• جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: 424208
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۹ ۱۱:۰۰

مهمترین جاذبه های باکو از شهر قدیم تا برجهای شعله

شهر زیبا و تاریخی باکو از معدود شهر های دنیاست که در کنار قدمت هزاران ساله و آثار تاریخی گوناگون چهره ای مدرن نیز به خود گرفته است و توانسته به شکلی هنرمندانه بین سنت و مدرنیته تعادل ایجاد کند . کشور آذربایجان در راستای توسعه صنعت گردشگری قدمهای بزرگی برداشته و نتیجه آن پدید آمدن امکانات رفاهی و تفریحی متعدد در شهرهای بزرگی همچون باکو است همچنین در جای جای این شهر زیبا سازه های مدرنی را می بینید که معرف باکوی مدرن است .  محله‌های قدیمی شهر که در زبان مردم محلی به آن ایچری شهر گفته می شود پر است از آثار تاریخی با قدمتی هزار ساله و کوچه پس کوچه های سنگفرش شده آن پر است از گردشگرانی که به دنبال کاوش در دل تاریخ هستند . خانه ای این بخش از شهر در طول قرنها دست نخورده باقی مانده اند و ایوان های گلکاری شده ساختمان به سوژه های عکاسان تبدیل شده است .

در ادامه برخی از جاذبه های دیدنی شهر باکو را به شما معرفی خواهیم نمود . پس با ما همراه باشید :

۱. قلعه‌ی دختر

 به گزارش سفر باتو این بنای آجری و زیبا که به آن ارگ باکو نیز گفته می ‌شود ، سازه ای استوانه ‌ای شکل با ‌ارتفاع بیست و نه متر است . قدمت هزار ساله این بنا آن را ، در زمره پر طرفدار ترین جاذبه های دیدنی در این شهر قرار داده و تقریبا اولین جایی است که بازدید از آن به گردشگران توصیه می شود .

ساخت این بنا به قرن ‌های هفتم تا دوازدهم میلادی باز می‌ گردد و هدف از ساخت آن به خوبی برای کارشناس مشخص نیست . البته عده ای از کارشناسان بر این باورند که این بنا زمانی پرستشگاه زرتشتیان بوده است . این بنای تاریخی و زیبا که بخشی از هویت این شهر را به نمایش گذاشته در فهرست سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسیده است . ساعت بازدید از این بنا، نه صبح تا شش بعد از ظهر است.

۲. برج‌ های شعله

برج ‌های زیبای شعله که سالهای زیادی از ساخت آن نمی گذرد به عنوان نماد این شهر معرفی شده اند و منظر زیبای آن از کیلومتر ها آن طرف تر قابل رویت است . این سازه از سه ساختمان تشکیل شده که هر یک در کنار دیگری شبیه به شعله های آتش می ماند به خصوص با تاریکی هوا و نور پردازی های زیبا بیشتر به شعله های فروزان شبیه اند. حالا شاید بپرسید چرا شعله های آتش ! زیرا هویت کشور آذربایجان از دیر باز با آتش گره خورده است و آتش نماد ملی این کشور به حساب می آید . ارتفاع بلندترین نقطه این برج صد و هشتاد و دو متر است .

جاذبه های دیدنی در کشور هند

کشور زیبای هند ، هفتمین کشور بزرگ جهان است و دارای پدیده های طبیعی شگفت انگیزی در آفر تور باکو است که هر یک  ، گوشه از این کشور را در بر گرفته و جاذبه های منحصر بفردی را پدید آورده اند. از کوه‌ های سر به فلک کشیده هیمالیا گرفته  تا جنگل های سرسبز استوایی و رودخانه مقدس گنگ و همچنین  شن‌ های طلائی در صحرای تار که همتای هر یک از آنها را در کمتر نقطه ای از این کره خاکی میتوانید بیابید .  هند دارای جمعیتی بیش از یک میلیارد نفر است که در قالب اقوام و نژادهای مختلف در این کشور زندگی می کنند و به دویست زبان متفاوت با یکدیگر گفتگو می کنند. در هر گوشه از خاک این کشور با شگفتی منحصر بفرد روبرو خواهید شد از پدیده های طبیعی گرفته تا آثار تاریخی هزار ساله بنابراین بهتر از قبل از سفر جای جای این کشور بهتر را بشناسید و در مورد دیدنی ها آن کمی اطلاعات جمع آوری کنید .

ما در ادامه این مطلب برخی از جاذبه های این کشور رنگارنگ و زیبا را معرفی خواهیم کرد . پس با ما همراه باشید :

1-مرداب‌های کرالا (Kerala)

این منطقه زیبا که حتی با دیدن عکسهای آن به وجد خواهید آمد زنجیره ‌ای از مرداب ها و دریاچه‌ هایی است که در ایالت کرالا و در موازات دریای عرب پدید آمده اند . این منطقه بکر و سبز را میتوان با قایق سواری بر روی آن بهتر بشناسید . روزانه قایق های دست سازی که در کنار مرداب پهلو گرفته اند مسافران در دل این منطقه جنگلی می برند و با طبیعتی بکر آن آشنا می کنند. 

2- قصر دریاچه

قصر دریاچه کاخی سلطنتی و بسیار زیباست که در دریاچه‌ پیچولا و در شهر اودایپور قرار گرفته است . این کاخ سلطنتی که از به عنوان کاخ تابستانی یاد می کنند در قرن هجدهم  میلادی ساخته شد و البته امروزه به یک هتل پنج ستاره تبدیل شده است و مسافران میتوانند در آن اقامت نمایند .

3- معبد ویروپاکشا

 معبد ویروپاکشا یکی از قدیمی ترین معابد هندو است که شکوه و جلال آن گردشگران بسیاری را به این سمت می کشاند. معبد میروپاکشا در شهر هامپی قرار دارد و در ابتدا مقبره ا‌ی کوچک بود و رفته رفته به وسعت آن افزوده گردید  .

تحریریه‌ ی ما در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی ( رپورتاژ آگهی ) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.


 

بازدید: 480




Scroll to Top