• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 424286
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ۱۵:۱۸

علت کم حرفی بعضی از مردان و راهکار تعامل با مرد کم حرف

کم حرفی بعضی از مردان,علت کم حرفی بعضی از مردان,علت اصلی کم حرفی مردان

کم حرفی بعضی از مردان

 

یکی از شکایت های تکراری بسياري از زنان از زندگی مشترکشان، کم حرف بودن شوهرشان می باشد. آنان مدعی اند زندگی در کنار یک مرد کم حرف سبب می شود در منزل حس تنهایی کنند، و هرچه سعی می کنند نمی تواند همسرشان را وادار به صحبت کردن بکنند.

مهمترین علل کم حرفی مردان

 

وجود بحث های دائمی

کدورت و بحث های دائمی بین زوجین سبب می شود که آن ها به مرور زمان کم حرف شوند و تنها برای برطرف کردن نیاز چند کلمه حرف بزنند. به عنوان مثال چنانچه مردی پس از زندگی با همسر خویش، پی به اشتباه انتخابش ببرد کم حرف می شود و تمایلی به حرف زدن ندارد.

 

تفاوت زنان و مردان

از نظر زیستی خانم‌ها در حرف زدن و کلا رابطه کلامی، بهتر از آقایان عمل می کنند و بخاطر نقش هایشان در منزل و محیط اطرافشان این خصوصیت در آنها تقویت می شود. برعکس مردان از بچگی یاد می گیرند نباید زیاد در خصوص احساسشان حرف بزند.

 

کم حرفی بعضی از مردان,علت کم حرفی بعضی از مردان,علت اصلی کم حرفی مردان

علت کم حرفی بعضی از مردان

 

طرز نگرش

به طور کلی مرد ها کل نگر هستند. مردی که تنها کلیات یک مسئله را دیده است چیز زيادي برای حرف زدن ندارد و حرف های خود را کوتاه و خلاصه می کند.

 

شیوه ی ارتباطی

مردها تنها جهت برقراری رابطه صحبت می کنند و از حرف زدن برای خالی کردن احساسات استفاده نمی کنند. به همین علت گاه گاهی متهم به خونسردی و سنگ دل بودن می شوند.

 

اختلافات زن و شوهری

ممکن است وجود بعضی از اختلافات در ناخودآگاه مردان تأثير بگذارد و سبب کم حرفی آنها بشود. به عنوان مثال مردی که چند وقتی است با همسرش اختلاف دارد، علاقه اش برای حرف زدن با او کم می شود.

 

مشکلات شغلی

یکی ديگر از علل رایج کم حرفی، کم حوصلگی ، بداخلاقی و حتی بي‌ميلي های عاطفی در مردان، ریشه در مسئله شغل آنها دارد. بی کاری، نارضایتی شغلی، نداشتن امنیت شغلی و اضطراب تعدیل و اخراج شدن، بی مهارتی و ورشکستگی مالی، مشکل با شریک و در مجموع نگرانی دایم در باب شغل که انرژی مضاعفی از آنها می گیرد، میتواند سبب کم حرفی و در خود فرو رفتن و گوشه گیری شود.

 

بنابراین تا دلایل ذکر شده، معلوم و حل و فصل نشود عارضه های آن پا برجاست؛ البته ناگفته نماند تغيير شرایط این مردان در بیشتر مواقع کار سختی نیست گاه شخصی که دچار نارضایتی شغلی است با تغيير دیدگاه( شناخت درمانی) به سازگاری بیشتر و بهتری با شغل خویش میرسد و یا با افزایش مهارت های حرفه ای خود مانع ورشکستگی وترک شغل خویش می شود.

 

کم حرفی بعضی از مردان,علت کم حرفی بعضی از مردان,علت اصلی کم حرفی مردان

دلایل کم حرفی مردان

 

اختلال های روحی و جسمی

هنگامی که مرد حرف نمیزند و مانند یک مجسمه در یک گوشه منزل خشک شده است، باید بوجود بعضی بیماریها در وی شک کرد. اختلال های روحی مثل افسردگی، اضطراب و…، بطور موثری باعث فاصله گرفتن مرد از خانواده و کم حرفی وی می شود. همچنين مشکلات عدیده جنسی، مثل کم خونی شدید، کم کاری و یا پرکاری تیروئید، ضعف و خستگی مداوم، هم میتواند علت کم حرفی مردان باشد.

 

زن خانواده، شنونده خوبی نیست

بهتر است در این باره نگاهی به قبل بکنید. چنانچه در رابطه با همسرتان، شنونده خوبی نبوده اید، بطورحتم وی هم از هم صحبتی با شما سرد شده است. شما با خوب گوش دادن ، به آسانی ذهن همسرتان را می خوانید.

 

منظور ما سکوت مطلق دربرابر حرف های مرد نیست.

بلکه شما باید در ادامه صحبت های او، با وی هماهنگ شده و با ایجاد احساس صمیمیت و هم دردی، نشان دهید که او را درک می کنید.

 

در پایان هم باید به زبان خودتان، مجموع حرف های او را خلاصه نموده و برداشت خویش را بیان کنید.

 

در این صورت مشاهده می کنید که وی رغبت بیشتری برای حرف زدن نشان می دهید و از تعامل با شما لذت می برد.

 

کم حرفی بعضی از مردان,علت کم حرفی بعضی از مردان,علت اصلی کم حرفی مردان

کم حرفی مردان

 

راه های برخورد با کم حرفی مردان

 

زمان مناسبی را برای گفتگو انتخاب کنید

این مسأله بسیار مهم است. شما امکان دارد که بسیار علاقمند باشید که پس از برگشت از کار، با شوهرتان حرف بزنید ، ولی وی در آن موقع به ارامش احتیاج دارد. پس بهترین راه این است که بعداً گفتگو کنید.

 

شروع کننده خوبی باشید

با توجه به سلیقه مخاطب خویش و علائق وی، گفتگو را شروع کنید. شما بعنوان شروع کننده صحبت، می بایست اشتیاق وی را به هم صحبتی برانگیزید و بدون این که باعث رنجش و یا کسالت وی شوید، گفتگو را ادامه دهید.

 

تفاوت روانی مرد و زن را بپذیرید. مردان دوست ندارند مورد سوال همسرشان قرار بگیرند، از این جهت منتظر باشید وی خودش چنانچه صلاح دید ، مطالبی از اتفاق های بیرون را بازگو کند.

 

پرسیدن از جزییات

هنگامی که میخواهید با همسرتان حرف بزنید از وی پرسش های کلی نپرسید. پرسش های کلی پاسخ های کوتاه از سوی مردان بهمراه دارد. پرسش های ریز سوال کنید تا وی هم با جزییات بیش تری پاسخ دهد.

 

علایق شوهرتان را بشناسید

به طور کلی میتوان گفت که فضای فکری و موضوعات بحث و گفتگو ، بین آقایان و خانم‌ها مختلف است. در جلسات زوج درمانی یا جلسات اموزشی برای زوجین، بسیار شنیده می شود که خانم‌ها از این گله می کنند که« شوهرم حرفی برای گفتن با من ندارد ولی به مردها که میرسد صحبتش تمامی ندارد».

 

علت این مسئله این است که موضوع های مورد علاقه خانم‌ها با موضوعات مورد علاقه مردها در بحث ها مختلف است. معمولاً مردها به بحث کردن در مورد سیاست، اقتصاد، طرح های مالی، سرمایه گذاری و همچنين حرف از موفقیت ديگر مردها علاقمند هستند، موضوعاتی که شدیداً حوصله خانم‌ها را سر می برد!

 

در عوض بعضی خانم‌ها حرف از ارتباطات انسانی را به هر چیزی ترجیح میدهند ، به عنوان مثال اینکه نوه خواهرشوهرش با مردی ازدواج کرده است که به لحاظ ظاهری به هم نمی خورند و اینکه قرار است عروسی اش در فلان تالار برپا شود و .... موضوعی که چنانچه با یک مرد در باره آن صحبت شود احتمالاً تا پایان بحث به ذهنش فشار می آورد که خانمش از چه کسی صحبت می کند. بنابراین اگر میخواهید با همسرتان حرفی برای گفتن داشته باشید، تلاش کنید بفهمید به چه موضوع هایی علاقمند است.

 

کم حرفی بعضی از مردان,علت کم حرفی بعضی از مردان,علت اصلی کم حرفی مردان

راه های برخورد با کم حرفی مردان

 

کم حرفی وی را به حساب بی توجهی نگذارید

یک زن دوست دارد شوهرش همه ی چیزهای ریز و درشت را برایش تعریف کند و وی را در جریان تمام مشکلات قرار دهد و وی هم سنگ صبور همسرش باشد. گاهی حتی هنگامی که همسرشان بخاطر مشکلات مالی وکاری و … کم تر حرف می زنند، به این فکر می افتند که او حتماً کس دیگری غیر از من را پیدا کرده تا پای صحبت ها و درد دل هایش بنشیند.

 

به جای این حرف ها و خیال پردازی ها، این حقیقت را قبول کنید که اکثر مرد ها مایل نیستند مشغله های فکری شان را با همسر خویش درمیان بگذارند؛ زیرا می ترسند وی را دچار نگرانی و اضطراب کنند. بعلاوه زیرا مطمئن هستند از عهده ی حل مشکل برمی آیند، فکر می کنند تا آن وقت نباید به همسرشان چیزی بگویند.

 

قدری هم گوش دهید

شاید کم حرفی همسر شما بخاطر این باشد که دایم حرف هایش را قطع می کنید، با وی مخالفت می کنید یا پرحرفی می کنید. قدری هم به او زمان ابراز نظر بدهید و به صحبت هایش دقیقا گوش دهید.

 

حرف بزنید، دعوا نکنید

بسياري از مردان سعی می کنند بطور کلی از جدل کردن پرهیز کنند؛ برای این که می ترسند که این بحث به یک مشاجره توان فرسا تبدیل شود. برای مقابله با این مسأله یاد بگیرید که سازنده گفتگو کنید. از ایجاد حس گناه و دوباره مطرح کردن اشتباهات قبل پرهیز کنید. در خصوص این که اینک چه احساسی دارید حرف بزنید و به نقشتان در بروز مشکل اشاره کنید.

 

 

 

 


منبع: http://www.beytoote.com/wedlock/movafaghiat-raz/cause8-men-silence.html
بازدید: 1078

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top