• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 410461
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ ۰۹:۲۲
دسته: آشپزی
پرینت
ایمیل

طرز تهیه کمپیر؛ سیب زمینی سرخ کرده با پوست و پنیر و ژامبون

وب‌سایت نمناک: شاید پس از تهیه سیب زمینی سرخ کرده با پوست و پنیر و ژامبون این پیش غذای لذیذ، آن را در فهرست محبوب‌ترین غذاهایتان قرار دهید. در این مطلب طرز تهیه آن را به شما آموزش میدهیم. با ما در ادامه همراه باشید.

مواد لازم:

  • سیب زمینی متوسط: 6 عددسیب زمینی سرخ کرده با پوست
  • روغن زیتون
  • روغن کانولا
  • نمک و فلفل
  • ژامبون:6 برش نازک
  • پنیر رنده شده چدار:150 گرم
  • خامه ترش:نصف پیمانه
  • پیازچه:ریز خرد شود

طرز تهیه کمپیر؛ سیب زمینی سرخ کرده با پوست و پنیر و ژامبون

طرز تهیه:

1. ابتدا سیب زمینی ها را خوب بشویید و آن ها را با هر روشی که دوست دارید (فر یا مایکروویو) بپزید. اگر می خواهید با فر بپزید روی سیب زمینی ها را روغن زیتون بمالید و آن ها را درون فر به مدت یک ساعت با حرارت 400 درجه فارنهایت قرار دهید تا درون آن ها خوب پخته شود و اگر از مایکروویو استفاده می کنید روی آن ها را روغن زیتون بمالید وهر سیب زمینی را روی حداکثر حرارت به مدت 5 دقیقه بپزید.

2. همزمان با پختن سیب زمینی ها، قطعات ژامبون را درون یک تابه با مقداری روغن، روی حرارت متوسط به مدت 10 دقیقه یا تا زمانی که ترد شوند حرارت دهید. با استفاده از دستمال خشک کن آشپزخانه روغن های اضافی ژامبون را بگیرید، سپس آن ها را خرد کنید.

3. سیب زمینی ها را از درون فر خارج کرده و بگذارید به اندازه کافی خنک شوند، سپس آن ها را از درازا به دو قسمت تقسیم کنید و با استفاده از قاشق درونشان را تا نیم سانتی متر مانده به پوست خارج کنید.

4. درجه فر را تا 450 درجه فارنهایت افزایش داده و بیرون و درون سیب زمینی ها را روغن کانولا بمالید و و به مقدار لازم روی آن ها نمک بپاشید وهر طرف آن ها را به مدت 10 دقیقه درون فر حرارت دهید سپس آن ها را از فر خارج کرده و بگذارید کمی خنک شوند.

5. سیب زمینی ها را روی شبکه سیمی فر قرارداده و درون آن ها را فلفل و پنیر چدار و ژامبون سرخ کرده بریزید و آن ها را 2 دقیقه دیگر یا تا زمانی که پنیر آن ها ذوب شود حرارت دهید.

6. سیب زمینی ها را از فر خارج کرده و آن ها را درون ظرفی که از قبل آماده کرده اید قرار داده و روی هر کدام از آن ها، مقداری خامه ترش بریزید سپس روی خامه ها را به عنوان لایه آخر، مقداری پیازچه قرار دهید.


منبع: http://www.bartarinha.ir/fa/news/824973/طرز-تهیه-کمپیر-سیب-زمینی-سرخ-کرده-با-پوست-و-پنیر-و-ژامبون
بازدید: 884

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top