• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 424259
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ۱۴:۲۳

مزایا و عوارض مصرف عرق کاسنی در بارداری

مصرف عرق کاسنی در بارداری,استفاده کاسنی در بارداری,فواید استفاده کاسنی در بارداری

مصرف عرق کاسنی در بارداری

 

کاسنی یک گیاه دارویی با گل هایی به رنگ آبی روشن است. نوع دیگری از کاسنی که دارای گل های زرد است به گل قاصدک شهرت دارد. این گیاه در زبان انگلیسی با نام هایsailor’s succor و wild succor هم شناخته می شود.

برگ های تازه این گیاه را میتوان در تهیه انواع سالاد بکار برد و ریشه برشته و پودر شده آن معمولاً بعنوان جایگزین قهوه مورد استفاده قرار می گیرد. همینطور گل و ریشه گیاه کاسنی به علت دارا بودن ارزش تغذیه ای بالا دارای خاصیت های درمانی بسیار زیادی بوده و در درمان امراض گوناگون کاربرد فراوانی دارد. با کمک فرآیند تقطیر میتوان عرق کاسنی را از این گیاه تهیه کرد.

 

آیا استفاده از عرق کاسنی در بارداری مجاز است؟

محققان معتقد هستند استفاده از عرق کاسنی در دوران بارداری حتماً باید زیر نظر پزشک متخصص انجام شود. زیرا استفاده زیاد عرق این گیاه میتواند رحم را تحریک کند و سبب انقباضات رحم شود و سلامتی زن باردار و جنین را به خطر بیندازد. همچنين استفاده زیاد عرق کاسنی و یا خود کاسنی در بارداری سبب خونریزی می شود و امکان دارد سقط جنین را بدنبال داشته باشد. به همین علت این عرق را به مقدار خيلي کم و حتماً باید زیر نظر پزشک متخصص استفاده کرد.

 

مصرف عرق کاسنی در بارداری,استفاده کاسنی در بارداری,فواید استفاده کاسنی در بارداری

استفاده از کاسنی در بارداری

 

فواید استفاده از کاسنی در بارداری

کاسنی میتواند فواید درمانی بسياري در دوران بارداری برای شما به وجود آورد ، این فواید عبارتند از:

 

استفاده کاسنی در بارداری برای تسکین مشکلات گوارشی

از خواص کاسنی در بارداری، رفع مشکلات و ناراحتی های گوارشی دوران بارداری مانند یبوست، سوزش سر دل و ریفلاکس است.

 

مصرف کاسنی در بارداری برای جلوگیری از سرطان

به طور کلی استفاده از کاسنی، رشد تومورهای سرطانی را به حداقل می رساند و از بروز بسياري از سرطان ها در دوران بارداری جلوگیری می کند. این گیاه دارای فروکتان است که به آن خاصیت ضد توموری و آنتی اکسیدانی می دهد؛ همچنين این خاصیت ها سبب افزایش سیستم ایمنی در دوران بارداری می شود.

 

کاهش درد آرتروز با مصرف کاسنی در بارداری

خواص ضد التهابی کاسنی در به حداقل رساندن درد ناشی از استئوآرتریت در دوران بارداری بسیار کمک کننده است. این گیاه به شما کمک می کند تا از درد مفصل ها و درد عضلات در دوران بارداری بطور مؤثر خلاص شوید.

 

نقش عرق کاسنی در درمان فشارخون یا عفونت های ادراری:در بسياري از موارد مادر باردار به علت تغییرات هورمونی و همینطور استرس های شدید بارداری یا به علت افزایش وزن بیش از حد ی خود به بیماری هیا مختلفی مانند فشارخون یا عفونت های ادراری دچار می شود. جالب است بدانید که عرق کاسنی حتی در دوران بارداری بر روی این علایم هم تأثیر می گذارد و به سرعت آن ها را کنترل و از بین خواهد برد.

 

تقویت ایمنی با استفاده از کاسنی در بارداری

کاسنی یک تقویت کننده ایمنی در دوران بارداری است. خواص ضد باکتریایی گیاه در دوران بارداری، شما را از عفونت های باکتریایی محافظت می کند. دیگر مواد مغذی موجود در این گیاه شما را از ابتلا به بیماری های ديگر موصون می کند.

 

کاسنی و ارتقای سلامت کلیه ها

می توانید از عصاره ریشه کاسنی بعنوان یک ادرارآور مؤثر در دوران بارداری استفاده کنید. این گیاه سبب دفع ادرار و کمک به از بین بردن سموم کلیه و کَبِد شما می شود. بنابراین کاسنی از جمع شدن آب در بدن( ادم، ورم) در دوران بارداری جلوگیری می کند.

 

مصرف عرق کاسنی در بارداری,استفاده کاسنی در بارداری,فواید استفاده کاسنی در بارداری

فواید استفاده کاسنی در بارداری

 

فواید خوردن عرق کاسنی در ماه آخر بارداری

زردی نوزادان رایج ترین مشكل نوزادان در بدو تولد است و در موردهای شدید ممكن است حتی در نوزادان طبیعی ایجاد اسیب های جدّي مغزی نماید و برای درمان آن از نور درمانی، دارو درمانی، تعویض خون و یا طب سنتی استفاده می شود. یکی از روش های جلوگیری از زردی نوزادان، جلوگیری آن در دوران بارداری است.

 

عرق کاسنی با پاک سازی کبد و دفع مواد زائد و سمومات کبد و نیز تصفیه خون مادر، نقش بسیار مهمی در جهت جلوگیری از ایجاد زردی نوزادان در طول دوران بارداری دارد، همینطور از آنجایی که یکی از راههای زیباتر شدن فرزند، پاکسازی کبد و خون مادر در دوران بارداری است، این خاصیت عرق کاسنی سبب شده خوردن آن مورد توجه مادران باردار قرار گیرد.

 

مصرف عرق کاسنی در بارداری,استفاده کاسنی در بارداری,فواید استفاده کاسنی در بارداری

روش مصرف عرق کاسنی

 

روش مصرف عرق کاسنی

کارشناسان به اشخاص توصیه می کنند از خوردن و نوشیدن داروهای گیاهی بدون نظارت پزشک، عدم اگاهی کامل از شرایط بیماری شخص، مسافت رفت و آمد ، نوع کار و مواردی از دست جلوگیری کنند وتنها بعد از مشاوره با پزشک این نسبت به استفاده از این دمنوش ها استفاده کنند.

 

گفتنی است؛ کارشناسان همینطور توصیه می کنند اشخاص عرق کاسنی را با آب در دمای معمولی بنوشند و بهترین زمان برای نوشیدن آن صبح ناشتا است.

 

مصرف عرق کاسنی در بارداری,استفاده کاسنی در بارداری,فواید استفاده کاسنی در بارداری

مضرات عرق کاسنی در بارداری

 

مضرات عرق کاسنی در بارداری

برخی خوراکی ها یا گیاهان دارویی میتوانند خطراتی را، هر چند اندک، برای جنین بهمراه داشته باشند، لذا توصیه می شود که مادران باردار و به خصوص بانوانی که سابقه یا خطر سقط جنین ، خونریزی دوران بارداری و مشکلات مشابه دارند؛ مصرف آن ها را به حداقل کاهش دهند و به خصوص در مورد گیاهان دارویی، تنها با مشورت پزشک با تجربه اقدام کنند.

 

بطور کلی از آن جایی که دوران بارداری، دورانی حساس و مهم به شمار میرود ، مصرف بی اندازه گیاهان دارویی توصیه نمی شود چرا‌که امکان دارد به جنین آسیب وارد کند. مصرف عرق کاسنی در بارداری نیز با وجود خواص دارویی فراوان برای جنین و مادر، به دلیل طبع سرد و نقش آن در افزایش انقباضات رحمی، در صورت زیاده روی ، سبب اسیب به جنین شده، همینطور احتمال زایمان زودرس یا سقط جنین را تقویت می کند. ازدیگر اثرات منفی خوردن عرق کاسنی در بارداری، التهابات پوستی، خارش، ایجاد خستگی، گیجی و مشکلات تنفسی بهمراه کاهش اشتها است.

 

 

 


منبع: http://www.beytoote.com/wedlock/bardari/chicory8-sweat-pregnancy.html
بازدید: 962

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top