• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 426939
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۰۷ مهر ۱۳۹۹ ۰۸:۰۶
دسته: سینما
پرینت
ایمیل

۱۵ فیلم ترسناک سال ۲۰۲۰ که نباید از دست داد

برترین‌ها: ژانر وحشت یکی از محبوب‌ترین ژانر‌های سینمایی در میان طرفداران سینما به حساب می‌آید. هرساله فیلم‌های زیادی با داستان‌های متفاوت و با بودجه‌های مختلف در این ژانر روانه بازار میشوند.

سال گذشته شاهد فیلم‌های بی نظیری در ژانر وحشت، از کارگردانان نامدار، بازیگران مشهور و فیلم نامه نویسان با تجربه بودیم. حال وقت آن رسیده است که به معرفی ۱۵ فیلم ترسناک که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۰ مورد استقبال قرار گیرند، بپردازیم.

۱. کینه

۱۵ فیلم ترسناک سال ۲۰۲۰
  • عنوان اصلی: the grudge
  • کارگردان: Nicolas Pesce

اولین قسمت از فیلم کینه در سال ۲۰۰۴ روی پرده رفت. این فیلم نسخه آمریکایی فیلمی ژاپنی با نام مشابه، به کارگردانی تاکاشی شیمازو بود که در سال ۲۰۰۲ ساخته شد و به شدت مورد استقبال قرار گرفت.

داستان این فیلم توسط جف بوحلر نوشته شده و نگارش فیلمنامه‌ی آن بر عهده‌ی خود کارگردان فیلم، یعنی نیکلاس پس، بوده است.

در کادر بازیگران آن نیز میتوان به آندرا ریسبارو، جان چو، بتی گیلپین و لین شی، که چهره‌ای آشنا برای دوستداران فیلم‌های ترسناک به‌شمار می‌آید، اشاره نمود.

۲. چرخش

۱۵ فیلم ترسناک سال ۲۰۲۰
  • عنوان اصلی: the turning
  • کارگردان: Floria Sigismondi

فیلمی اقتباسی-مدرن از رمان ترسناک هنری جیمز با نام "پیچیده شدن اوضاع" که توسط فلوریا زیگزموندی کارگردانی شده‌است.

موضوع این فیلم درباره زنی است که برای پرستاری از بچه‌های خانه‌ای بزرگ و ترسناک استخدام می‌شود و پس از مدتی شک می‌کند که بچه‌ها تحت تاثیر نیروی فراطبیعی قرار گرفته باشند.

بازیگرانی همچون مکنایز دیویس، فین ولف هارد و بروکلین پرینس به نقش آفرینی در این فیلم پرداخته‌اند.

فیلمنامه‌ی فیلم نیز به دست نویسندگان فیلم پرطرفدار احضار (the conjuring)، چاد و گری هایز، نوشته شده است.

۳. کلبه 

۱۵ فیلم ترسناک سال ۲۰۲۰
  • عنوان اصلی: the lodge
  • کارگردانان: Severin Fiala ، Veronika Franz

زن جوانی با دو فرزند خوانده‌اش در کلبه‌ای دور افتاده، گرفتار برف می‌شوند. زن به دنبال راهی برای فرار از آنجاست که وقایع عجیبی برایشان اتفاق می‌افتد و پرده از راز‌هایی از گذشته برمی‎دارد.

این فیلم که افتتاحیه خودش را در جشنواره ساندنس برگزار کرد، توسط سروین فیالا و ورونیکا فرانز کارگردانی شده و بازیگرانی همجچون رایلی کیو، ریچارد آرمیتاژ، لیا مک هیو، جیدن مارکل و آلیشا سیلوارستون در آن نقش آفرینی کرده‎اند.

قرار بود این فیلم در سال ۲۰۱۹ اکران شود، ولی بنا به دلایلی اکران آن سال ۲۰۲۰ موکول شد و حالا در لیست ۱۵ فیلم مورد انتظار ۲۰۲۰ قرار گرفته‌است.

۴. مرد نامرئی

۱۵ فیلم ترسناک سال ۲۰۲۰
  • عنوان اصلی: the invisible man
  • کارگردان: Leigh Whannell

فیلم درباره دختر جوانی است که احساس می‌کند دوست پسر سابقش مدام در حال تعقیب اوست و قصد آسیب رساندن به او را دارد. این در حالی است که کسی قادر به دیدن او نیست و باور نمی‌کنند او هنوز زنده باشد.

فیلمنامه‌ای اقتباسی از رمانی به همین نام، با نویسندگی اچ جی ولز، که توسط لای وانل بازنویسی شده است.

این کارگردان که در ۱۵ سال اخیر با فیلم‌هایی همچون "اره" و "موذی" نشان خود را برجای گذاشته است، حالا با فیلم "مرد نامرئی" سعی در حفظ این نشان دارد.

در این فیلم الیزابت ماس، الیور جکسون کوهن، آلدیس هاج و استورم رید نقش آفرینی می‌کنند.

۵. مکانی آرام ۲

۱۵ فیلم ترسناک سال ۲۰۲۰
  • عنوان اصلی: a quiet place 2
  • کارگردان: John Krasinski

پس از استقبال زیادی که از مکانی آرام ۱ در باکس آفیس شد، نویسندگان و کارگردان این فیلم تصمیم به بازگشت دوباره به دنیای ساکت، ولی مرگبار فیلم گرفتند.

جان کراسینسکی در فیلم جدید، مجددا خود به عنوان نویسنده و کارگردان حضور دارد، ولی باید بدانید که این فیلم تکرار سناریوی اول نیست. هرچند که باز هم فیلم در فضایی آرام و بی صدا رخ می‌دهد، ولی با سناریویی کاملا متفاوت روبرو خواهیم شد.

امیلی بلانت در این قسمت نیز در نقش مادری فداکار که سعی در محافظت از خانواده‌اش دارد، حاضر شده است و بازیگران دیگری از جمله کیلیان مورفی و دجیمان هانسو نیز به این پروژه پیوسته‌اند.

هرچند که اکران این فیلم به‌دلیل شیوع ویروس کرونا برای مدتی به تعویق افتاده‌است و هنوز زمان دقیقی برای اکران آن در نظر گرفته نشده‌است ولی با این‌حال انتظار می‌رود قسمت دوم این فیلم نیز همانند قسمت اول آن مورد استقبال قرار گیرد و تبدیل به یکی از بزرگترین فیلم‌های ترسناک سال گردد.

۶. ماد پرهیزگار

۱۵ فیلم ترسناک سال ۲۰۲۰
  • عنوان اصلی: saint maud
  • کارگردان: Rose Glass

این فیلم یک فیلم انگلیسی ترسناک با درونمایه‌ای روانشناختی است که توسط رز گلس کارگردانی شده است. این فیلم درباره پرستار پرهیزگاری به نام ماد می‌باشد که در آسایشگاهی کار می‌کند و در حین مراقبت از بیماری به نام آماندا احساس می‌کند روحش مورد تسخیر قرار گرفته است.

اولین اکران عمومی این فیلم در فستیوال فیلم بین‌المللی تورنتو و در تاریخ ۸ سپتامبر ۲۰۱۹ انجام شد و اکران عمومی فیلم در انگلستان برای تاریخ اول می ۲۰۲۰ برنامه ریزی شده بود اما باید دید که با اوضاع کنونی و شیوع کرونا چه زمانی برای اکران این فیلم در نظر گرفته خواهد شد.

موریفید کلارک در این فیلم در نقش پرستار و جنیفر اهله در نقش آماندا، نقش آفرینی کرده اند.

۷. انتلرز

۱۵ فیلم ترسناک سال ۲۰۲۰
  • عنوان اصلی: antlers
  • کارگردان: Scott Cooper

این فیلم که بازیگرانی، چون کری راسل و جسی پلمونز در آن ایفای نقش کرده‌اند، درباره معلمی است که جولیا میدوز نام دارد و با برادر کلانتر خود زندگی می‎کند و در طی داستان با پسر جوانی آشنا می‎شوند که رازی خطرناک را در خانه‎اش پنهان کرده است.

انتظار می‎رود این فیلم، که گیلرمو دل تورو تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد در سال ۲۰۲۰ مورد توجه بسیار قرار گیرد.

۸. پیش از جنگ

۱۵ فیلم ترسناک سال ۲۰۲۰
  • عنوان اصلی: antebellum
  • کارگردانان: Gerard Bush ، Christopher Renz

تهیه کننده‌ی فیلم‌های موفق "برو بیرون" و "ما" اینبار با فیلمی متفاوت‌تر بازگشته است.

داستان فیلم درباره نویسنده‌ی موفقی به نام ورونیکا هنلی است که ناگهان در واقعیتی ترسناک گرفتار می‌شود و به دنبال پرده برداری از رازی می‌باشد تا راهی برای فرار از آن یابد.

کارگردانی این فیلم را جرارد بوش و کریستوفر رنز انجام داده‌اند و بازیگرانی چون جنل مونی، اریک لنگ، جنا مالون، جک هیوستون در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

۹. مارپیچ از مجموعه "اره"

۱۵ فیلم ترسناک سال ۲۰۲۰
  • عنوان اصلی: Spiral: From the Book of Saw
  • کارگردان: Darren Lynn Bousman

این فیلم نهمین اثر از مجموعه فیلم‌های اره است که فیلمنامه‌ی آن براساس طرحی از کریس راک، کمدین مشهور نوشته شده است و داستان اصلی فیلم اره را دنبال می‌کند.

هنوز اطلاعات دقیق و کاملی درباره عوامل آن در دست نمی‌باشد، ولی همکاری کریس راک و بوسمن میتواند این فیلم را به یکی از برترین فیلم‌های ژانر وحشت سال ۲۰۲۰ تبدیل کند.

داستان فیلم درباره یک بازپرس پرونده‌ی قتل است که کریس راک نفش آن را بازی می‌کند و ساموئل جکسون در نقش پدر او حاضر شده است.

۱۰. کندی من

۱۵ فیلم ترسناک سال ۲۰۲۰
  • عنوان اصلی: candy man
  • کارگردان: Nia DaCosta

این فیلم دنباله‌ی فیلمی با همین نام است که در سال ۱۹۹۲ به کارگردانی برنارد رز ساخته شد.

نسخه‌ی قبلی فیلم داستان دانشجویی است که برای پایان‌نامه روی موضوع افسانه‌های محلی کار می‌کند و نظرش به افسانه‌ی کندی‌من جلب شده. افسانه درباره‌ی پسرک سیاه‌پوستی است که یکی از دست‌هایش را بریده‌اند و جای آن قلابی به بازویش وصل است و اگر نامش را ۵ یار جلوی آینه زمزمه کنی ظاهر می‌شود.

در این فیلم بازیگرانی همچون یحیی عبدالمتین، تیونا پاریس، ناتان استوارت جرت، کلمن دومینگو، تونی تاد و ربکا اسپنس نقش آفرینی کرده‌اند.

۱۱. شب آخر در سوهو

۱۵ فیلم ترسناک سال ۲۰۲۰
  • عنوان اصلی: last night in soho
  • کارگردان: Edgar Wright

این فیلم نیز فیلمی ترسناک با تم روانشناسی می‌باشد که ادگار رایت کارگردانی آن را برعهده دارد و طبق گفته‌ی کارگردان نوعی سفر در زمان را در فیلم شاهد خواهیم بود.

در این فیلم توماسین مک‌کنزی، آنیا تیلور جوی، مت اسمیت، دایانا ریگ و ترنس استمپ بازی می‌کنند و داستان فیلم حول دختری است که در زمان سفر می‌کند و به دهه‌ی شصت لندن بازمیگردد.

خود رایت درباره‌ی فیلمش می‌گوید: «من حس کردم که هرگز فیلمی درباره‌ی مرکز لندن نساخته‌ام مخصوصا سوهو که بخش عمده‌ای از بیست و پنج سال گذشته را در آن گذرانده‌ام. با فیلم‌هایی مثل هات فاز و شان مرده درباره‌ی مکانی که در آن زندگی کرده‌ام فیلم ساخته‌ام و این فیلم هم درباره‌ی لندنی است که من در آن زندگی می‌کنم.»

۱۲. هالووین میکشد

۱۵ فیلم ترسناک سال ۲۰۲۰
  • عنوان اصلی: halloween kills
  • کارگردان: David Gordon Green

دیوید گوردن و تیمش پس از ساخت فیلم هالووین در سال ۲۰۱۸ حالا با فیلمی در دنباله‌ی آن باز می‌گردند. این فیلم دوازدهین اثر از مجموعه فیلم‌های هالووین است که توسط دیوید گوردن گرین کارگردان نسخه‌ی ۲۰۱۸ فیلم، کارگردانی شده و بازیگرانی از جمله جیمی لی کرتیس و نیک کسل در نقش‌های قبلی خود حضور می‌یابند.

هنوز جزئیات پلات این فیلم مشخص نمی‌باشد، اما انتظار میرود که به یکی از فیلم‌های خوب ژانر وحشت در سال ۲۰۲۰ تبدیل شود.

۱۳. ارتش مرگ

۱۵ فیلم ترسناک سال ۲۰۲۰
  • عنوان اصلی: army of the dead
  • کارگردانان: deborah and zack snyder

زک اسنیدر بعد از استراحتی نسبتا طولانی حالا دوباره بر صندلی کارگردانی تکیه زده است.

به گزارش خبرگزاری هالیوود فیلم جدید سیندر حول محور داستانی در مورد حمله‌ی زامبی‌ها به لاس وگاس می‌باشد.

در این فیلم قرار است بازیگرانی همچون دیو باتیستا، آنا د لا رگرا و الا پارنل نقش آفرینی می‌کنند. فیلم برداری این فیلم ترسناک در ۱۹ اکتبر ۲۰۱۹ به پایان رسیده است، ولی تاریخ دقیق اکران آن هنوز مشخص نیست.

۱۴. فرار

۱۵ فیلم ترسناک سال ۲۰۲۰
  • عنوان اصلی: Run
  • کارگردان: Aneesh Chaganty

فرار ، فیلمی ترسناک و رازآلود به کارگردانی آنیش چگنتی و بازی زیبای سارا پاولسون می‌باشد. داستان فیلم دربارهٔ یک نوجوان مدرسه‌ای است که در خانه کم‌کم به مادرش مشکوک می‌شود ، او متوجه می‌شود مادرش راز شومی را از او مخفی نگه داشته است.

قرار بود این فیلم ۸ می ۲۰۲۰ اکران شود ولی حالا با مشکلاتی که ویروس کرونا سر راه سینمای جهان قرار داده‌است، تاریخ دقیقی برای اکران آن در نظر گرفته نشده‌است.

۱۵. مستندی با نام نامشخص

۱۵ فیلم ترسناک سال ۲۰۲۰
  • عنوان اصلی: نامشخص
  • کارگردان: sam Wineman

آخرین فیلم این لیست، مستندی به نویسندگی و کارگردانی سم واینمن می‌باشد که سینما گران مدتهاست در انتظار آن می‌باشند.

انتظار می‌رود مستند جدید سم واینمن، دنیای جدیدی از سینمای ترسناک را به تصویر بکشد و مورد توجه بسیاری قرار گیرد.

هنوز تاریخ دقیق در ارتباط با اکران آن در دسترس نمیباشد، ولی اگر شرایط به حالت قبل خود بازگردند، به احتمال زیاد تابستان ۲۰۲۰ شاهد اکران این فیلم خواهیم بود.

منبع: insider


منبع: https://www.bartarinha.ir/fa/news/978600/۱۵-فیلم-ترسناک-سال-۲۰۲۰-که-نباید-از-دست-داد
بازدید: 6975

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top