• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 424254
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ۱۴:۱۶

مضرات و خواص توت فرنگی

خاصیت توت فرنگی,آشنایی با خواص توت فرنگی

آشنایی با خواص توت فرنگی

 

توت فرنگی فواید سلامتی زیادی دارند. تحقیقات نشان می دهد که مصرف 400 گرم میوه و سبزیجات در روز می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و سرطان را کاهش دهد.

توت فرنگی تازه تابستانی یکی از محبوب ترین، طراوت آور و مغذی ترین میوه های موجود است.

 

انواع توت های شیرین و کمی ترش دارای محتوای آنتی اکسیدانی قدرتمندی هستند و به سرعت قند خون فرد را کاهش می دهد، و آنها را به گزینه ای ایده آل برای کسانی که به دیابت مبتلا هستند و یک افزودنی بی خطر و خوشمزه برای هر رژیم غذایی تبدیل می کند.

 

توت فرنگی فواید سلامتی زیادی دارند. تحقیقات نشان می دهد که مصرف 400 گرم میوه و سبزیجات در روز می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و سرطان را کاهش دهد.

 

در این مقاله، ما به خواص توت فرنگی، اطلاعات تغذیه ای آنها و راه های گنجاندن آنها در رژیم غذایی می پردازیم.

 

فواید

توت فرنگی طیف وسیعی از فواید را دارا است و می تواند از دفاع کردن بدن در برابر انواع بیماری ها پشتیبانی کند. بیش از 600 نوع توت فرنگی وجود دارد.

 

خواص توت فرنگی,توت فرنگی

از فواید توت فرنگی می توان به کاهش ابتلا به سکته ی قلبی اشاره کرد

 

جلوگیری از بیماری های قلبی

توت فرنگی به دلیل دارا بودن پلی فنول زیاد، ممکن است در برابر بیماری های قلبی تأثیر پیشگیرانه ای داشته باشد. پلی فنول ها ترکیبات گیاهی هستند که برای بدن مفید هستند.

 

آنتوسیانین در توت فرنگی باعث کاهش خطر ابتلا به سکته قلبی می شود.

 

کورستین فلاونوئید، که در توت فرنگی هم وجود دارد، یک ضد التهاب طبیعی است که به نظر می رسد خطر آترواسکلروز را کاهش می دهد.

 

فیبر و پتاسیم موجود در توت فرنگی باعث سلامت قلب می شوند.

 

سکته مغزی جلوگیری

فرا تحلیل مطالعات که آنتی اکسیدان ها مورد ارزیابی قرار بود کورستین، کامفرول و آنتوسیانین.

 

این متا آنالیز ارتباط بین آن آنتی اکسیدان است که در حال حاضر در توت فرنگی و بررسی کردند سکته مغزی خطر است. پس از آنکه نویسندگان مطالعه عوامل خطر قلبی عروقی را در نظر گرفتند، مشخص شد که آنها خطر سکته مغزی را به میزان متوسط ​​کاهش داده اند.

 

با این حال، نویسندگان توصیه می کنند نسبت به گرفتن نتایج مطالعه بیش از حد به معنای واقعی کلمه، احتیاط کنند، زیرا آنها به جای پاسخ مستقیم شرکت کنندگان به دوزها، تأثیر کلی فلاونوئیدها را بررسی کردند.

 

سرطان

آنتی اکسیدان های قدرتمند توت فرنگی ممکن است در برابر آسی رادیکال های آزاد محافظت کنند. این بررسی نشان می دهد که این عامل می تواند رشد تومور را مهار کند و التهاب را در بدن کاهش دهد.

 

در حالی که هیچ میوه ای به عنوان یک درمان مستقیم برای سرطان عمل نمی کند، توت فرنگی و میوه های مشابه ممکن است به کاهش خطر برخی از افراد مبتلا به این بیماری کمک کند.

 

خواص داروئی توت فرنگی,خاصیت داروئی توت فرنگی

از خاصیت توت فرنگی می توان به دارا بودن پتاسیم بالا اشاره کرد

 

فشار خون

با توجه به اینکه توت فرنگی ها پتاسیم زیاد دارند، ممکن است برای کمک به جبران اثرات سدیم در بدن فوایدی را برای افرادی که خطر فشار خون بالا دارند فراهم کند.

پتاسیم یکی از عوامل کاهش فشار خون می باشد. و خطر ابتلا به فشار خون به دلیل مصرف سدیم بالا است.

 

حافظه کوتاه مدت و توت فرنگی

مواد موجود در توت فرنگی نشان داده اند که می توانند باعث بهبود حافظه کوتاه مدت شوند.

 

یبوست

خوردن غذاهایی مانند توت فرنگی، انگور، هندوانه و طالبی که از نظر میزان آب و فیبر زیاد هستند می تواند به آبرسانی بدن و حفظ حرکات منظم روده کمک کند.

 

فیبر برای به حداقل رساندن یبوست و زیاد شدن مدفوع ضروری است.

 

دیابت

توت فرنگی یک انتخاب میوه سالم برای افراد مبتلا به دیابت است. فیبر موجود در توت ها باعث تنظیم شدن قند خون و افت قند خون می شود.

 

فیبر می تواند احساس سیری را افزایش بدهد و به افراد کمک کند بعد از خوردن غذا بیشتر احساس سیری کنند. این امر می تواند اضطراب میان وعده های غذایی را کاهش دهد، این امر به مدیریت گلوکز کمک می کند و خطر ابتلا به قند خون را کاهش می دهد.

 

فواید داروئی توت فرنگی,خاصیت های توت فرنگی

توت فرنگی برای درمان یبوست موثر می باشد

 

افسردگی و توت فرنگی

فولیک اسید موجود در توت فرنگی برای افسردگی می تواند مفید باشد.

 

تغذیه

توت فرنگی سرشار از ویتامین C، پتاسیم، اسیدفولیک و فیبر است. اینها همه مواد مغذی اساسی هستند که عملکرد روزانه بدن را پشتیبانی می کنند.

 

یک فنجان توت فرنگی خرد شده، تازه یا 166 گرم حاوی طیف وسیعی از مواد مغذی مهم در مقادیر زیر است:

 

کالری: 53 کیلو کالری

پروتئین: 1.11 گرم

کربوهیدرات ها: 12.75 گرم

فیبر غذایی: 3.30 گرم

کلسیم: 27 میلی گرم

آهن: 0.68 میلی گرم

منیزیم: 22 میلی گرم

فسفر: 40 میلی گرم

پتاسیم: 254 میلی گرم

ویتامین C: 60/97 میلی گرم

فولات: 40 میکروگرم (میلی گرم)

ویتامین A: 28 واحد بین المللی (IU)

 

توت فرنگی همچنین حاوی طیف وسیعی از آنتی اکسیدان های قدرتمند، از جمله آنتوسیانین ها، اسید الاژیک، کوئرستین و کامپفرول است.

 

آشنایی با خواص توت فرنگی,فواید توت فرنگی

توت فرنگی حاوی آنتی اکسیدان های قدرتمند می باشد

 

مضرات مصرف توت فرنگی :

در حالی که توت فرنگی علاوه بر سلامتی هر رژیم غذایی، افرادی که به دنبال خوردن آنها هستند باید این کار را با اعتدال انجام دهند.

 

میوه ها علاوه بر فواید بسیار حاوی قند هستند و توت فرنگی حاوی 8.12 میلی گرم قند در هر فنجان است.

 

همچنین این خطر وجود دارد که توت فرنگی ممکن است حاوی مواد آفت کش باقی بماند و سبب مسمومیت شود. اما اگر محصول ارگانیک خریداری می کنید، دیگر نیازی به نگرانی نیست. فواید غذایی خوردن مواد غذایی معمولی که بیشتر از خطر ابتلا به سموم دفع آفات بیشتر است.

 

مسدود کننده های بتا، نوعی دارو که پزشکان معمولاً برای بیماری های قلبی تجویز می کنند، ممکن است سطح پتاسیم خون را افزایش دهد. در هنگام مصرف مسدود کننده های بتا، افراد باید فقط غذاهای پر پتاسیم مانند توت فرنگی را در حد اعتدال مصرف کنند.

 

مصرف زیاد پتاسیم می تواند برای افرادی که مشکلات کلیوی دارند مضر است. اگر کلیه ها قادر به از بین بردن پتاسیم اضافی از خون نباشند، می تواند به هیپرکالمی یا سطح بالای پتاسیم منجر شود. این می تواند منجر به استفراغ، مشکلات تنفس و تپش قلب شود.

 

 


منبع: http://www.beytoote.com/cookery/khavas-ghaza/properties-fed-strawberries.html
بازدید: 980

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top