• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 424405
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ ۱۵:۲۴

غسل تعمید چیست؟

غسل تعمید,غسل تعمید چگونه انجام می شود,غسل تعمید چیست

غسل تعمید 

 

غسل تعمید یکى از آداب مذهب مسیحیان است. برگزاری آئین تعمید معمولاً برعهده افراد روحانی مانند کشیش و یا شماس است. در این مقاله در خصوص غسل تعمید بیشتر خواهید خواند.

غسل تعمید چیست؟

غسل تعمید یک آئین تطهیری دینی برای کسب بخشش از گناهان و زندگی دوباره است که در مذهب های گوناگونی مانند مسیحیت و آئین سیک ها ترویج دارد و ریشهٔ آن آئین های طهارت یهودی است. غسل تعمید بعنوان دروازه ورود به دین مسیحیت شناخته می شود و از ارکان الزامی دین مسیحیت است و همه مسیحیان باید در زمان کودکی غسل تعمید را انجام دهند. تعمید دهنده، کسی که خود قبلاً با آب مقدس غسل تعمید داده شده، به نام عیسی مسیح این کار را انجام می دهد. غسل تعمید، آیینی است که در زندگی هر مسیحی باید تنها یک دفعه انجام شود.

 

پایه گذاری تعمید:

مسیحیان با استناد به انجیل ها معتقدند که حضرت مسیح در رود اردن توسط" یحیی تعمید دهنده"، غسل تعمید یافته است. از نظر آنان، اگر چه مسیح در طول حیات خویش، کسی را تعمید نداده است.ولی بعد از رستاخیزش، شاگردان خویش را فرمان داده تا افراد دیگر را تعمید دهند.

 

آن حضرت خطاب به حواریون خود می فرماید: «پس رفته، همه ی امتها را شاگرد سازید و ایشان را به نام آب و ابن و روح القدس تعمید دهید.»

 

گذشته از حضرت مسیح، پطرس حواری هم مردم را به تعمید یافتن فرا می خوانده است. که اینها همه شواهدی بر اعتبار تعمید، شناخته می شود.

 

غسل تعمید,غسل تعمید چگونه انجام می شود,غسل تعمید چیست

غسل تعمید چیست

 

غسل تعمید چگونه انجام میشود؟

روش غسل تعمید در بین مسیحیان اختلاف است; بعضی از مسیحیان مى گویند که باید بدن فرد را در آب فرو برد، برخى دیگر میگویند باید فرد سه دفعه بدنش در آب فرو رود و دسته ای ديگر از مسیحیان میگویند، غسل تعمید مربوط به بزرگهاست که مى توانند پیش کشیش اعتراف به گناه کنند از این جهت، اطفال از این کار معاف مى باشند و بعضی ديگر غسل تعمید اطفال را ضروری مى دانند و مى گویند که تنها پاشیدن آب کافى خواهد بود، چون این کار فقط اشاره به غسل یافتن با روح القدس است و مقدارى آب به نام پدر و پسر و روح القدس کفایت خواهد نمود.

 

چه وقت باید تعمید گرفت؟

در عهدجدید، غسل تعمید همیشه در پیِ ایمان آوردن و توبه کردنِ افراد صورت می گرفت. اشخاص معمولاً بلافاصله بعد از ایمان آوردن به عیسی مسیح، تعمید می گرفتند. امروزه بعضی کلیساها کودکان را هم تعمید می دهند. بعضی ديگر از کلیساها اشخاص نوایمان را فورا تعمید نمی دهند.

 

 


منبع: http://www.beytoote.com/religious/din-ahkam/baptism1-how-do.html
بازدید: 1063

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top