• شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: 424200
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۹ ۱۰:۱۳

دیدنی های کیش از تفریحات لوکس تا مکانهای تاریخی

جزیره کیش، از زیباترین و دل‌نوازترین مقاصد سفرهای داخلی است. برخی از جاذبه‌‌های گردشگری این جزیرۀ دلکش به طبیعت بی‌نظیر آن بر می‌گردد و برخی دیگر به پیشینۀ تاریخی غنی آن. همچنین در این جزیرۀ درخشان در کنار جاذبه‌‌های تاریخی و طبیعی، جاذبه‌های تفریحی نیز بسیارند. مردمان خون گرم و مهربان و مهمان نواز کیش برای خوش آیند مهمانان خود دست به ابداع و ساخت اماکن دیدنی بسیاری زده‌اند و از این طریق نیز به مهمان نوازی می‌پردازند.

در ادامه تعدادی از جالب ترین جاذبه های دیدنی و تفریحی کیش را به شما معرفی خواهیم کرد.

تفریحات آبی

اگر به تفریحات آبی علاقه مندید، در کیش میتوانید به گزینه های متنوعی، از آب چترسواری (پاراسیلینگ) و غواصی گرفته تا موج سواری و جت اسکی، دسترسی داشته باشید. خدمات مربوط به این فعالیت ها توسط جوانان مهمان نواز بومی به گردشگران ارائه میشوند.

اما اگر علاقه ای به این قبیل هیجانات ندارید، حداقل لذت قایق سواری با قایق های کف شیشه ای و تماشای دنیای رنگی زیر آب را از خودتان دریغ نکنید!

کشتی یونانی

 به گزارش سفر باتو در سال 1345 کشتی «خولا اِف» در سواحل جنوب غربی کیش به گِل نشست. این کشتی در بریتانیا ساخته شده بود و در طول عمرش مالکان مختلفی داشت، اما آخرین مالک آن یک یونانی بود. تلاش های بسیاری برای نجات کشتی انجام شد که البته هیچکدام شان به نتیجه نرسیدند و کشتی در نهایت همان جا رها شد.

کشتی یونانی یکی از زیباترین جاهای دیدنی کیش است. این کشتی عظیم‌الجثه به ویژه هنگام غروب منظره عکاس پسندانه ای دارد و یکی از جاهای دیدنی کیش به حساب می آید و گردشگران زیادی برای دیدنش به این نقطه از جزیره می آیند

بوستان آهویان

بوستان آهوان کیش یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی کیش است، این بوستان با زمینی به مساحت 2 هکتار در سال 1380 در انتهای خیابان فردوسی جزیره کیش واقع شده است. در این بوستان به غیر از آهو چند گونه های دیگری از حیوانات مثل شیر، روباه، شغال، میمون، گوزن و انواع پرندگان نیز نگهداری می شوند، ولی آهوها برخلاف سایر حیوانات که در قفس نگهداری می شوند، به صورت آزادانه در این پارک زندگی می کنند. کودکان علاوه بر مشاهده این حیوانات زیبا می توانند از وسایل بازی موجود در این پارک نیز استفاده کنند.

خانه بومیان

یکی از جاهای دیدنی در تور کیش لحظه آخری خانه بومیان کیش است که قدمتی بیش از 200 سال دارد. این بنا در قدیمی‌ترین محله‌ی کیش قرار دارد که اکنون به موزه تبدیل شده است. هدف از تبدیل خانه بومیان کیش به موزه معرفی تاریخ، فرهنگ، آداب و رسوم، معیشت و صنایع دستی منحصر به فرد بومیان کیش بوده است، این منزل پس از موافقت صاحب آن و گرفتن مجوز لازم از سازمان منطقه آزاد کیش در فروردین سال 1393 با هدف اشتغالزایی، مشارکت بومیان در بخش گردشگری و تحقق توسعه گردشگری پایدار برای جزیره کیش، خانه بومیان به خانه مردم شناسی بومیان کیش تبدیل شد. تمامی اتاق ها و فضاهای خانه با حفظ معماری سنتی با استفاده از مصالح بومی بازسازی شد و سبک زندگی بومیان کیش در 80 سال پیش بازسازی شده است. این خانه مساحتی به اندازه‌ی یک هزار و 200 مترمربع دارد. فضای داخل خانه شامل 15 اتاق و دو حیاط مجلسی و خانوادگی می‌باشد.

اسکله تفریحی

اسکله تفریحی کیش یکی دیگر از جذاب‌ترین و مفرح‌ترین جاهای دیدنی کیش است. این اسکله درست بر فراز خلیج فارس قرار گرفته است. زمانی که روی این اسکله قرار می‌گیرید آنچه می‌بینید آبی پر طراوت و زندگی بخش خلیج فارس است. این اسکله عرشه‌ای چوبی دارد. قدم زدن و نفس کشیدن بر روی این اسکله جان بخش است و خود یک جاذبه گردشگری بی‌همتا و منحصر به فرد محسوب می‌شود. اما با این حال در این اسکله امکانات تفریحی از قبیل قایق ماهیگیری، قایق‌های پارویی، جت اسکی و… نیز موجود است. این اسکله یکی از همان امکانات تفریحی ابداعی خلاقانه است که متخصصان ایرانی برای جلب رضایت هرچه بیشتر گردشگران طراحی و احداث کرده‌اند.

این اسکله که ۴۳۷ متر طول دارد به مراکزی تفریحی چون بولینگ مریم کیش، سینما ۴ بعدی و کلوپ تفریحات دریایی نزدیک است. همچنین در اطراف اسکله کافه، رستوران، و انواع و اقسام امکانات تفریحی بسیار است. اگر در همین حوالی موفق به اجاره خانه محلی در کیش شوید با یک تیر چند نشان زده‌اید.

شهر زیرزمینی کاریز

یکی از جذاب‌ ترین جاذبه های گردشگری کیش شهر زیرزمینی کاریز است. این شهر در واقع یک قنات بسیار بزرگ است که مساحت آن حدود 10 هزار مترمربع است، از این رو به آن عنوان شهر داده شده است. عمق شهر زیرزمینی کاریز حدود 16 متر است. یعنی از سطح زمین باید 16 متر پایین بروید تا به آن برسید. ارتفاع خود کاریز حدود 8 متر است. تمام دیوارها و سقف هم با انواع صدف‌های زیبا پوشانده شده است.

اما شهر زیرزمینی کاریز همین طور به حال خود برای بازدید رها نشده است. وجود رستوران‌های سنتی و مدرن، موزه و بازارچه صنایع دستی از جمله امکاناتی است که در این شهر فراهم شده است. بنابراین حتما بازدید از شهر زیرزمینی کاریز را در لیست دیدنی های کیش قرار دهید.

شهر باستانی حریره

شهر باستانی حریره سند تمدن و قدمت کیش است. اگرچه کیش در سال‌های اخیر مدرن شده اما اصالتش به سال‌ها قبل بازمی‌گردد. بازمانده‌های خانه‌های ویران‌شده حریره نشان می‌دهد که سال‌ها قبل مردم در این منطقه روزگار پرهیاهویی داشته‌اند. حریره از سه بخش اصلی تشکیل شده است. این بخش‌ها شامل خانه اعیانی، بخش کارگاهی و حمام می‌شود.

قدمت ساخت حریره را به حدود 1000 سال قبل نسبت می‌دهند. از سوی دیگر تاریخ‌نویسان بر این باورند که 6 قرن قبل این شهر متروکه شده است. سعدی که سفرهای فراوانش معروف بوده در گلستان به وجود حریره اشاره کرده است.

تحریریه‌ ی ما در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی ( رپورتاژ آگهی ) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.


 

بازدید: 543




Scroll to Top