• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 424238
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ۱۳:۴۷

آیا رژیم های غذایی با پروتئین بالا برای کاهش وزن بی خطر هستند؟

 

با مجله اینترنتی چه نیوز در تازه ترین مطالب تغذیه و رژیم همراه باشید.

 

رژیم های غذایی با پروتئین بالا, برنامه غذایی با پروتئین بالا

رژیم های غذایی با پروتئین بالا

رژیم پر پروتئین برای لاغری به معنی کاهش‌‌‌‌ میزان دریافت انرژی از کربوهیدرات‌ها و چربی و مصرف بیشتر پروتئین به منظور کاهش وزن، افزایش انرژی بدن و بهبود تناسب اندام ورزشی است و به عنوان یکی ار رژیم های لاغری پر کاربرد شناخته می شود.

برای بیشتر افراد سالم ، رژیم غذایی با پروتئین بالا به ویژه هنگامی که برای مدت کوتاهی مصرف شود ، مضر نیست. این رژیم ها ممکن است باعث شود احساس آرامش کاملتری در کاهش وزن داشته باشید.

 

با این حال ، خطرات استفاده از یک رژیم غذایی با پروتئین بالا با محدودیت کربوهیدرات برای طولانی مدت هنوز مورد مطالعه است. اگر رژیم غذایی با پروتئین بالا برای مدت طولانی استفاده شود ممکن است چندین مشکل بهداشتی ایجاد کند:

 

 برخی از رژیم های غذایی حاوی پروتئین بالا ، کربوهیدرات را به حدی محدود می کنند که می توانند منجر به کمبودهای غذایی یا فیبر کافی شوند ، که می تواند باعث بروز مشکلاتی از قبیل بوی بد دهان ، سردرد و یبوست شود.

 

برخی رژیم های غذایی حاوی پروتئین بالا شامل غذاهایی مانند گوشت قرمز و لبنیات پرچرب هستند که ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهد.

 

رژیم های غذایی با پروتئین بالا, برنامه غذایی با پروتئین بالا

مواد غذایی با پروتئین بالا 

 

 رژیم غذایی با پروتئین بالا ممکن است عملکرد کلیه را در افراد مبتلا به بیماری کلیوی بدتر کند زیرا بدن ممکن است در از بین بردن تمام مواد زاید متابولیسم پروتئین با مشکل روبرو شود.

 

 اگر می خواهید یک رژیم با پروتئین بالا را دنبال کنید ، پروتئین خود را عاقلانه انتخاب کنید. انتخاب های خوب شامل پروتئین سویا ، لوبیا ، آجیل ، ماهی ، طیور بدون پوست ، گوشت گاو بدون چربی و لبنیات کم چربی است. از مصرف گوشت های فرآوری شده خودداری کنید.

 

 کیفیت کربوهیدرات هایی که می خورید نیز مهم است. کربوهیدراتهای فرآوری شده را از رژیم غذایی خود قطع کنید و کربوهیدرات هایی که دارای فیبر و مواد مغذی مانند غلات سبوس دار ، سبزیجات و میوه هستند را انتخاب کنید.

 

 همیشه ایده خوبی است که قبل از شروع رژیم کاهش وزن با پزشک خود صحبت کنید و در این حالت اگر بیماری کلیوی ، دیابت یا سایر بیماری های مزمن را داشته باشید ، این مورد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

 در آخر ، به خاطر داشته باشید که کاهش وزن ممکن است موقتی باشد ، به خصوص اگر به روش قبلی غذا خوردن خود ادامه دهید. بهترین برنامه غذا خوردن برنامه ای است که می توانید به طولانی مدت بچسبید.

 

 


منبع: https://www.beytoote.com/health/dietary/highlevels-safe02-weightloss.html
بازدید: 670

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top