• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 424247
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ۱۴:۰۶

طرز تهیه بستنی وانیلی

مجله افق‌کوروش: ماه جولای ماه جهانی بستنی وانیلی است. محبوب‌ترین و مشهورترین دسر دنیا که پیشینه‌ای به قدمت تاریخ دارد. نسل اولیه بستنی‌ها در ۶۲ سال قبل از میلاد و در زمان امپراطوری نرون در رم باستان برای پادشاه و به صورت برف و یخ با پوره میوه یا عسل سرو می‌شد.به‌همین مناسبت در ادامه طرز تهیه بستنی خانگی وانیلی با ثعلب در منزل را بخوانید.

طرز تهیه بستنی وانیلی؛ به‌مناسبت ماه جهانی بستنی

مواد لازم

  • شیر: ۱ لیتر
  • خامه صبحانه پرچرب: ۴۰۰ میلی‌لیتر
  • شکر: ½ پیمانه
  • ثعلب: ۱ قاشق مرباخوری سر صاف
  • وانیل شکری: ۵ گرم
طرز تهیه بستنی وانیلی؛ به‌مناسبت ماه جهانی بستنی

 

طرز تهیه

مرحله اول: طرز تهیه بستنی خانگی بدون ثعلب هم امکان‌پذیر است، اما اگر از ثعلب استفاده کنید بافت بستنی قوام بهتری پیدا می‌کند. در طرز تهیه بستنی وانیلی با ثعلب ابتدا باید شیر، شکر، خامه و ثعلب را در یک قابلمه بریزید و روی شعله متوسط گاز به دمای جوش برسانید. وقتی این مخلوط به جوش آمد وانیل شکری را اضافه کنید. حالا حرارت را کم کنید و آن‌قدر روی شعله ملایم گاز هم بزنید تا غلیظ شود. مدت زمان هم زدن مداوم این مایه ۳۰ الی چهل دقیقه طول می‌کشد.

مرحله دوم: حالا قابلمه را از روی گاز بردارید و اجازه دهید در دمای اتاق سرد شود. بعد از سرد شدن این مخلوط روی آن را با سلفون بپوشانید و به مدت ۶ الی ۷ ساعت در یخچال بگذارید. بعد از این مدت از یخچال بیرون بیاورید و به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه هم بزنید. دوباره روی بستنی را با سلفون بپوشانید و به مدت ۱ ساعت در فریزر بگذارید تا خودش را بگیرد.

باید هر یک ساعت بستنی را از یخچال بیرون بیاورید به مدت ۵ الی ده دقیقه هم بزنید و دوباره یک ساعت در فریزر بگذارید. ۵ الی شش بار این کار را تکرار کنید تا زمانی که دیگر نتوانید بستنی را هم بزنید و حسابی خودش را با ثعلب گرفته باشد. حالا بستنی خانگی وانیلی را در ظرف‌ها یا قالب‌های مورد نظرتان بریزید و یک شب تا صبح در فریزر بگذارید.

طرز تهیه بستنی وانیلی؛ به‌مناسبت ماه جهانی بستنی

منبع: https://www.bartarinha.ir/fa/news/1019642/طرز-تهیه-بستنی-وانیلی-به‌مناسبت-ماه-جهانی-بستنی
بازدید: 734

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top