• پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: 424198
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۹ ۰۰:۱۱

محله بستاکیا یا دبی قدیم و برج خلیفه دبی

دبی شهری است که در ساحل خلیج فارس قرار گرفته است و بخشی از کشور امارات متحده عربی است که در جنوب ایران قرار گرفته است و فاصله زیادی با کشورمان ندارد. بسیاری از ایرانیان هم این کشور را برای سفر گردشگری خود در تعطیلات انتخاب می‌کنند و تورهای گردشگری دبی از تورهای محبوب خارجی در میان ایرانیان به شمار می‌رود. این شهر شامل فضایی مدرن می‌شود و در آنجا می‌توانید در مراکز خرید بزرگ مانند دبی مال و مرکز خرید طلا و جواهر به خرید بپردازید که از بهترین نقاط دنیا برای تجارت و خرید محسوب می‌شوند. دبی دارای رستوران‌هایی بسیار خوب است و برخی از بهترین رستوران‌های دنیا در این شهر قرار دارند و می‌توانید در آنجا انواع طعم‌های بین المللی را امتحان کنید. این شهر شامل هتل‌هایی بسیار خوب می‌شود و از نظر تنوع هتل شهری بسیار عالی است. در آنجا می‌توانید از هتل‌های ارزان قیمت تا بسیار لوکس و گران قیمت را برای اقامت خود انتخاب کنید. در تور گردشگری دبی می‌توانید انواع جاذبه‌های مختلف گردشگری و فعالیت‌های تفریحی را امتحان کنید. در ادامه به جاذبه‌های گردشگری دبی می‌خواهیم بپردازیم و این شهر را به شما معرفی کنیم، پس با ما همراه شوید.

محله بستاکیا یا دبی قدیم

یکی از نقاط دیدنی فرهنگی و تاریخی در تور دبی قیمت مناسب محلی بستاکیه است که بسیاری از توریست‌هایی که به فرهنگ و تاریخ علاقه دارند برای دیدن خانه‌ها و فضای سنتی دبی در زمان قدیم به این محله سر می‌زنند آنجا البته شامل رستوران‌های و قهوه خانه‌های محلی هم می‌شوند که می‌توانید از این امکانات در آنجا نیز بهره ببرید. در زمان قدیمی بسیاری از ایرانیان هم در این محله‌ها زندگی می‌کردند که از تجار شهر دبی بوده اند. معماری ساختمان‌های آنجا به سبک جنوب و عربی بوده و آنجا شامل خیابان‌های باریک و فضایی آرامش بخش می‌شود.

برج خلیفه دبی

به گزارش سفر باتو ، یکی از بهترین دیدنی‌های شهر دبی برج خلیفه است که از هر نقطه‌ای در دبی می‌توانید آن را مشاهده کنید. برج خلیفه بلند ترین برج مسکونی دنیا بوده و ارتفاعی بالغ بر 828 متر را دارا است. یکی از نقاط پرطرفدار گردشگری در میان توریست‌های شهر دبی سکوی تماشای برج خلیفه است که در طبقه 124 قرار گرفته است و می‌توانید از آنجا مناظری بی نظیر را از دبی و مناطق اطرافش مشاهده کنید که بسیار منظره‌ای زیبا است. در اطراف این برج هم نقاط دیدنی و تفریحی فراوانی وجود دارند که می‌توان به دبی مال و آبفشان دبی اشاره کرد که دیدن آن در هنگام شب خالی از لطف نیست.

نحر دبی

از دیدنی‌های دیگر شهر دبی نحر دبی است که به شهر وارد شده و آنجا را به دو بخش تبدیل کرده است. این نحر هم محلی برای انواع تورهای آبی و گردشگری است و می‌توان با استفاده از قایق یا وسایل دیگر به داخل آن رفت و بخصوص در هنگام غروب آفتاب مناظر بسیار زیبای شهر، بخصوص محله زیبای دیره را مشاهده کرد که با برج‌های بلند و نمایی مدرن قابل دیدن است. قدمت ساخت این نحر مصنوعی به یک صد سال پیش باز می‌گردد و آنجا جلوه‌ای آرامش بخش به شهر زیبای دبی داده است.

مرکز خرید امارات دبی

از مجموعه‌های تجاری و تفریحی بزرگ در شهر دبی باید به مرکز خرید امارات یا همان مال آو امارات اشاره کرد که در کنار دبی مال از مجموعه‌های تجاری مهم در این شهر محسوب می‌شود و بسیاری از برند‌های معتبر بین المللی در این مرکز خرید شعبه‌هایی دارند. می‌توانید در این مرکز خرید انواع کالاهای مختلف را با کیفیت بالا تهیه کنید و در آنجا از امکانات تفریحی و رفاهی این مجموعه بهره ببرید که شامل سینمای مجهز و مدرن، مجموعه‌های تفریحی برای خانواده‌ها مانند سالن اسکی سرپوشیده و رستوران‌ها و کافی شاپ‌های متعدد می‌شود.

ساحل جمیرا دبی

در شهر دبی سواحل بسیار خوبی وجود دارند که شامل امکانات کامل و مناسبی می‌شوند، یکی از بهترین سواحل دبی ساحل جمیرا است که از نظر داشتن امکانات و شن‌های تمیز و روشن مورد توجه توریست‌ها است. آنجا دارای آبهایی شفاف و تمیز هم می‌شود و می‌توانید در این ساحل مناظر زیبای خلیج فارس و ساختمان‌های زیبا و دیدنی دبی را هم مشاهده کنید و عکس‌های زیبایی را هم تهیه کنید. در این ساحل انواع تفریحات آبی قابل انجام است که شامل اسکی با کابل و جت اسکی و همینطور غواصی می‌شود.

مسجد جمیرا دبی

در نزدیکی ساحل جمیرا مسجد زیبای جمیرا قرار گرفته است که یکی از بهترین و زیباترین مساجدی است که در دبی ساحته شده است و در هنگام غروب آفتاب با نورپردازی زیبایش جلوه‌ای بسیار زیبا دارد. این مسجد دو مناره دارد و در فضای بیرونی دارای تزئیناتی زیبا با الهام از مساجد زیبای ایرانی و عربی دارد. عکس این مسجد در اسکناس‌های 500 درهمی امارات متحده عربی هم قرار گرفته است که نشان از اهمیت این مکان دارد. رنگ آنجا به رنگ شن‌های ساحل بوده و در فضای داخلی شامل تزئینات و طراحی‌های منحصر به فرد می‌شود و در محیطی زیبا دارای نخل‌های دیدنی قرار گرفته است.


 

بازدید: 523




Scroll to Top