• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 415651
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۸ ۱۵:۱۲
دسته: آشپزی
پرینت
ایمیل

پنکیک سیب‌زمینی مغزدار با گوشت (درانیکی)

برترین‌ها: پنکیک سیب‌زمینی مغزدار با سیب زمینی خام رنده شده درست می‌شود و گوشت چرخ کرده را به عنوان مواد میانی در خود دارد. شاید قبلا هم پنکیک سیب‌زمینی مغزدار درست کرده باشید، اما این یکی متفاوت است و به شیوه جالبی درست می‌شود.

پنکیک سیب زمینی مغزدار با گوشت (درانیکی)

سیب‌زمینی یکی از سبزیجات همه کاره است که شما در انواع غذا‌ها می‌توانید استفاده کنید. این سبزی سخاوتمند و بی ادعا زینت بخش خورش قیمه است، به عنوان یک فست فود خوشمزه مورد اقبال همه است و در تاس کباب سبزیجات و بسیاری از غذا‌های دیگر نقش اساسی دارد. اگر بخواهیم راجع به سیب زمینی و همه خوبیهایش صحبت کنیم باید پای هزاران غذا را پیش بکشیم. پنکیک سیب‌زمینی هم یکی از این غذاهاست که سیب‌زمینی دوست داشتنی نقش اصلی در درست کردن آن دارد. این پنکیک یکی از غذا‌های راحت و پرطرفدار است که اغلب زمان‌هایی که وقت کمی برای غذا پختن داریم و یا دلمان یک غذای سرخ کردنی خوشمزه می‌خواهد، یکی از انتخاب‌های همیشگی ماست بخصوص برای دانشجویان و یا کارمندان اداره‌ها. برای کسانی که می‌خواهند به سفری چند ساعته بروند و بخصوص دانشجو‌هایی که میخواهند به خانه برگردند اولین انتخابشان همین غذاست که البته نسبت به سالاد الویه خطر مسمومیت کمتری دارد.

پنکیک سیب زمینی مغزدار با گوشت (درانیکی)

این نوع پنکیک سیب‌زمینی که مغزدار اطلاق می‌شود حاوی مواد میانی است. در این نوع خاص از گوشت چرخ کرده استفاده شده، اما شما انتخاب‌های دیگری هم خواهید داشت. منتهای مراتب، چون در این مدل سیب‌زمینی خام است باید چیزی را انتخاب کنید که قابلیت تبدیل به یک لایه نازک میانی را داشته باشد. برای همین گوشت چرخ کرده که همانند خمیر عمل می‌کند می‌تواند به راحتی بین دو لایه پنکیک قرار بگیرد. گوشت سفید مرغ و یا بوقلمون انتخاب خوبی هستند برای اینکه هم سالم باشند و هم زود بپزند، اما ما در اینجا از گوشت قرمز استفاده کردیم. برای گوشت قرمز بهتر است از گوشت بره استفاده کنید که هم لطیفتر است و هم بافت ریزتری دارد. گوشت را دو بار چرخ کنید تا بهتر شکل بگیرد.

پنکیک سیب زمینی مغزدار با گوشت (درانیکی)

مواد لازم

  • سیبزمینی: ۵ عدد متوسط
  • پیاز: ۱ عدد متوسط
  • تخم مرغ: ۱ عدد
  • آرد: ۳ قاشق غذاخوری
  • خامه ترش: ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک: ۱ قاشق چای‌خوری
  • فلفل سیاه: ۱/۸ قاشق چای‌خوری برای سیب‌زمینی
  • روغن: به میزان لازم
  • گوشت چرخ کرده: ۲۰۰ گرم
  • پیاز رنده شده: ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه: ۱/۴ قاشق چای‌خوری برای گوشت
پنکیک سیب زمینی مغزدار با گوشت (درانیکی)

طرز تهیه:

۱. در یک کاسه بزرگ، سیب‌زمینی را رنده کنید، بهتر است از رنده ریز استفاده کنید البته نه خیلی ریز. رنده کردن بوسیله دست خیلی بهتر از استفاده از رنده غذاساز است، چون با رنده کمتر آب می‌اندازد.

پنکیک سیب زمینی مغزدار با گوشت (درانیکی)

۲. پیاز را در همان کاسه رنده کنید (۱ قاشق غذاخوری از پیاز رنده شده را برای مخلوط گوشت کنار بگذارید). پیاز مانع از قهوه‌ای شدن و سوختن سیب‌زمینی می‌شود.

پنکیک سیب زمینی مغزدار با گوشت (درانیکی)

۳. ۱ عدد تخم‌مرغ، ۳ قاشق غذاخوری آرد، ۱ قاشق غذاخوری خامه ترش (جایگزین: ماست خیلی غلیظ)، ۱ قاشق چای‌خوری نمک و ۱/۸ قاشق چای‌خوری فلفل سیاه را افزوده و خوب بهم بزنید.

پنکیک سیب زمینی مغزدار با گوشت (درانیکی)

۴. گوشت رنده شده را خوب بهم بزنید، ۱ قاشق غذاخوری پیاز رنده شده را که کنار گذاشته بودیم، ۱/۴ قاشق چایخوری نمک و فلفل سیاه را برای ایجاد طعمی بهتر به گوشت اضافه می‌کنیم. آن را به شکل ۶ کتلت نازک در آورید و روی تخته آشپزخانه یا یک بشقاب پهن بگذارید.

پنکیک سیب زمینی مغزدار با گوشت (درانیکی)

۵. یک ماهیتابه نچسب را بردارید و روی حرارت متوسط گاز بگذارید. ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری روغن داخل ماهیتابه بریزید. وقتی روغن گرم شد، ۱ قاشق غذاخوری مواد سیب‌زمینی را داخل ماهیتابه بریزید و بلافاصله پهن کنید. روی سیب‌زمینی یک لایه گوشت نازک بگذارید و روی گوشت را با یک قاشق دیگر از مواد سیب‌زمینی بپوشانید.

پنکیک سیب زمینی مغزدار با گوشت (درانیکی)

۶. بگذارید پنکیک سیب‌زمینی سرخ شود وقتی به رنگ طلایی قهوه‌ای در می‌آیند یعنی سرخ شده‌اند. حالا پنکیک را برگردانید و بگذارید سمت دیگر آن هم سرخ و طلایی شود. برای هر سمت پنکیک حدود ۴ دقیقه طول می‌کشد. این کار را با باقی‌مانده خمیر هم انجام دهید، در صورت نیاز مقداری روغن اضافه کنید. پنکیک‌ها را از توی ماهیتابه درآورید و توی بشقاب روی حوله کاغذی بگذارید تا روغن اضافی آن‌ها خارج شود. آن‌ها را همانطور که گرم هستند با خامه ترش سرو کنید.

پنکیک سیب زمینی مغزدار با گوشت (درانیکی)

نکات مهم

  • رنده سیب‌زمینی باید ریز باشد البته نه در حد زست، ولی نباید مثل کتلت درشت و رشته‌ای باشد. می‌توانید حتی از غذاساز هم استفاده کنید، اما با رنده بهتر است و میزان ریزی بافت دست شماست.
  • اگر موقعی که مواد سیب‌زمینی را داخل ماهیتابه ریختید، بخش مایع جدا شده، بهتر است سریع آن را کمی بهم بزنید تا مخلوط شوند. همچنین توی کاسه مخلوط هم مرتب سعی کنید مواد را بهم بزنید تا آب جدا نشود.

منبع: natasha'skitchen


منبع: https://www.bartarinha.ir/fa/news/878692/پنکیک-سیب‌زمینی-مغزدار-با-گوشت-درانیکی
بازدید: 651

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top