• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 416487
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۸ ۱۰:۴۵

بیوگرافی وحید امیری بازیکن تیم ملی فوتبال

 


بیوگرافی وحید امیری

وحید امیری بازیکن تیم ملی فوتبال

 

وحید امیری( زادهٔ ۱۳ فروردین ماه ۱۳۶۷ در خرم آباد) بازیکن تیم ملي فوتبال ایران و باشگاه ترابوزان اسپور در سوپر لیگ ترکیه است.

گزیده ای از زندگینامه وحید امیری:

اسم:وحیدوحید امیری

نام خانوادگي:امیری

تولد:13 فروردین ماه 1367

محل تولد:خرم آباد

پست:هافبک

باشگاه کنونی:پرسپولیس

شماره پیراهن:19

 

وحید امیری متولد 13 فروردین ماه 1367 در خرم آباد لرستان است. وی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی حقوق و کارشناسی ارشد رشته مدیریت ورزشی است.

 

وحید امیری از جمله فوتبالیست هایی است که در سن بالا به موفقیت رسیده و به همین علت همیشه باصراحت ميگويد اولویتش پول است و وقت زيادي براي آينده سازی ندارد.

 

بیوگرافی وحید امیری

وحید امیری

 

عملکرد باشگاهی 

وحید امیری فوتبال حرفه ای خود را از سال ۱۳۸۷ با باشگاه های داتیس و کوثر لرستان آغاز کرد، بعد از آن به گهر دورود و بعد براي مدت دو فصل به نفت مسجدسلیمان پیوست.

 

نفت تهران

وحید امیری در سال ۹۲ با قراردادی دوساله به نفت تهران پیوست. وی اولین گل خود را براي نفت در ۱۵ مرداد ماه ۱۳۹۲ در برابر داماش گیلان به نتیجه رساند که منجر به تساوي ۱–۱ براي هردو تیم شد. اولین پیروزی آسيايي امیری در فروردین ماه ۱۳۹۴ در برابر الشباب عربستان بود که با نتيجه ۳–۰ به سود نفت به پایان رسید. نفت در شهریور ماه همان سال با نتيجه ۲–۱ مغلوب الاهلی شد و از گردونه مسابقه ها حذف شد، تک گل نفت را امیری در دقیقه ۵۰ به نتیجه رساند.

 

پرسپولیس

وحید امیری بعد از پایان قراردادش با نفت در سال ۱۳۹۵ با قراردادی ۲ ساله رسما به عضویت باشگاه فوتبال پرسپولیس درآمد؛ پيوستن وحید امیری به پرسپولیس دارای حاشیه های خاصی بود، علیرضا منصوریان که وحید امیری و بیرانوند را بارها ملاقات کرده بود و استقلالی ها این احتمال را می دادند که این دو به باشگاه استقلال می آیند، شدیداً از انتقال وحید امیری به پرسپولیس عصبانی شدند، به طوری که یک مقام مسئول در باشگاه استقلال در گفتگویی به انتقاد از تصمیم وحید امیری پرداخت.

 

اولین گل وحید امیری براي پرسپولیس، در یک تساوي ۱–۱ در برابر فولاد خوزستان به نتیجه رسید؛ همچنين وحید امیری معمولاً اوت های نزديک به دروازه رقیب را بصورت بلند می فرستد و موقعیت های خطرناکی را روی دروازه حریفان ایجاد ميکند . وحید امیری عملکرد مناسبی در پرسپولیس داشته و بارها در تیم منتخب لیگ برتر فوتبال ایران قرار گرفته است.

 

وی توانست با پرسپولیس به جمع ۴ تیم برتر فوتبال آسیا صعود کند و به مقام قهرماني لیگ برتر فوتبال ایران ۹۶–۱۳۹۵و سوپر جام فوتبال ایران ۱۳۹۶ برسد.

 

بیوگرافی وحید امیری

وحید امیری فوتبالیست ایرانی

 

عملکرد ملي وحید امیری

وحید امیری اولین بار ۳۰ دسامبر ۲۰۱۴ در جریان اردوی تدارکاتی تیم ملي که براي امادگی درجام ملت های آسیا ۲۰۱۵ در کشور پرتغال برپا ميشد توسط کارلوس کیروش به تیم ملي دعوت شد. وی اولین بازي ملي اش را در یک بازي دوستانه در برابر عراق در ۴ ژانویه ۲۰۱۵ انجام داد و اولین گل ملي اش را در جریان یک پیروزی ۲–۰ در برابر شیلی به نتیجه رساند.

 

وحید امیری در جریان جام ملت های آسیا ۲۰۱۵ در دیدار در برابر عراق که بازي به ضربات پنالتی کشیده شده بود پنالتی خود را از دست داد تا ایران بازي را واگذار کند و از صعود به نیمه‌نهايي باز بماند.

 

در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ که تیم ملي فوتبال ایران بعنوان تیم نخست گروه خود به جام جهانی صعود کرد، وحید امیری در تمامی بازي ها( چه ثابت چه بعنوان بازیکن ذخیره) به میدان رفت.

 

بیوگرافی وحید امیری

وحید امیری فوتبالیست ایرانی

 

افتخارات

باشگاهی

 

نفت تهران

جام حذفی نائب قهرماني:جام حذفی ۹۴–۱۳۹۳

 

پرسپولیس

قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران ۹۶–۱۳۹۵

قهرمان سوپر جام فوتبال ایران ۱۳۹۶

قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران ۹۷–۱۳۹۶

 

فردی

بهترین بازیکن سال فوتبال ایران در فصل ۹۷–۱۳۹۶

 

بیوگرافی وحید امیری

وحید امیری و بیرانوند

 

ازدواج وحید امیری

وحید امیری مدتی بعد از پيوستن به باشگاه فوتبال پرسپولیس، در زمستان سال 95 ازدواج کرد. وی براي ازدواجش یک مراسم بزرگ ترتیب داد که اینکارقدری حواشی براي وی در پی داشت.

 

بیوگرافی وحید امیری

وحید امیری 

 

بیوگرافی وحید امیری

وحید امیری و  علیرضا بیرانود

 

بیوگرافی وحید امیری

عکس عروسی وحید امیری 

 

بیوگرافی وحید امیری

وحید امیری 

 

گردآوری: بخش ورزشی

 

 


منبع: http://www.beytoote.com/sport/athletic/biography8-vahid-amiri.html
بازدید: 1059

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top