• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 420237
تاریخ انتشار: جمعه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ ۲۱:۲۰

بررسی پورشه کاین ۲۰۱۹

کمپانی پورشه در سال ۲۰۰۲ مدل کاین را به عنوان یک SUV سایز متوسط و لوکس معرفی کرد. پورشه در ابتدا گمان نمی‌کرد که از محصول جدید و متفاوت آن استقبال چشمگیری شود؛ اما گذشت زمان ثابت کرد کاین هم می‌تواند مانند پورشه ۹۱۱ محبوبیتی فراوان در بین عاشقان برند پورشه داشته باشد!

بررسی پورشه کاین ۲۰۱۹؛ تراژدی تکراری!

از آغاز تولید کاین تاکنون تغییر چندانی از نظر ظاهر و پلتفرم در آن دیده نشده و فقط مشخصات فنی آن دگرگون شده است. در واقع تراژدی همیشگی محصولات پورشه در مورد مدل کاین هم تکرار شده و این کمپانی بیشتر برروی کیفیت و قابلیت‌های فنی مدل کاین تمرکز کرده است. مدتی است که پورشه نسخه ۲۰۱۹ مدل کاین را عرضه کرده و دوباره توجهات منتقدین و علاقه‌مندان به صنعت خودروسازی جهان را به خود جلب کرده است. همین موضوع بهانه‌ای است برای ما که در برترین‌ها به بررسی مدل ۲۰۱۹ پورشه کاین پرداخته و تراژدی تکراری آلمانی‌ها در ساخت و توسعه اتومبیل‌های با کیفیت را نظاره‌گر باشیم.

طراحی

بررسی پورشه کاین ۲۰۱۹؛ تراژدی تکراری!

پورشه در چهره مدل ۲۰۱۹ کاین دست برده و کمی آن را تهاجمی‌تر کرده است. طراحی کاین ساده و بی‌آلایش است؛ اما در عین سادگی، یک شاسی‌بلند جذاب و لوکس بوده و شخصیت خاص خود را دارد.

چهره کلی کاین ۲۰۱۹ تقریبا شبیه به مدل ۲۰۱۸ است. این یعنی کاین ۲۰۱۹ ویژگی‌های بصری خود را حفظ کرده و به هیچ عنوان اسیرِ خودشیفتگی و بزرگنمایی نشده است. چراغ‌های جلوی کاین با الهام از مدل پانامِرا طراحی شده و تغییر چندانی نسبت به نسل دوم خود نداشته است. اما چراغ‌های جدید و خطوط افقی آن‌ها کاین را جذاب‌تر کرده‌اند. بدنه کاین متشکل از خطوطی یک نواخت و آرام بوده و شباهت فراوانی به مدل ۹۱۱ دارد؛ ولی ارتفاع یک نواخت کاین و ریزه‌کاری‌های استادانه طراحی بدنه آن کاملا به چشم آمده و پورشه محصولی متفاوت را پیش‌روی ما قرار داده است.

بیشتر تغییر بصری کاین ۲۰۱۹ به عنوان نسل سوم پورشه کاین در نمای انتهایی آن بوده و در این قسمت از چراغ‌هایی متفاوت نسبت به مدل‌های پیشین استفاده شده است. چراغ‌های مذکور و طراحی آن‌ها به شدت شبیه به مدل ۹۱۱ بوده و باعث می‌شود که نمای عقب آن از تمام زوایا زیبا و دلنشین به نظر برسد.

بررسی پورشه کاین ۲۰۱۹؛ تراژدی تکراری!

در محیط داخلی کاین هم دوباره از سدان پانامِرا الهام گرفته شده و داشبوردی تمام شیشه‌ای را پیش‌روی خود خواهید دید! به این معنی که برروی کنسول مرکزی کاین ۲۰۱۹ یک صفحه نمایش لمسی ۱۲.۳ اینچی قرار گرفته و برای نمایش اطلاعات فنی کاین از نمایشگر‌های دوقلو ۷ اینچی استفاده شده است. همچنین برای کنترل بهترِ صفحه نمایش کاین از دکمه‌هایی لمسی برروی کنسول مرکزی استفاده شده و با توجه به خطوط عمودی و افقی تیره و کلاسیک کابین، باید ظاهر آن را شبیه به ۹۱۱ رویایی دانست.

پورشه برای سفارشی‌سازی محیط داخلی کاین سنگ تمام گذاشته و شما برای تزئین کابین می‌توانید از پوشش چرم مشکی به قیمت ۳۷۵۰ دلار بهره ببرید. این پوشش ترکیبی از رنگ مشکی، پلاستیک با کیفیت و سطحی زیبا را پیش‌روی شما قرار داده و بسیار مناسب به نظر می‌رسد. البته پیشنهاد ما این است که مقداری صرفه‌جویی کرده و از همان الیاف کربنی و چوبی موجود در کاین ۲۰۱۹ لذت ببرید!

بررسی پورشه کاین ۲۰۱۹؛ تراژدی تکراری!

راحتی

پورشه برای مدل کاین دو نوع صندلی ۸ یا ۱۴ حالته و اسپرت پلاس در نظر گرفته است. با احترام به تمام کسانی که پورشه کاین را با صندلی‌های اسپرت خریداری کرده‌اند؛ باید گفت که صندلی‌های گران و اسپرت کاین هیچ ویژگی خاص و متمایزی نسبت به صندلی‌های ۱۴ حالته معمولی ندارند. صندلی‌های ۱۴ حالته بی‌نهایت راحت بوده و احساس خوبی در هنگام نشستن برروی آن‌ها دارید. علاوه‌براین صندلی‌های مذکور عملکرد شما را در هنگام رانندگی با پورشه کاین بهبود بخشیده و فضای خوبی برای سرنشینان عقب و جلو ایجاد می‌کنند.

بررسی پورشه کاین ۲۰۱۹؛ تراژدی تکراری!

در صورتی که از صندلی‌های ۱۴ حالته در پورشه کاین ۲۰۱۹ استفاده شود؛ در عقب فضای کافی برای شما ایجاد شده و پا‌های شما با صندلی جلو برخورد نمی‌کند. به عبارت دیگر دو سرنشین بزرگسال در صندلی‌های عقب کاین قرار گرفته و هیچ مشکلی از نظر فضا و... ندارند. فضای حمل‌بار هم در پورشه کاین بسیار مناسب است. در ردیف دوم ۲۷.۳ و در صندوق عقب حدود ۶۰ فوت‌مکعب فضای مناسب برای حمل‌بار وجود دارد. البته این میزان نسبت به رقبایی همانند BMW X۵ اندک بوده و کاین در برابر فضای ۷۲.۳ فوت‌مکعبی آن حرفی برای گفتن ندارد.

سر و صدا و... در داخل کابین پورشه کاین شنیده نشده و ساختار آن اجازه شنیدن هیچ صدایی را به شما نمی‌دهد. البته شاید استفاده از لاستیک‌های ۱۹ اینچی کمی با این موضوع ارتباط داشته باشد و باعث کاهش نویز‌های ورودی به داخل کابین کاین شده باشند.

فناوری

بررسی پورشه کاین ۲۰۱۹؛ تراژدی تکراری!

نمایشگر‌های متعدد و استفاده از دکمه‌های لمسی برروی کنسولِ مرکزی برای کنترل آنها؛ کاین را کاملا شبیه به پورشه پانامِرا کرده است. اما چیز‌های جالب و جذابی در کاین یافت شده و باید حقیقتا در تکنولوژی‌های آن غرق شد! کاین دارای دو نمایشگر ۷ اینچی برای نمایش سرعت، اطلاعات سوخت، دمای موتور، نشانگر دنده و... است. صفحه نمایش اصلی کابین برروی کنسول مرکزی قرار گرفته و اندازه آن ۱۲.۳ اینچ است.

این صفحه نمایش بسیار با کیفیت بوده و دارای گرافیک و سرعت پاسخگویی بسیار مناسبی است. زمان ورود و خروج از منو‌های مختلف سیستم پورشه تقریبا با یکدیگر برابر بوده و حتی می‌توان با استفاده از آی‌پد به آن متصل شد. به عبارت دیگر سیستم به ندرت از شما می‌خواهد که صبر کرده و منتظر انجام فرایند درخواستی خود باشید!

بررسی پورشه کاین ۲۰۱۹؛ تراژدی تکراری!

علاوه‌براین پورشه تجهیزات بسیار متنوع و گران قیمتی را برای عاشقان کاین در نظر گرفته و برای بهره‌مندی از آن‌ها شما باید مبلغی را برای سفارشی‌سازی اتومبیل خود به کمپانی پورشه پرداخت کنید. مبلغ پرداختی شما بسته به امکانات مورد نظرتان متغیر بوده و شاید شما در نهایت برای خرید کاین مجبور به پرداخت ۱۳۰ هزار دلار به کمپانی پورشه شوید.

تجهیزات اضافی و سفارشی کاین مانند شمشیر دولبه بوده و غیبت برخی از آن‌ها در نسخه معمولی کاین آزار دهنده است. به عنوان مثال برای برخورداری از گرمکن صندلی‌ها باید ۶۴۷۰ دلار به کمپانی پورشه پرداخت کنید! این در حالیست که محصولاتی مانند مرسدس‌بنز GLE۴۵۰ با قیمت ۶۱۱۵۰ دلار و BMW X۵ با قیمت ۶۰۷۰۰ دلار به شکل استاندارد از گرمکن صندلی برخوردار هستند.

عملکرد

پورشه کاین کسی را شوکه نمی‌کند؛ اما رانندگی با آن به شدت لذت بخش است. پورشه برای این اتومبیل پیشرانه ۳ لیتری V۶ توربوشارژ با توان ۳۳۵ اسب‌بخار و ۳۳۲ پوند فوت گشتاور در نظر گرفته است. کاین در ۵.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کلیومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن به ۱۵۲ مایل در ساعت می‌رسد.

بررسی پورشه کاین ۲۰۱۹؛ تراژدی تکراری!

پیشرانه ۳ لیتری توربوشارژ پورشه بسیار عالی و کم مصرف بوده و سر و صدای زیادی ندارد. البته پیشرانه کاین ۲۰۱۹ شاید هرگز در حد و اندازه کاین S ظاهر نشود؛ اما قطعا شما را وسوسه کرده و نیاز‌های شما را به خوبی برطرف خواهد کرد.

پیشرانه مذکور برای انتقال قدرت خود به چرخ‌ها از توان گیبرکس دوکلاچه و هشت سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند. عملکرد گیربکس مذکور خیلی مناسب نیست؛ اما شما را راضی نگاه می‌دارد. به عبارت دیگر گیربکس پورشه کاین ۲۰۱۹ مناسب رانندگی روزمره بوده و به هیچ عنوان برای یک رانندگی پرفشار و سرعتی مناسب نیست. این یعنی گیبرکس دوکلاچه پورشه کاین، فقط شکل و شمایلی در حد و اندازه گیربکس‌های معروف پورشه داشته و انتظارات ما را برآورده نمی‌کند.

بررسی پورشه کاین ۲۰۱۹؛ تراژدی تکراری!

ایمنی

پورشه مجموعه‌ای از تجهیزات ایمنی فعال را به شما ارائه می‌دهد. همچنین یک بسته کمکی با ارزش ۶۴۰۳ دلار برای تامین بهتر ایمنی شما در نظر گرفته شده است. در این بسته شما از سیستم عالی InnoDrive برخوردار شده و قابلیت‌هایی مانند: نگاه داشتن اتومبیل در خط حرکتی، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، دوربین دید در شب و... را در اختیار خواهید داشت.

بررسی پورشه کاین ۲۰۱۹؛ تراژدی تکراری!

همچنین در صورت پرداخت مبلغ بیشتری شما توان استفاده از سیستم نمایش نقاط کور را دارید. کاین توسط اداره امنیت ملی ترافیک و بزرگراه‌های آمریکا و موسسه ایمنی بزرگراه‌ها مورد آزمایش قرار نگرفته و امتیازی از آن‌ها دریافت نکرده است. ولی با توجه به چراغ‌های LED جلو و متحرک آن احتمالا در صورت انجام تست‌های تصادف، امتیاز خوبی از موسسات آمریکایی دریافت می‌کند.

قیمت

بررسی پورشه کاین ۲۰۱۹؛ تراژدی تکراری!

محصولات پورشه ارزان قیمت نبوده و برای خرید کاین باید بین ۶۶ تا ۸۴ هزار دلار پرداخت کرد. قیمت نسخه پایه کاین، ۶۰۵۰ دلار بالاتر از X۵ و ۵۶۰۰ دلار بیشتر از GLE۴۵۰ است. در واقع شاید بتوان نسخه AMG مرسدس GLE۴۳ را با قیمت ۶۸۱۵۰ دلار به عنوان رقیبی برای پورشه کاین در نظر گرفت.

بررسی پورشه کاین ۲۰۱۹؛ تراژدی تکراری!

گزینه‌های سفارشی‌سازی کاین بسیار فراوان و گسترده است. از جمله بسته‌های سفارشی پورشه کاین باید به Premium و Premium Plus اشاره کرد که برخی از بهترین امکانات موجود را با خود به همراه داشته و لذت رانندگی با پورشه کاین را افزایش می‌دهند. با این بسته‌ها می‌توان سیستم صوتی BOSE، کلید هوشمند، صندلی ۱۴ حالته جلو، سانروف، سقف پانوراما، سیستم نظارت بر نقطه کور، گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم روشنایی محیط، سیستم Power Steering Plus system پورشه و... را به کاین آورد.

بررسی پورشه کاین ۲۰۱۹؛ تراژدی تکراری!

منبع: motor۱


منبع: https://www.bartarinha.ir/fa/news/905590/بررسی-پورشه-کاین-۲۰۱۹-تراژدی-تکراری
بازدید: 1096

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top