• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 424372
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ۱۵:۳۶

تاثیر تکنیک‌های NLP برای برگرداندن عشق

چگونه رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم؟

آیا قانون جذب عشق از راه دور واقعیت دارد؟

آیا تکنیک‌های NLP یا قانون جذب عشق از دست رفته می‌تواند به ما در شروع دوباره رابطه کمک کند؟

آیا اصلا یک رویکرد قدرتمند و علمی برای گرم کردن یک رابطه سرد شده وجود دارد؟

 

اگر به تازگی از عشق خود جدا شده اید و قصد بازگشت به رابطه پس از جدایی را دارید پس احتمالا پرسش‌های بالا برای شما نیز پیش آمده است. 

 

خبر خوب این است که بله تکنیک‌های NLP نه تنها برای برگرداندن عشق می‌تواند به شما راهکار‌های بسیاری معرفی کند بلکه مهمتر از آن به شما در حفظ رابطه کمک می‌کند. به همین دلیل قبل از هر چیز باید بدانید تفاوت بسیاری بین بازگرداندن رابطه و موفقیت در رابطه وجود دارد. 

 

تاثیر تکنیک‌های NLP برای برگرداندن عشق

 

بر خلاف تصور بسیاری افراد بازگرداندن رابطه بسیار آسان‌تر از چیزی است که تصور می‌کنند، اما مسئله اصلی حفظ آن و جلوگیری از جدایی مجدد است. شاهین زند در مقاله‌ای با عنوان ۴ حرکت آسان برای برگرداندن عشق و شروع دوباره رابطه همه مراحل را برای بازگشت به رابطه پس از جدایی توضیح داده است و همچنین در مقالات دیگری که در مقاله فوق به آن اشاره شده چرا بازگشت به رابطه ساده است، اما کافی نیست. 

 

این نکته را نیز خوب است بدانید که اگر هدف شما چیزی بجز ازدواج و رابطه پایدار باشد پس این مقاله برای شما مناسب نیست، ولی اگر قصد جدی دارید که نه تنها در برگشت به رابطه بلکه در حفظ و پایداری رابطه نیز موفق شوید پس این مطلب دقیقا برای شما نوشته شده است. 

 

تکنیک‌های NLP برای برگرداندن عشق

 

قبل از اینکه NLP را تعریف کنیم اجازه دهید اشاره کنیم به منبع اصلی این مقاله که اکنون در حال مطالعه آن هستید. 

 

این مقاله بر اساس نوشته‌های شاهین زند در وبسایت نوین بینش است که یکی از بزرگترین منابع روانشناسی عشق، بین وبسایت‌های فارسی زبان می‌باشد. تکنیک‌های NLP در حوزه روابط عاشقانه نیز اولین بار توسط شاهین زند در وبسایت نوین بینش مورد توجه و بررسی قرار گرفت. 

 

تاثیر تکنیک‌های NLP برای برگرداندن عشق

 

خب اجازه دهید برگردیم به سراغ NLP – neuro linguistic programming که به معنای برنامه ریزی عصبی کلامی است. بر اساس تعریف انجمن روانشناسان آمریکا، NLP معجموعه‌ای از تکنیک‌ها و استراتژی‌ها است که به منظور بهبود ارتباطات و روابط بین فردی طراحی شده که ترکیبی از علم روانشناسی و زبان شناسی است و از طریق اصلاح برنامه یا مدل‌های ذهنی به هدف خود دست پیدا می‌کند. 

 

پس تکنیک‌های NLP لزوما فقط برای برگرداندن عشق طراحی نشده است بلکه برای هر گونه ارتباطی استفاده می‌شود که بین شما و خودتان یا دیگران شکل می‌گیرد. 

 

از این موضوع که NLP می‌تواند ارتباط شما با خودتان را نیز بهبود بدهد به این نتیجه می‌رسیم NLP می‌تواند شما را برای رسیدن به هر هدفی که برای خود تعیین می‌کنید نیز یاری کند. 

 

اما برای اینکه بهتر با عملکرد تکنیک‌های nlp برای بازگشت عشق یا هر هدفی دیگری آشنا شوید باید با مهمترین ابزار آن، یعنی ضمیر ناخودآگاه آشنا شوید

 

ضمیر ناخودآگاه پایگاهی از داده‌ها است که همه اطلاعات، تجربیات، گذشته، آرزو‌ها و ترس‌های شما را در خود جایی می‌دهد. 

 

نقش ضمیر ناخودآگاه در اجرای تکنیک‌های NLP عشق

 

سه عملکرد اصلی ناخودآگاه شامل موارد زیر است:

  • ضمیر ناخودآگاه پایگاهی از داده‌ها است که ۲ میلیون بایت اطلاعات را در ثانیه می‌تواند پردازش کند.
  • ضمیر ناخودآگاه همه اطلاعات گذشته شما را در خود جا داده است و در صورت لزوم از آن‌ها استفاده می‌کند. 
  • ضمیر ناخودآگاه بدون آنکه خود متوجه شویم با ارسال احساسات مورد نیاز خود، حدود ۹۵ درصد از رفتار ما را کنترل می‌کند. 

با توجه به اطلاعات فوق متوجه می‌شویم چه برای رسیدن به یک هدف که نیاز به اقدام ما دارد و چه برای نفوذ بر دیگران، NLP می‌تواند به ما کمک کند. 

 

به زبان ساده این رویکرد با آموزش‌هایی که به ما می‌دهد می‌تواند به ۳ شکل به ما کمک کند که در ادامه مفصل در مورد آن‌ها سخن خواهیم گفت.

 

تاثیر ۱ - ایجاد انگیزه و میل به یادگیری مهارت‌های مرتبط

 

بر اساس مقاله شاهین زند با نام برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه، اولین ویژگی نیرومند تکنیک‌های NLP، تکنیک برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه است که به ما کمک می‌کند انگیزه لازم را در ناخودآگاه خود برنامه ریزی کنیم.

 

ممکن است بار‌ها تصمیم به انجام یا یادگیری کار خاصی داشته باشید، اما با وجود انگیزه برای رسیدن به هدف تان، هر بار که شروع به یادگیری کردید خیلی زود از آن خسته شده اید.

 

انگیزه برای رسیدن به هدف با انگیزه برای یادگیری متفاوت است. شما ممکن است انگیزه بسیاری برای یادگیری زبان انگلیسی داشته باشید، اما وقتی شروع می‌کنید، یادگیری برای تان خسته کننده و کسل کننده بشود. 

 

NLP می‌تواند به شما کمک کند یادگیری مهارت‌های مورد نیازتان نه تنها خسته کننده نباشید بلکه چنان جذاب و لذت بخش شود که یادگیری برای شما تبدیل به تفریح خواهد شد.

 

به عبارت دیگر NLP به شما کمک می‌کند به یادگیری اعتیاد و وابستگی پیدا کنید و در کنار انگیزه رسیدن به هدف، انگیزه یادگیری نیز بدست آورید. 

 

تاثیر تکنیک‌های NLP برای برگرداندن عشق

 

وقتی در مورد NLP عشق صحبت می‌کنیم یکی از کاربرد‌های NLP برای برگرداندن عشق یا حفظ عشق این خواهد بود که یادگیری انواع مهارت‌های ارتباطی از جمله ارتباط کلامی، زبان بدن و قانون جذب عشق از راه دور، شخصیت شناسی و ... که همه از ضروری‌های موفقیت در برگرداندن عشق از دست رفته است برای تان لذت بخش شود، زیرا میل و تمایل شدیدی نسبت به یادگیری این مهارت‌ها بدست خواهید آورد.

 

در نتیجه مدت زمان بیشتری را برای یادگیری صرف خواهید کرد و هرگز از یادگیری بیشتر خسته نخواهید شد. یک امتیاز خوب یادگیری تکنیک‌های فوق این است که نه تنها در بازگشت عشق یا حفظ رابطه بلکه در همه مراحل زندگی می‌تواند از آن‌ها برای رشد و توسعه فردی استفاده کرد. 

 

تاثیر ۲ – برنامه ریزی مهارت‌های مرتبط در ناخودآگاه

 

یکی دیگر از تاثیرات شگفت انگیز تکنیک‌های NLP که نه فقط برای برگرداندن عشق و حفظ آن بلکه برای هر هدفی دیگری می‌تواند به شما کمک کند، یادگیری مهارت‌های جدید است. 

 

یک والیبالیست حرفه‌ای را درنظر بگیرید که هنگام بازی والیبال در کمتر از یک ثانیه باید جهت صحیح پرش و حرکات دفاعی یا پرتابی خود را تعیین کند.

 

از آنجایی که در این مدت کوتاه وی فرصت فکر کردن نخواهد داشت، فقط می‌تواند با یک عکس العمل ناخودآگاه و ناگهانی همه اقدامات خود را در لحظه انجام دهد. 

 

این موضوع در مورد همه مهارت‌های دیگر مثل رانندگی، موسیقی، مهارت‌های برگرداندن عشق یا حفظ رابطه نیزوجود دارد. 

به همین دلیل است که دانش و آگاهی کافی نیست و برای موفقیت در هر چیزی باید دانش را به مهارت تبدیل کرد که تکنیک‌های NLP می‌تواند به ما در آن کمک کند. 

 

تاثیر تکنیک‌های NLP برای برگرداندن عشق

 

در روابط عاطفی بسیاری اوقات ما می‌دانیم که باید آرام سخن بگوییم، متقاعد کننده باشیم، عقلانی فکر کنیم و در شرایط فشار روحی، از پرخشاگری پرهیز کنیم، اما در واقعیت خیلی اوقات رفتار صحیح را انجام نمی‌دهیم. 

 

 

دلیل این موضوع این است که دانش ما به مهارت تبدیل نشده است؛ موضوعی که در مورد روابط عاشقانه می‌تواند بسیاری تاثیر منفی داشته باشید. 

 

تکنیک‌های NLP برای برگرداندن رابطه بر اساس تکنکی‌های شاهنین زند، نیز مهارت‌هایی را در ما شکل می‌دهد که به صورت خود به خود و بدون آنکه به آن‌ها فکر کنیم به ما در بازگرداندن عشق و مهمتر از آن حفظ رابطه کمک کند.

 

تاثیر ۳ – مهارت‌های ارتباط مستقیم و غیر مستقیم برای برگرداندن عشق

 

آخرین تاثیر نیرومند تکنیک‌های NLP که به صورت اختصاصی مرتبط به مهارت‌های جذب می‌باشد، متقاعد کردن و ارزش گذاری است. 

 

چنین مهارت‌هایی بیشتر به حوزه تجارت و روابط عاشقانه محدود می‌شود. به همین دلیل است که تکنیک‌های NLP بیشتر از هر حوزه دیگری مرتبط با مهارت‌های ارتباط موثر است. 

 

البته مهارت‌های ارتباطی برگرداندن عشق با کمک تکنیک‌های NLP فقط محدود به مهارت‌های مستقیم و از راه نزدیک نیست بلکه می‌تواند به ما در ارتباط‌های غیر مستقیم و از راه دور نیز به ما کمک کند. 

 

تاثیر تکنیک‌های NLP برای برگرداندن عشق

 

همانطور که قبلا گفتیم NLP به معنای برنامه ریزی عصبی کلامی است و به زبان ساده‌تر مفهوم برنامه ریزی عصبی کلامی، به ارتباط‌ها بین زبان که نشانه‌هایی مفهومی دارد و احساسات که عصب شناختی است بر می‌گردد.

 

برای مثال هر فردی مرتبط با واژگان ممکن است احساسات خاصی را تجربه کند که دلیل آن ارتباط خاصی است که بین آن نشانه (مثلا واژه یا جمله) و احساسات مرتبط در گذشته شکل گرفته است. 

 

برنامه ریزی عصبی کلامی به ما کمک می‌کند به ساده‌ترین شکل ممکن و با کمترین اطلاعات، متوجه شویم چگونه و از طریق چه نشانه‌هایی می‌شود احساسات خاصی در دیگران ایجاد کرد که منجر به جذب، عاشق کردن یا متقاعد کردن وی می‌شود. 

بر خلاف اعتقادات رایج مهارت ارتباطی فقط محدود به ارتباط حضوری یا زبان بدن نیست بلکه امروزه با پیشرفت تکنولوژی مهارت‌های ارتباطی شامل ارتباط‌های از راه دور و غیر مستقیم نیز می‌شود.

 

پیشرفت تکنولوژی فقط یکی از دلایلی است که به ما در ارتباطات از راه دور کمک می‌کند. بر اساس مقاله‌ای از شاهین زند و بر اساس نظریه‌های ارتباطی، تکنیکی به نام شبکه ۶ مرحله‌ای جذب نیز می‌تواند به ما کمک کند حتی اگر رابطه ما کاملا قطع باشد و یا از سوی طرف مقابل بلاک شده باشیم، بتوانیم کانال ارتباطی غیر مستقیمی پیدا کنیم که به ما در برگرداندن عشق کمک کند نگاه کنید به قانون جذب عشق از راه دور بر اساس تکنیک‌های NLP.

 

 

 

البته چنین تلاش‌هایی باید در صورتی اتفاق بیفتد که رابطه شما ارزش شروع دوباره را داشته باشد. 

 

اعتبار علمی تکنیک‌های NLP عشق و قانون جذب عشق از دست رفته

 

سوالی که اکنون ممکن است برای بعضی افراد پیش بیاید این است که آیا تکنیک‌های NLP برای برگرداندن عشق، حفظ رابطه یا هر هدف دیگری معتبر است یا خیر. 

 

یا قانون جذب عشق از راه دور که توصیه به تصویرسازی برای جذب عشق از دست رفته می‌کند واقعیت دارد.

 

اول این نکته را بدانید که تفاوت بسیاری بین قانون جذب عشق از دست رفته که فقط شبیه علم است و تکنیک‌های NLP وجود دارد. 

 

متاسفانه به دلیل محدودیت منابع فارسی، بعضی NLP را همان قانون جذب تصور می‌کنند و مثل آن اعتبار آن را زیر سوال می‌برند که کاملا اشتباه است. 

 

بر خلاف قانون جذب یا قانون جذب عشق از راه دور بر اساس فیلم راز که مورد تایید هیچ محقق و پژوهشگری در هیچ دانشگاهی نیست، NLP روشی است که بین بسیاری از پژوهشگر‌ها و دانشمندان روانشناسی و زبان شناسی اعتبار داشته است. 

 

وقتی می‌گوییم قانون جذب عشق از راه دور بی اعتبار است منظورمان این نیست که نمی‌شود از راه دور یا حتی بدون ارتباط مستقیم در جذب عشق موفق شد، اما بر اساس توصیه‌هایی مثل تصویری سازی یا خیال بافی که اولین بار در فیلم راز مطرح شد قطعا نمی‌شود قانون جذب عشق از راه دور درست کرد و به نتیجه رسید. 

 

NLP چقدر در روانشناسی معتبر است

 

همانطور که می‌دانید رویکرد‌هایی که فاقد اعتبار لازم باشند و هیچ پشتوانه علمی ندارند سخنی از آن‌ها در کتاب‌ها یا دایره المعارف‌های شناخته شده و معتبر در جهان نمی‌شود. 

 

البته باید به این نکته اشاره کنیم که همیشه همه رویکرد‌ها صد در صد علمی نیستند و گاهی ممکن است در بعضی حوزه ها، نقطه ضعف‌هایی داشته باشند. 

 

به هر حال رویکردی که هیچ اعتبار علمی ندارد هرگز در منابع آکادمیک و آموزش حرفی از آن زده نمی‌شود. پس برای اثبات اعتبار تکنیک‌های NLP اشاره به یک منبع می‌تواند کافی باشد و آن وبسایت رسمی انجمن روانشناسی آمریکا است که با یک جست و جوی ساده به زبان انگلیسی می‌توانید آن را بیابید.

 

فقط کافی است واژه " what is NLP according to APA" را در گوگل جست و جو کنید، سپس متوجه خواهید شد که در اصطلاحات تخصصی بزرگترین منبع روانشناسی جهان، تعریف این رویکرد ارائه شده است. 

 

در مقابل اگر قانون جذب یا laws of attraction را که بعضی تصور می‌کنند می‌تواند در جذب عشق از راه دور موثر باشد، در همین دیکشنری جست و جو کنید هیچ تعریف یا اطلاعاتی به شما ارائه نخواهد داد. 

 

تاکید می‌کنم هیچ رویکردی نیست که بر آن نقد‌هایی وارد نشود؛ برای مثال بسیاری تصور می‌کنند این رویکرد در درمان اختلالات روانی چندان موثر نیست. هرچند در مورد همین موضوع نیز اختلاف نظر وجود دارد، اما قصد ما استفاده از NLP برای برگرداندن عشق یا بهبود روابط عاطفی است و نه درمان اختلالات. 

 

اگر به خواندن مطالب مرتبط با NLP برای برگرداندن عشق یا موضوع‌های جالب در حوزه شخصیت شناسی، رفتار شناسی، روانشناسی جذب و عاشق کردن علاقه‌مند هستید به شما توصیه می‌کنم نگاهی داشته باشید به وبسایت نوین بینش که بنیانگذار آن شاهین زند است. در این وبسایت می‌توانید مقالات روانشناختی جذاب را به زبان ساده و به صورت رایگان مطالعه کنید. 

 

نوین بینش نه تنها دانش و آگاهی شما را افزایش می‌دهد بلکه به دلیل نوع خاصی از نگارش مطالب، شما را به خواندن بیشتر جذب می‌کند تا جایی که مطالعه برای شما لذب بخش خواهد شد. همچنین با استفاده از تکنیک‌های هپنوتیزم پنهان، دانشی که به با خواندن مقالات بدست خواهید آورد را در ناخودآگاه شما برنامه ریزی می‌کنند تا تبدیل به مهارت شود. 

 

تکنیک‌های NLP فقط بخش کوچکی از صد‌ها مقالات نوین بینش را تشکیل می‌دهد، زیرا مقالاتی به همین اندازه جذاب وجود دارد با موضوع‌هایی از جمله روانشناسی عشق، مهارت‌های ارتباط موثر مثل متقاعد سازی، مهارت‌های نفوذ به احساسات، هیپنوتیزم، مهارت‌های ازدواج، خودشناسی، رویاشناسی، زبان بدن، چهره شناسی، مهارت‌های شناختی و ذهنی و بسیاری مطالب جذاب دیگر.

 

چرا برای شروع دوباره هر رابطه‌ای تکنیک‌های منحصر به فردی وجود دارد

 

هرچند تکنیک‌هایی در NLP وجود دارد که در بیشتر شرایط تاثیرگذار است، اما باید بدانید نمی‌شود یک قانون جهان شمول برای همه افراد در روابط عاطفی پیدا کرد که باعث جذب، بازگرداندن، عاشق شدن، متقاعد شدن یا هر هدفی مثل این موارد شود. 

پس اگر قصد شروع دوباره رابطه تمام شده را دارید باید بدانید راهکار‌ها و تکنیک‌های مورد نیاز تان بستگی به شرایط شما و نوع رابطه تان دارد. 

 

برای مثال بعضی افراد ممکن است به صورت ناگهانی و با پرخاشگری از هم جدا شوند و بعضی دیگر با آرامش و خونسردی. 

در بعضی موارد ممکن است طرف مقابل عامدانه طوری با شما رفتار کرده باشد که شما خود رابطه را تمام کنید تا از احساس گناه ناشی از تمام کردن رابطه نجات پیدا کند. 

 

غیر از نحوه پایان دادن به رابطه، موارد دیگری مثل مدت زمان ارتباط، نحوه آشنایی، فرهنگ ها، ویژگی‌های شخصیتی و سن دو طرف در این بررسی‌ها اهمیت دارد. 

 

به همین دلیل است که نمی‌شود فقط یک قانون برای جذب عشق از دست رفته یا جذب عشق از راه دور پیدا کرد بدون اینکه همه شرایط و موقعیت‌های مختلف را بررسی نکرد؛ به همین دلیل است که قانون جذب عشق از دست رفته یا قانون جذب عشق از راه دور هیچ اعتباری ندارد. 

 

به هر حال نوین بینش که بنیانگذار آن شاهین زند است با بیش از ۱۰۰۰ مقاله مرتبط با عشق و روابط عاطفی با نظر گرفتن انواع روابط عاطفی، سن، شخصیت و همچنین تفاوت‌های موجود برنامه‌ای برای شروع دوباره رابطه تمام شده آماده و تدوین کرده است که ۴ مرحله ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته نام دارد. 

 

روش‌هایی که در مقاله شاهین زند معرفی شده است نه فقط بر اساس NLP برای برگرداندن عشق است بلکه در آن تکنیک‌های زبان بدن، عصب شناسی، رفتار شناسی، شخصیت شناسی، روانشناسی عشق، مهارت‌های ارتباط از راه دور نیز به کار گرفته شده است. 

 

البته نوین بینش منبعی برای یادگیری مهارت‌های بهبود رابطه عاشقانه نیست بلکه پایگاهی جامع از اطلاعاتی است که در همه حوزه‌های ارتباطی و عاطفی می‌تواند به شما کمک کند. نوین بینش بر اساس مهارت‌های روابط عاطفی، مهارت‌های ارتباط موثر، مهارت‌های شناختی، شخصیت شناسی، چهره شناسی، روانشناسی عشق، روانشناسی جذب، مهارت‌های متقاعد سازی، مهارت‌های یادگیری، برنامه ریزی عصبی کلامی، مهارت‌های کسب و کار، انگیزه سازی، هدف گذاری، ضمیر ناخودآگاه، هیپنوتیزم و بسیاری دیگر از موضوع‌های کاربردی و جالب است. 

 

ویژگی دیگر وبسایت نوین بینش این است که به دلیل جذابیت موضوع ها، مثال‌ها و نگارش آن نه تنها به شما اطلاعات کاربردی و جامعی در حوزه‌های فوق می‌آموزش بلکه شما را جذب و علاقه‌مند به یادگیری و مطالعه بیشتر می‌کند، تاجایی که خواندن این مقالات می‌تواند بسیار لذت بخش باشد. 

 

اما مهمترین ویژگی نوین بینش این است که از طریق تکنیک‌های هیپنوتیزم و سابلیمینال که نوعی هیپنوتیزم پنهان است، دانش و اطلاعات موجود را در ناخودآگاه شما برنامه ریزی می‌کند تا همانطور که گفتیم این دانش و آگاهی خود به خود تبدیل به مهارت شود. 

 

ویژگی جالب دیگر این وبسایت این است که نیاز نیست به ترتیب شروع به مطالعه کنید بلکه هر مقاله‌ای از ۱۰۰۰ مقاله نوین بینش را که انتخاب کنید خود به خود به سوی مقالات مرتبط دیگر جذب خواهید شد. در واقع نوین بینش طوری طراحی شده است که وقتی مقاله‌ای را انتخاب می‌کنید از نوع انتخاب شما، علایق شما را در حوزه مهارت‌های روانشناسی تشخیص داده و در نتیجه خود به خود شما را به سوی مطالب مرتبط و جذاب که شاید حتی تا کنون خودتان نیز به آن‌ها فکر نکرده باشید جذب می‌کند. 

 

شماره تماس کارشناسان نوین بینش درصفحه آغازین وبسایت نوین بینش موجود است. ارتباط با کارشناسان نوین بینش کاملا رایگان و بدون نیاز به پرداخت هزینه است:

 

نوین بینش – راهنمای جامع روانشناسی عشق و خودشناسی

 


منبع: https://www.bartarinha.ir/fa/news/1012938/تاثیر-تکنیک‌های-nlp-برای-برگرداندن-عشق
بازدید: 938

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top