• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 424328
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ۱۴:۱۸

چه کنیم که در زندگی متاهلی بیشتر خوش بگذرد؟

برترین‌ها: تا حالا به این فکر کردید که چطور می‌شود به‌طور کامل از رابطه رضایت داشت؟ اصلا کسی هست که واقعا احساس رضایت در رابطه داشته باشد؟ می‌توانیم به جرات بگوییم ۹۰ درصد مردم حس رضایت واقعی از زندگی‌ و رابطه‌شان ندارند. دلیلش هم مشخص است، بیشتر افراد فکر می‌کنند رابطه یک میدان تمام عیار جنگ است و از لحظه‌ای که وارد رابطه می‌شوند تا لحظه پایان، باید بابت هر موضوعی بحث و کلنجار داشته باشند!

در واقع این بزرگ‌ترین اشتباه و برداشت از یک رابطه‌ است. اینکه ما باید برای تفاهم داشتن مدام بحث کنیم، در حالی‌که در خیلی موارد چند نکته کوچک باعث می‌شود رابطه شیرینی را تجربه کنید. در این مطلب می‌خواهیم بگوییم زوج‌های موفق چه راهکارهایی برای مدیریت روابطشان دارند.

۱۰ راهکار طلایی برای حس رضایت از رابطه مشترک

۱. صحبت کردن

تمامی زوج‌هایی که احساس رضایت کامل در رابطه‌شان دارند، در طی روز، زمانی را برای صحبت کردن در مورد موضوعات مختلف قرار میدهند و مشکلات و اتفاقات روز را برای هم بیان می‌کنند. وقتی با هم مشکل پیدا می‌کنند بعد از آرام شدن، در مورد موضوع باهم صحبت می‌کنند و به تفاهم می‌رسند و اجازه نمی‌دهند دلخوری باعث دور شدنشان از یکدیگر شود.

۲. فعالیت‌های مشترک

هر چقدر که از مدت زمان رابطه می‌گذرد، شور و هیجان اولیه کم می‌شود، بنابراین باید با روش‌هایی سعی کنید هیجان و عشق را در زندگیتان نگه‌دارید، یکی از مهم‌ترین کار‌هایی که زوج‌های موفق انجام می‌دهند، فعالیت‌های مشترک در کنار یکدیگر است. مثلا در کنار هم آشپزی می‌کنند، کتاب میخوانند و...

۳. ابراز علاقه

درست است که باید در طی رابطه و با عمل، علاقه‌تان را به هم نشان بدهید، اما فراموش نکنید شنیدن عبارت دوستت دارم، باعث حفظ گرمای رابطه می‌شود و به طرفین انرژی مضاعفی می‌دهد. پس در طول روز با گفتن دوستت دارم همسرتان را خوشحال کنید. می‌توانید وقتی نزدیک به پایان زمان کاری‌اش است و به شدت احساس خستگی می‌کند با فرستادن یک پیام خسته نباشید، لبخند را روی لب‌هایش بیاورید.

۴. تنظیم ساعت خواب

تنظیم ساعت خواب به این معناست که سعی کنید تقریبا در یک زمان بیدار شوید و بخوابید. به‌نظر خودتان رابطه‌ای که در آن، آقا ساعت ۱۲ شب به تخت‌خواب برود و خانم مثلا ۹ شب، رابطه گرم و مناسبی است؟ هر چه به یکدیگر نزدیک‌تر باشید، مسلما علاقه و عشق بین شما بیشتر خواهد داشت.

۵. خوش‌گذرانی و خندیدن

دوست دارید در کنار چه کسی باشید؟ کسی که همیشه غر می‌زند یا کسی که همیشه می‌خندد و در کنارش خوش می‌گذرانید؟ مسلما هر کسی دوست دارد از لحظه به لحظه زندگی‌اش استفاده کند و خوشحال باشد... پس زمانی برای خوشحالی داشته باشید و تا در کنار هم قرار گرفتید، شروع به غر زدن و گلایه نکنید.

۱۰ راهکار طلایی برای حس رضایت از رابطه مشترک

۶. حمایت و پشتیبانی

شما به عنوان یک زوج باید مکمل هم باشید و در کنار هم پیشرفت کنید. پس سعی کنید از افکار و نظرات یکدیگر حمایت کنید. حرف‌های یکدیگر را بشنوید و در موردش فکر کنید و ببینید چطور می‌شود پشتیبان هم باشید. گاهی حتی لازم در کنار هم زمین بخورید و مجدد بلند شوید. این به معنای حمایت بی‌قید و شرط نیست بلکه شما به عنوان کسی که موضوع را از بیرون نگاه می‌کند می‌توانید نکات ریزتر و بهتری را ببینید و به شریکتان کمک کنید به سمت درست حرکت کند.

۷. لمس کردن و ارتباط فیزیکی

در طی روز سعی کنید در زمان‌هایی که در کنار هم هستید، یکدیگر را بغل کنید و با هم ارتباط فیزیکی داشته باشید. در اغوش کشیدن باعث ترشح هورمون اوکسی توسین می‌شود. این هورمون نقش بسیار مهمی در برقراری حالت آرامش و کاهش استرس دارد. همین‌طور باعث ترشح سروتونین که باعث کاهش اضطراب و بالا رفتن سطح انرژی می‌شود. پس یادتان باشد لمس کردن و در آغوش کشیدن به خصوص قبل از یک جلسه کاری مهم می‌تواند به‌شدت در کاهش استرس فرد مقابل تاثیر بگذارد.

۸. بخشش یکدیگر

یکدیگر را ببخشید. از اشتباهات کوچک بگذرید و خودتان را بابت هر موضوعی ناراحت نکنید. خیلی از مشکلات فقط با صحبت کردن از بین می‌روند و شما می‌توانید با یک صحبت کوتاه و بخشش و گذشت رابطه‌ را حفظ کنید. اما یادتان باشد قرار نیست همیشه ببخشید! ببخشید دائم باعث می‌شود طرف مقابل همیشه اشتباه کند و از شما انتظار بخشش داشته باشد، پس بین این دو مورد یک تعادل برقرار کنید.

۹. الویت

هر انسانی برای زندگیش یک‌سری اهداف و رویا‌ها و آرزو‌ها دارد، اما باید دقت کنید همسرتان باید یکی از الویت‌های زندگی شما باشد. فرقی ندارد شما خانم هستید یا آقا، وقتی همسرتان از الویت‌هایتان نباشد مسلما به مشکل برمی‌خورید و رابطه‌تان از دست می‌رود. یادتان باشد که شما باید در کنار هم خوشبخت شوید و هر دو در یک کشتی قرار دارید. پس سعی کنید با هم این کشتی را به جزیره آرامش برسانید.

۱۰. تلاش مشترک

هدف نهایی هرکسی در زندگی‌اش این است که به خوشبختی برسد. پس شما و همسرتان باید تلاش مشترک در یک راستا داشته باشید وبا هم به اهدافتان برسید. ممکن است هدف اول شما خرید ماشین باشد، خب این هدف با کار و تلاش دونفره به سرانجام می‌رسد نه صرفا تلاش فردی شما. پس اهدافتان را به هم بگویید و به‌طور مشترک تلاش کنید تا به موفقیت برسید.

۱۰ راهکار طلایی برای حس رضایت از رابطه مشترک

 

منبع: برگرفته از یادداشت مهسا باغدار در شبکه اجتماعی ویرگول


منبع: https://www.bartarinha.ir/fa/news/1015661/چه-کنیم-که-در-زندگی-متاهلی-بیشتر-خوش-بگذرد
بازدید: 1118

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top