• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 424417
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ ۱۱:۴۲
دسته: تلویزیون
پرینت
ایمیل

بهترین سریال‌های ایرانی از نظر کاربران imdb

برترین‌ها: در بررسی سریال‌های ایرانی محصولاتی با تعداد آرای بسیار کم و امتیاز بالا هستند که نمی‌شد این امتیاز را جدی گرفت و این رتبه‌بندی در مورد سریال‌هایی صورت گرفته که یک مشارکت حداقلی از مخاطبان برای رای دادن به آنها وجود داشته است. در این فهرست بیشترین رای به سریال «شهرزاد» با بیش از پنج هزار رای و «شب‌های برره» با چهار هزار هشتصد رای داده شده و سریال «هزار دستان» با امتیاز ۸،۷ بهترین سریال ایرانی از نظر کاربران imdb و «دایی جان ناپلیٔون»، «کلاه قرمزی۹۰»، «شب‌های برره»، «روزی روزگاری»، «کلاه قرمزی ۸۸»، «شهرزاد»، «امام علی (ع)»، «مدار صفر درجه» و «در چشم باد» به ترتیب ده سریال برتر ایرانی از نکاه کاربران این سایت هستند.

هزار دستان 

«هزاردستان» سریالی تاریخی با مایه‌های سیاسی و اجتماعی به کارگردانی علی حاتمی است که تولید آن هشت سال طول کشید.سریال «هزار دستان» به داستان زندگی رضا خوشنویس که شخصیتی تخیلی مبتنی بر شخصیتی تاریخی به‌ نام کریم دواتگر است، می‌پردازد. فیلم از دو بخش اصلی تشکیل شده‌ است؛ بخش اول به داستان رضا تفنگچی می‌پردازد که دوران احمدشاه و آغاز حکومت رضا شاه را تصویر می‌کند و بخش دوم در مورد زندگی رضا خوشنویس است که در دوران پایانی حکومت رضا شاه و آغاز حکومت محمدرضا شاه می‌گذرد. این سریال ، در سال ۱۳۹۷ به فهرست ملی حافظه جهانی یونسکو اضافه شد.

بهترین سریال‌های ایرانی از نظر کاربران imdb

این مجموعه کلکسیونی از بهترین بازیگران ایرانی از جمله جمشید مشایخی، عزت الله انتظامی، داود رشیدی، علی نصیریان و محمدعلی کشاورز را در خود جای داده که با هدایت علی حاتمی، یکی از ماندگارترین سریال‌های تاریخی تلویزیون ایران را رقم زده است.

دایی‌جان ناپلئون

«دایی‌جان ناپلئون» محصول سال ۱۳۵۵ است این مجموعه تلویزیونی بر اساس رمانی به همین نام اثر نویسنده طنزپرداز معاصر ایرانی ایرج پزشک‌زاد تهیه و توسط ناصر تقوایی کارگردانی و تولید شد.

بهترین سریال‌های ایرانی از نظر کاربران imdb

زمینه تاریخی رمان فکاهی دایی جان ناپلئون به سال‌های پس از جنگ جهانی دوم، یعنی زمان تغییرات بنیادین ساختار‌های سیاسی و اجتماعی کشور می‌پردازد. این رمان داستان خانواده‌ای اشرافی را بازگو می‌کند که هریک از اعضای آن در جهت حفظ امتیاز‌هایی که دوران آن‌ها سپری شده است، بیهوده تلاش می‌کند.   

کلاه قرمزی 

سریال «کلاه قرمزی» به کارگردانی ایرج طهماسب از مجموعه‌های پرطرفدار و یادآور خاطراتی خوش است. کلاه قرمزی پسری بازیگوش و خوش قلب است که برای انجام ندادن هر کاری بهانه‌های جالبی می‌آورد.

بهترین سریال‌های ایرانی از نظر کاربران imdb

در این سریال حمید جبلی، ایرج طهماسب، محمدرضا هدایتی، بهادر مالکی، محمد بحرانی، نگار استخر، کاظم سیاحی، علی سرابی، هوتن شکیبا، محمد لقمانیان به هنرمندی پرداخته‌اند.

شب‌های برره

«شب‌های برره» مجموعه تلویزیونی  به کارگردانی مهران مدیری است. «شب‌های برره در هر قسمت داستانی مستقل را نقل می‌کرد که در روستای خیالی برره و در میان اهالی این روستا اتفاق می‌افتاد. برخی از اصطلاحات و کلمات و افعال ساخته شده توسط نویسندگان خالق روستای برره تا چندین سال در زبان غیررسمی کشور کاربرد داشت.

بهترین سریال‌های ایرانی از نظر کاربران imdb

مهران مدیری، سیامک انصاری، رضا شفیعی جم، شقایق دهقان، بهنوش بختیاری، هادی کاظمی و... بازیگران این مجموعه تلویزیونی بودند.

روزی روزگاری

«روزی روزگاری» مجموعه‌ای تلویزیونی به کارگردانی و نویسندگی امرالله احمدجو است که در ۱۳۷۰–۱۳۷۱ از شبکه یک تلویزیون پخش شد. داستان این سریال دربارهٔ راهزنی معروف به نام مرادبیگ است که طی نزاعی با گروه راهزن دیگری مجروح شده و توسط خانواده روستایی از مرگ نجات پیدا کرده و طی زندگی با این روستاییان تحولاتی عمیق در زندگی او رخ می‌دهد.

بهترین سریال‌های ایرانی از نظر کاربران imdb

خسرو شکیبایی، ژاله علو، جمشید لایق، گوهرخیراندیش، پرویز پورحسینی، محمود جعفری، محمد فیلی و... از جمله بازیگران این سریال بودند.

شهرزاد 

روایت عاشقانه‌ای در روز‌های پرتپش تهران ۱۳۳۲ است که با کودتای سیاه آغاز می‌شود و با اثر حوادث کودتا بر زندگی شخصیت ها، اوج می‌گیرد. در تهران سال‌های پس از کودتا که چهره شهر، رنگ خشونت و دسیسه به خود گرفته، عشقی شکوفا می‌شود میان دو جوان به نام‌های شهرزاد و فرهاد. عشقی که فرجامش متصل به حوادث ایام می‌شود و عشاق قصه در موقعیت دشواری قرار می‌گیرند که آینده شان را دگرگون می‌کند .

بهترین سریال‌های ایرانی از نظر کاربران imdb

کارگردان این سریال حسن فتحی و تهیه‌کننده آن محمد امامی است. پخش این سریال به صورت هفتگی از طریق مراکز عرضه فیلم سراسر کشور انجام شد. سریال «شهرزاد» را می‌توان پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین سریال شبکه نمایش خانگی دانست. علی نصیریان،  ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، مصطفی زمانی و پریناز ایزدیار بازیگران نقش‌های اصلی این مجموعه هستند.

امام علی (ع)

مجموعه تلویزیونی «امام علی (ع) » تولید ۱۳۷۰-۱۳۷۵ است. داوود میرباقری نویسنده و کارگردان این مجموعه پرطرفدار تلویزیونی بود. داستان این سریال از اواخر دورهٔ خلافت عثمان بن عفان شروع و تا پنج سال انتهایی و دوران خلافت و زندگی علی بن ابی‌طالب می‌پردازد.

بهترین سریال‌های ایرانی از نظر کاربران imdb

داریوش ارجمند، مهدی فتحی، بهزاد فراهانی و محمدرضا شریفی‌نیا از جمله بازیگران تیم پرجمعیت این سریال هستند که در این سریال خاطره ماندگاری از خود بر جای گذاشتند.

مدار صفر درجه

«مدار صفر درجه» به کارگردانی حسن فتحی که چندین بار از شبکه‌های مختلف تلویزیون پخش شده، این مجموعه تاریخی برای اولین بار سال ۸۶ در قالب ۳۰ قسمت به روی آنتن شبکه یک سیما رفت.شهاب حسینی، رویا تیموریان، آتنه فقیه نصیری، لعیا زنگنه، ایرج راد، مسعود رایگان و پیام دهکردی از جمله بازیگرانی هستند در این سریال ایفای نقش کردند.

بهترین سریال‌های ایرانی از نظر کاربران imdb

داستان سریال «مدار صفر درجه» به پیش از شهریور ۱۳۲۰ باز می‌گردد و ماجرای سفر دانشجویی ایرانی به نام حبیب پارسا به فرانسه برای تحصیل در رشته‌ی فلسفه در دانشگاه پاریس را نشان می‌دهد که در پژوهشی با دختری یهودی به نام "سارا استروک" همکار می‌کند. اما این پژوهش باعث تغییر در مسیر زندگی این دو جوان  می‌شود. ماجرا بر بستر جنگ جهانی دوم و شکل گرفتن صهیونیزم  و تسلط تدریجی بر فلسطین می‌گذرد.

در چشم باد

مجموعه تلویزیونی «در چشم باد» به تهیه کنندگی مسعود جعفری‌جوزانی و عباس اکبری در ۴۴ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای برای پخش از شبکه اول سیما تهیه و تولید شد. فیلمنامه این سریال که در زمره سریال‌های «الف» سیما به شمار می‌رود، توسط «مسعود جعفری جوزانی» در مدت دوسال نوشته  شده است.

بهترین سریال‌های ایرانی از نظر کاربران imdb

سریال تاریخی «در چشم باد»، وقایع سیاسی و اجتماعی سه دوره از تاریخ در سال‌های ۱۳۰۰، ۱۳۲۰ و ۱۳۶۰ را بررسی می‌کند که دوره اول پایان دوره قاجار و دورهٔ پهلوی، دوره دوم جنگ جهانی دوم و دوره سوم یک دوره زمانی خاص در بعد از انقلاب اسلامی ایران را که دوره فتح خرمشهر است، در بر می‌گیرد.

در این پروژه که «حسین علیزاده» موسیقی آن را ساخته، بازیگرانی چون، پارسا پیروزفر، اکبر عبدی، کامبیز دیرباز، سعید نیک‌پور، سحر جعفری جوزانی، فریبا متخصص، لاله اسکندری، ستاره صفرآوه، رضا شفیعی جم، فخرالدین صدیق شریف، جهانگیر الماسی، محمود پاک نیت، مصطفی زمانی، محمدرضا هدایتی، هومن سیدی و… ایفای نقش کرده‌اند.

منبع: سینمادیلی


منبع: https://www.bartarinha.ir/fa/news/1022007/بهترین-سریال‌های-ایرانی-از-نظر-کاربران-imdb
بازدید: 6662

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top