتخاب سبک‌های ساده و در عین حال متفاوت برای دکوراسیون منزل، ویژگی جذابی است که باعث زیباتر شدن فضای خانه شما می‌شود. این انتخاب لزوماً به منزله صرف هزینه‌های بالا و سرسام‌آور نیست و می‌توان با انتخاب برخی از سبک‌ها در نهایت سادگی و صرفه‌جویی، خانه‌ای منسجم و زیبا طراحی کرد.

یکی از سبک‌های دکوراسیونی که مدتی است با استقبال زیادی نیز مواجه شده، دکوراسیون به سبک صنعتی است. این سبک از دکوراسیون به واسطه ترکیب عناصری همچون فلز، چوب و... یکی از جذاب‌ترین و منحصربه‌فردترین سبک‌های دکوراسیونی شناخته می‌شود. در این مطلب همراه ما باشید تا در رابطه با دکوراسیون به سبک صنعتی بیشتر بگوییم.

معرفی دکوراسیون به سبک صنعتی

درباره سبک صنعتی در دکوراسیون

یکی از ویژگی‌های مهم و اصلی در سبک صنعتی عدم وجود تظاهر در نشان دادن وسایل و هم‌چنین جذابیت بصری بالای آن است که ناشی از بهره‌گیری از سطوح کاربردی، معماری بدون روکش و همین‌طور اشیای بازمصرف شده می‌شود. به علاوه آنکه شما می‌توانید این سبک از دکوراسیون را هم در عمارت‌های بزرگ و گران‌قیمت ببینید و هم در خانه‌های ساده و معمولی شهری.

معرفی دکوراسیون به سبک صنعتی

ریشه سبک صنعتی به اوایل قرن بیستم میلادی باز می‌گردد. دورانی که با انقلاب صنعتی دوم، بسیاری از کارخانه‌ها تعطیل شده و بسیاری از ساختمان‌ها نیز به صورت متروکه باقی مانده بودند. بعد از گذشت زمانی که شهر‌ها وسعت بیشتری پیدا کردند و در نتیجه جمعیت نیز افزایش یافت، این ساختمان‌ها و کارگاه‌های متروکه تبدیل به خانه‌های شهری شدند و پای سبک دکوراسیون صنعتی به دنیای دکوراسیون باز شد.

معرفی دکوراسیون به سبک صنعتی

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های دکوراسیون به سبک صنعتی استفاده از اشیای بازمصرفی و افزایش اهمیت اشیای روزمره است. به همین دلیل هم هست که معمولاً بسیاری از طراحان داخلی معتقدند که سبک صنعتی به نوعی مرز میان زباله و گنج را از بین برده است.

استفاده از مصالح ساختمانی در دکوراسیون به سبک صنعتی

پررنگ‌ترین ویژگی در دکوراسیون به سبک صنعتی استفاده از مصالح ساختمانی ساده است. شما به راحتی می‌توانید در این سبک با وسایلی از عناصر آجر، بتن، چوب، فلز و... روبه‌رو شوید. غالباً در این سبک از دکوراسیون شما به کف‌پوش‌های بتنی و دیوار‌های آجری نیز بر خواهید خورد. علاوه بر این سطوح فلزی و چوبی نیز در این سبک بسیار رایج بوده و به خوبی نشان‌دهنده سبک صنعتی هستند. این سطوح غالباً در سقف، راه‌پله، پنجره و... مورد استفاده قرار می‌گیرند.

معرفی دکوراسیون به سبک صنعتی

این مصالح ساختمانی در دکوراسیون صنعتی حتی در مبلمان و اثاثیه منزل نیز به خوبی دیده می‌شوند. غالباً مبلمان در این سبک از دکوراسیون از جنس‌های چوبی و فلزی هستند و میز و صندلی و پیشخوان‌های آشپزخانه نیز با همین متریال طراحی می‌شوند. به علاوه اینکه شما می‌توانید در انتخاب مبلمان صنعتی خود به سراغ مبلمان با سبک وینتیج نیز بروید. این دسته از مبلمان نیز در ترکیب سایر وسایل صنعتی در دکوراسیون منزل، نتیجه بسیار ایده‌آلی را به شما ارائه خواهند داد.

معرفی دکوراسیون به سبک صنعتی

رنگ خنثی در دکوراسیون به سبک صنعتی

اگر بخواهیم رنگ‌های صنعتی را در ذهن خود تجسم کنیم قطعاً در وهله اول فقط خاکستری به ذهنمان خطور می‌کند. اگر تصمیم دارید که دکوراسیون منزل خود را به سبک صنعتی چیدمان کنید می‌توانید از یک پس‌زمینه خنثی مانند طوسی کمک بگیرید و بعد هم رنگ‌هایی دیگر، آن هم با نهایت دقت و وسواس را نیز به آن اضافه کنید.

معرفی دکوراسیون به سبک صنعتی

توصیه‌ای که داریم آن است که در طراحی به سبک صنعتی خود از رنگ‌هایی با درجه‌های متنوع استفاده کنید. این یعنی برای مثال همان رنگ خاکستری را در برخی قسمت‌ها تیره و در برخی بخش‌ها روشن‌تر در نظر بگیرید. این کار باعث می‌شود که فضای خانه شما از حالت تک‌بعدی خارج شده و ظاهر منسجم‌تری پیدا کند.

برای آنکه بتوانید فضای خنثی و سرد سبک صنعتی خود را به تعادل برسانید می‌توانید به سراغ رنگ‌هایی مثل قهوه‌ای، خرمایی و... بروید و آن‌ها را به عنوان رنگ‌های غالب در نظر بگیرید. بعد هم با اضافه کردن وسایل دکوری و تزئینی و همین‌طور اکسسوری‌های متناسب با سبک صنعتی، دکوراسیون منزل خود را تکمیل و یکدست کنید.

استفاده از وسایل تزئینی و دکوری در سبک صنعتی

در کنار سبک صنعتی که تا حدودی خشک و مدرن است شما می‌توانید از وسایل تزئینی بسیاری استفاده کنید و فضای خانه خود را متنوع‌تر کرده و به آن روح ببخشید. برای این کار نیز لازم نیست به سراغ راه‌حل‌های عجیب و غریب بروید. یکی از رایج‌ترین راه‌ها برای تزئین دکوراسیون صنعتی خانه شما استفاده از تابلو‌هایی با ابعاد بزرگ است. معمولاً افراد ترجیح می‌دهند که یک یا دو قطعه تابلوی بزرگ نقاشی و یا قاب عکس را بر روی دیوار صنعتی خود بیاویزند و روح فضا را متفاوت‌تر کنند.

معرفی دکوراسیون به سبک صنعتی

علاوه بر این استفاده از وسایل تزئینی متفاوت با متریال‌های بتنی، فلزی، چوبی و... نیز گزینه‌های ایده‌آلی هستند که می‌توانند فضای خانه صنعتی شما را تکمیل کنند و با دیدی یکنواخت و یکدست، خانه‌ای منسجم را برایتان فراهم آورند.

بد نیست در فضای نسبتاً سرد مدرن و صنعتی‌ای که در خانه ایجاد کرده‌اید کمی هم به سراغ گیاهان بروید.

معرفی دکوراسیون به سبک صنعتی

تلفیق گیاهان سبز با فضای صنعتی و سرد غوغا می‌کند! شما می‌توانید با استفاده از انواع گیاهان آپارتمانی، فضای خانه خود را به کلی متفاوت و منحصربه‌فرد کنید و آن را از حالت بی‌جانی خارج نمایید. قطعاً گیاهان آپارتمان شما می‌توانند در پس‌زمینه صنعتی و خنثی به خوبی خود را نشان دهند.

فقط حتماً به این نکته نیز توجه کنید که در زمان خرید و تهیه گیاهتان حتماً شرایط محیطی خانه را نیز در نظر داشته باشید و متناسب با دما، نور و سایر شرایط درون خانه‌تان دست به انتخاب گیاه مناسب خود بزنید.


منبع: https://www.bartarinha.ir/fa/news/935437/دکوراسیون-منزل-به-سبک-صنعتی
بازدید: 917

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top