• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 421244
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ۱۷:۲۵

سیب کاراملی را باید گاز زد، با پوست و شکلات

برترین‌ها: دسر سیب کاراملی یکی از دسر‌های فانتزی پاییزی است. برای درست کردن این دسر کافی ست مقداری تافی کاراملی را با مقداری خامه آب کنیم و سیب دسته‌دار را داخل آن بغلتانیم و بعد با قند‌های رنگی، خرده شکلات یا پودر نارگیل تزئین کنیم. یک دسر خوشمزه که برای مهمانی و تعطیلات عالی است.

سیب کاراملی یکی از دسر‌های پاییزی خوشمزه است که به شکل‌های مختلفی درست می‌شود. بعضی از انواع آن دارای خامه و شکلات همزمان هستند و برای تزئین دور آن انواع تزئینات را می‌توان استفاده کرد. این دستورالعمل از همه ساده‌تر است و نیازی به صرف کردن انرژی و وقت زیادی ندارد و بهترین چیز این که فقط به سه ماده تشکیل دهنده نیاز دارد. اگر بخواهید می‌توانید مواد دیگری را هم برای تزئین دور آن استفاده کنید. این دستورالعمل ساده باعث می‌شود بدون روشن کردن گاز و دردسر‌های کثیف کردن ظرف‌ها یک دسر خوشمزه و ساده داشته باشید و نیازی نیست که همانند دسر سیب پخته آن را در فر بگذارید و نگران زیاد پختن آن باشید.

سیب کاراملی را گاز باید زد با پوست و شکلات

شما می‌دانید که یکی از روش‌های همراه کردن زندگی با حال و هوای پاییز، درست کردن دسر‌های این فصل است. ما هم قصد داریم در سلسله مطالبی طی روز‌های آینده انواع دسر‌های مربوط به این فصل و بخصوص دسر‌هایی که با سیب درست می‌شوند، آموزش دهیم. پس منتظر مطالب آینده ما باشید.

مواد لازم برای دسر سیب کاراملی چه هستند؟

تافی کاراملی: تافی کاراملی که به تافی شیری کاراملی یا تافی کره‌ای هم مشهور هستند برای درست کردن بخش کارامل استفاده می‌شوند. این تافی‌ها ارزان قیمت و خوشمزه هستند. بعضی از تافی‌ها از سایرین خوشمزه‌تر هستند، توصیه می‌کنم از یک برند خوب خریداری کنید. نوع خوب آن مزه‌ای شیری دارد که به واسطه وجود شیر تغلیظ شده شیرین (شیر عسل) است.

سیب‌: من دوست دارم از سیبی استفاده کنم که کمی هم طعم ترش داشته باشد تا شیرینی کارامل و تزئین دور آن را که از مواد شیرین درست شده، متعادل کند. اما شما می‌توانید از هر نوع سیبی که دوست دارید درست کنید چه سیب زرد باشد چه سیب سرخ.

خامه سنگین (پرچرب): این نوع خامه بر خلاف خامه صبحانه که سبک است حاوی مقدار چربی بیشتری است و به صورت خانگی هم می‌توان با ترکیب خامه و کره را که ۱/۴ پیمانه کره و ۳/۴ پیمانه خامه است، تهیه کرد. شیر تغلیظ شده هم جایگزین خوبی برای این ماده است.

مواد تزئینی: شما می‌توانید برای این بخش هر چیزی که در دست دارید، استفاده کنید. این تزئینات بیشتر برای زیبایی کار هستند وگرنه بدون آن‌ها هم سیب کاراملی خوشمزه خواهد بود.

مواد لازم

  • سیب: ۷ عدد کوچک
  • تافی کاراملی: ۴۲۰ گرم
  • خامه سنگین: ۳ قاشق غذاخوری
  • مواد تزئینی: اختیاری و بر حسب دلخواه

 

طرز تهیه

۱. سیب‌ها را شسته و با حوله کاغذی کاملا خشک کنید. چوب آب نبات یا سیخ چوبی (با اندازه مناسب) را وسط سیب فرو کنید.

۲. یک سینی فر یا ظرف مخصوص فر را کاغذ روغنی گذاشته، روی کاغذ را با اسپری آشپزی چرب کنید، در یخچال بگذارید تا سفت شود.

۳. تافی‌ها و خامه را داخل یک کاسه مناسب مایکروفر (کاسه‌ای با اندازه ۵ پیمانه) بریزید.

سیب کاراملی را گاز باید زد با پوست و شکلات

۴. کاسه را در مایکروفر گذاشته و در فواصل ۳۰ ثانیه‌ای گرم کنید، بین فواصل آن را هم بزنید تا زمانی که ذوب و یکدست شود. این کار حدود ۲ تا ۳ دقیقه طول می‌کشد. اگر خیلی روان و شل است بگذارید کمی خنک شود، چون اگر خیلی شل باشد خوب روی سیب‌ها نمی‌نشیند.

سیب کاراملی را گاز باید زد با پوست و شکلات

۵. سیب‌ها را یکی یکی داخل کارامل بزنید به این صورت که دسته آن را گرفته و با زاویه آن را نگه دارید، توی کارامل فرو کنید و بچرخانید تا دور سیب تا بالای سیب نزدیک به حفره بالایی، کاراملی شود.

سیب کاراملی را گاز باید زد با پوست و شکلات

۶. سیب را بالا نگه دارید و بگذارید کارامل اضافی داخل ظرف بریزید سپس ته سیب را داخل لبه ظرف بچرخانید تا کارامل اضافی داخل ظرف برگردد.

۷. سیب را بالا نگه داشته و وارونه کنید تا کارامل کمی راه بیفتد، سپس فورا داخل مواد تزئینی بزنید و بچرخانید (یا روی آن بپاشید)، چون در غیر اینصورت کارامل سفت خواهد شد.

سیب کاراملی را گاز باید زد با پوست و شکلات

۸. سیب‌ها را از داخل ظرف تزئین درآورده و داخل سینی آماده شده در یخچال بگذارید و این کار را برای بقیه سیب‌ها انجام دهید. ممکن است لازم باشد دوباره تافی کاراملی را ۱۵ ثانیه دیگر گرم کنید تا روان شوید و به غلظت دیپ برسد.

سیب کاراملی را گاز باید زد با پوست و شکلات

۹. بگذارید کارامل کاملا سفت شود. بهتر است حدود ۳۰ دقیقه در یخچال بماند (می توانید آن‌ها را قبل از این مرحله بخورید، اما اگر بخواهید کارامل سفت شود، ۳۰ دقیقه صبر کنید.) فقط موقعی که می‌خواهید آن‌ها را بخورید برش بزنید تا قهوه‌ای نشوند هر چند که ترجیح من بر این است که آن‌ها را گاز بزنم.

سیب کاراملی را گاز باید زد با پوست و شکلات

برای تزئین از چه موادی می‌توان استفاده کرد؟

  • بیسکوئیت شکلاتی تیره خرد شده (اورئو)
  • آجیل خرد شده (بادام زمینی یا گردو)
  • شکلات تکه‌ای
  • کراکر خرد شده همراه با پودر دارچین
  • نارگیل رنده شده یا پودر نارگیل
  • دراژه رنگی (اسمارتیس)
  • نمک دریای درشت بلوری
  • مارشمالوی خرد شده
  • شکلات سفید، شکلات شیری یا شکلات تلخ قالبی را به جای تافی کاراملی می‌توان ذوب کرد و سیب را داخل آن‌ها انداخت.

نکات مهم

  • اگر مایکروفر ندارید یا نمی‌خواهید که از آن استفاده کنید می‌توان آن را داخل یک ماهیتابه گود روی گاز انجام داد. تافی کاراملی را همراه با خامه روی حرارت کمتر از متوسط ذوب کنید.
  • اگر تعداد سیب‌های شما دو یا چند برابر این تعداد است، به جای اینکه تافی کاراملی را دو برابر کنید ابتدا تعدادی را درست کنید بعد به سراغ دور دوم سیب‌ها بروید و دو برابر کردن موادی تنها در صورتی امکان پذیر است که یک نفر کمی داشته باشید که همزمان با شما این کار را انجام دهد. تافی کاراملی زود سرد شده و سفت می‌شود بنابراین مجبور هستید آن را دوباره گرم کنید.

منبع: https://www.bartarinha.ir/fa/news/916228/سیب-کاراملی-را-باید-گاز-زد-با-پوست-و-شکلات
بازدید: 708

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top