• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 424387
تاریخ انتشار: شنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ ۱۱:۴۸

بارداری موفق، چگونه احتمال آن را افزایش دهیم؟

بارداری موفق, چگونه احتمال بارداری را افزایش دهیم, افزایش شانس بارداری

چگونه احتمال بارداری را افزایش دهیم

 

قبل از حامله شدن ، زمینه را برای یک حاملگی سالم آماده کنید. در شرایطی که بدن شما مشکلی نداشته باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که بارداری موفق را تجربه کنید. بهتر است پیش از اقدام به حاملگی یک وقت ملاقات با پزشک زنان و زایمان هماهنگ کنید تا شرایط سلامت جسمی شما بررسی شود.

در این جلسات، معمولاً ازمایش هایی برای شما درخواست داده می شود و همچنين فولیک اسید و دیگر مکمل های موردنیاز حاملگی برای شما تجویز خواهد شد. در معاینات پیش از بارداری، دربارۀ داروهای مصرفی خویش با پزشکتان صحبت کنید. مطمئن شوید که استفاده از آن ها در باروری یا زمان بارداری شما تأثیری ندارد و بی خطر است. ملاقات با پزشک قبل از حاملگی میتواند به شانس شما برای داشتن یک بارداری سالم کمک کند.

 

بارداری موفق, چگونه احتمال بارداری را افزایش دهیم, افزایش شانس بارداری

بارداری موفق

 

چگونه احتمال بارداری را افزایش دهیم؟

برنامه ریزی برای بارداری سالم

لااقل یک ماه پیش از این که بخواهید باردار شوید باید از قرص های فولیک اسید استفاده نمایید. این ماده مغذی میتواند تا حد زيادي خطر بعضی از عیب های جنینی خاص را کاهش دهد. توصیه خوب دیگری که در این وضعیت میتوانید به یاد داشته باشید این است که عادات غیر سالم خویش مانند نوشیدن الکل، سیگار کشیدن یا استفاده از مخدرها را کنار بگذارید. وزن سالمی داشته باشید و مصرف کافئین خویش را به کم تر از 300 ميلی گرم در روز کاهش دهید.

 

چکاپ کامل داشته باشید

نگرانی از وضع سلامت بدن امکان دارد سبب کاهش باروری شود؛ به عنوان مثال، داشتن اضافه وزن، استفاده از دخانیات، تغذیه نامطلوب، خستگی زیاد، استرس های شدید و… امکان دارد روی احتمال باروری تأثير منفی بگذارد؛ در نتیجه لازم است پیش از اقدام به باروری به پزشک مراجعه کنید و چکاپ کامل شوید.

 

همچنین، در صورت وجود هر نوع بیماری مزمن یا ژنتیکی، درمانهای سنگین دارویی، کم کاری تیروئید، دیابت، فشار خون بالا یا سابقه خانوادگی بیماری های جدّي لازم است که پیش از حاملگی بررسی های لازم روی سلامت زن و شوهر انجام شود.

 

بهتر است ازمایش خون بدهید، هورمون هایتان بررسی شود و واکسن های لازم را بزنید. داشتن اگاهی از وضعیت سلامت تان سبب می شود با خیال راحت و ارامش بیشتری اقدام به حاملگی بکنید. حتماً با متخصص زنان و زایمان مشورت کنید تا ازمایش های لازم را برایتان تجویز کند.

 

بارداری موفق, چگونه احتمال بارداری را افزایش دهیم, افزایش شانس بارداری

افزایش شانس بارداری

 

زمان تخمك گذاری و افزایش شانس بارداری

جالب بدانید چنانچه شما از زمان دقیق تخمک گذاری آگاه باشید، و در این موقع مقاربت و اقدام به بارداری داشته باشید شانس بارداری بیشتری دارید.

 

اگر پریود شما مرتب است معمولاً روز ۱۴ از نخستین روز قاعدگی تخمك گذاری انجام می شود.اگر پریود شما نامرتب است میتوانید از پزشک خویش یاری بگیرید.پزشک با معرفی شیوه های مختلف برای تعيين تخمك گذاری به شما کمک خواهد کرد.

 

گفتیم برای سرعت حاملگی، تخمک گذاری منظم و اسپرم کافی و با کیفیت و روابط جنسی مراقبت نشده احتیاج است.

 

در صورتی که تخمک گذاری انجام نشود و اسپرم به مقدار کافی و خوب نباشد، و همینطور لوله های فالوپ بسته باشند، احتمال حاملگی بسیار کاهش یافته و شانس بارداری صفر است.

 

بارداری موفق, چگونه احتمال بارداری را افزایش دهیم, افزایش شانس بارداری

بالا بردن شانس بارداری

 

رژیم بارداری سالم

تغذیه نقش بزرگی در داشتن بدن و سیستم تناسلی سالم بازی می کند. منبع ساخت و ساز هورمون ها، در غذاهایی است که می خوریم. آنتی اکسیدان ها که محافظ تخمك و اسپرم دربرابر رادیکال های ازاد هستند هم در غذاهایی که استفاده می کنیم وجود دارند. همان طور که این چنین ماده های مغذی برای حاملگی مفید هستند، برخی از موادغذایی و شیمیایی هم که به غذاها اضافه میشوند میتوانند برای سلامتی و بارداری مسئله ساز باشند.

 

همیشه باید با یک رژیم غذایی متعادل تغذیه کنید. غذا های مختلفی که به شما کمک می کند نیازهای روزانه از آهن، کلسیم، اسید فولیک، و پروتئین دریافت کنید را هدف قرار دهید. شما میتوانید این مواد مغذی را از کشمش، سبزیجات تیره، حبوبات، بروکلی، و غنی شده نان غلات کامل دریافت کنید. اسیدهای چرب امگا ۳ هم مهم هستند. چنانچه شما گیاه خوار هستید، مجبور نیستید که ماهی را برای امگا ۳ استفاده کنید. میتوانید آن ها را از دانه های کتان و گردو دریافت کنید.

 

کنار گذاشتن استفاده از سیگار برای افزایش قدرت باردار شدن زوجین

چنانچه زوجی که در حال کوشش برای باردار شدن هستید، بدون هیچ علت و مشکل پزشکی باردار نمی شوید، بدانید که درصورتی که سیگاری هستید، احتمالا دلیل اساسی ناباروری شما همین سیگار کشیدن می باشد.

 

پس در اسرع وقت آنرا ترک کنید، زیرا نتایج مطالعه های اخیر دانشمندان نشان داده است که سیگار کشیدن میتواند قدرت باردار شدن زوجین را تا 50٪ کاهش دهد! چنانچه شما و یا شریک زندگیتان سیگاری هستید، احتمالا همین عادت دلیل اصلی عدم توانایی شما در باروری خواهد بود. پس میتوان ادعا کرد که ترک این عادت در زمان کوشش برای حامله شدن و پاک سازی بدن از تمام مواد شیمیایی زیان آور، گامی مهم بسوی افزایش شانس بارداری زوجین به شمار می رود.

 

بارداری موفق, چگونه احتمال بارداری را افزایش دهیم, افزایش شانس بارداری

چگونه حاملگی موفقی داشته باشیم

 

برنامه ورزشی منظم

بعضی از زنان دچار تنبلی تخمدان هستند و نسبت به زنانی که تخمدان های فعال دارند، مقدار تخمک گذاری ماهانه در آن ها به مراتب کم تر است.

 

پرداختن به ورزش هایی مثل ایروبیک، پیاده روی های سریع، شنا و غیره لااقل 3 بار درهفته بطور منظم و هر بار به مدت 1- 0/5 ساعت، علاوه بر حفظ نشاط و شادابی، سرعت رها شدن ماهانه تخمک ها و حفظ باروری را به مقدار زيادی افزایش می دهد.

 

لازم به یادآوری است انجام ورزش های مرتب در بین مردان هم با افزایش تعداد و تحرک اسپرم ها و همینطور افزایش کیفیت آن ها همراه است.

 

به وزن سالم بدن برسید.

درصورتی که اضافه وزن دارید، دو برابر بیش از زنی که وزن طبیعی دارد طول میکشد که باردار شوید. درصورتی که کمبود وزن دارید، میتواند تا چهار برابر طول بکشد. با دکتر خویش در خصوص تمرین رژیمی حرف بزنید که به شما کمک کند تا به شاخص حجم بدن طبیعیBody Mass Index)( برسید.

 

درصورتی که وزن بدنتان مناسب است، رژیم خویش را سازگار و سلامت نگه دارید.

 

 


منبع: http://www.beytoote.com/wedlock/bardari/successful3-pregnancy.html
بازدید: 886

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top