• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 420564
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۸ ۱۱:۳۳

۱۰ حقیقت جالب درباره‌ی کمپانی لامبورگینی

کمپانی لامبورگینی یکی از برترین سوپراسپرت‌سازان جهان بوده و اتومبیل‌های شگفت‌انگیزی را به تولید می‌رساند. امروزه افراد مشهور به دنبال انتخاب و خرید آخرین مدل از محصولات کمپانی لامبورگینی هستند.

این شرکت یکی از محبوب‌ترین برند‌های ساخت اتومبیل در رسانه‌ها و برنامه‌هایی مانند تخت‌گاز (Top Gear) بوده و در مقالات اینترنتی درباره مدل‌های مختلف محصولات لامبورگینی صحبت می‌شود.

با این همه اگر تمام مردم جهان بدانند که لامبورگینی چیست و چرا تا این حد محبوب است؛ باز هم اطلاعات کمی درباره لامبورگینی داشته و از حقایق شگفت‌آور آن بی‌خبر هستند؛ بنابراین ما دست به کار شده و در این متن به دنبال بیان نکاتی شگفت‌انگیزی درباره کمپانی لامبورگینی هستیم تا اطلاعات شما درباره یکی از بهترین خودروسازان جهان را افزایش دهیم.

لوگوی گاو نر

۱۰ حقیقت عجیب درباره لامبورگینی

زمانی که یک برند به موفقیتی جهانی برسد؛ لوگوی آن بلافاصله قابل تشخیص بوده و مردم در سراسر جهان می‌دانند که لوگوی یادشده چیست و به راحتی با ابعاد فعالیت شرکت مزبور آشنا می‌شوند.

این حقیقت کاملاً درباره کمپانی لامبورگینی صادق بوده و همه مردم جهان بلافاصله پس از دیدنِ گاوِ نمادین لامبورگینی با آن ارتباط برقرار می‌کنند. ولی انتخاب یک گاو به عنوان لوگوی لامبورگینی اتفاقی نبود.

در واقع علاقه شدید مالک لامبورگینی به طالع‌بینی و پیش‌گویی باعث شد که لوگوی لامبورگینی یک گاو باشد. شخص مذکور متولد برج‌ثور بوده و به همین خاطر تصمیم گرفت که از نشانِ برج‌ثور یا همان گاو نر به عنوان لوگوی کمپانی خود استفاده کند.

رابطه سوسک و اونتادور

۱۰ حقیقت عجیب درباره لامبورگینی

در حال حاضر ممکن است که برخی از طراحی‌ها و ایده‌های مرتبط به ظاهر اتومبیل‌ها برای بسیاری از طراحان، حاصل یک فرایند اتفاقی باشد.

ولی واقعیت این است که بسیاری از طراحان برای طراحی محصول مورد نظر خود از عجیب‌ترین چیز‌های موجود الهام می‌گیرند. نمونه واقعی و صادق سخنِ ما لامبورگینی اونتادور (Aventador) است.

طراحان این اتومبیلِ فوق‌العاده مجبوب به سراغ سوسک‌ها رفته و شکل و ساختار اونتادور را مشابه با بدن آن‌ها طراحی کرده‌اند.

لامبورگینی برای قانون

۱۰ حقیقت عجیب درباره لامبورگینی

اتومبیل‌های پلیس باید سریع باشند و در مواقع ضروری و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مکانی مشخص رسیده و در عملیات‌های تعقیب گریز عملکردی قابل قبول را به نمایش بگذارند.

در حال حاضر در بسیاری از نقاط دنیا از اتومبیل‌های سریع به عنوان خودروی پلیس استفاده می‌شود. کشور‌هایی مانند ایتالیا و دبی بیشترین استفاده را از اتومبیل‌های سریع به عنوان خودرو‌های امدادی و امنیتی دارند.

اما با این تفاوت که در ایتالیا از اتومبیل‌های سریع برای انتقال اعضای پیوندی بیماران استفاده شده و پلیس دبی از اتومبیلی همانند لامبورگینی اونتادور برای جلب نظر گردشگران و بازاریابی استفاده می‌کند.

تراکتور و لامبورگینی

۱۰ حقیقت عجیب درباره لامبورگینی

برند لامبورگینی اتومبیل‌هایی فوق‌العاده ساخته و امروزه نام محصولات این شرکت ایتالیایی را در میان برخی از سریع‌ترین اتومبیل‌های جهان می‌بینیم.

اما لامبورگینی ابتدا کندترین وسایل نقلیه جهان را می‌ساخت! در حقیقت این کمپانی ایتالیایی با نام «Lamborghini Trattori» مشغول ساخت تراکتور بود و صاحبان آن از این راه به ثروت زیادی رسیدند.

ثروت آن‌ها بسیار زیاد بود و به همین خاطر لامبورگینی تصمیم به خرید چند فراری گرفت. مشکل کلاچ‌های فراری و درگیری با انزو فراری (Enzo Ferrari) منجرب به تولید لامبورگینی ۳۵۰ جی‌تی‌وی (Lamborghini ۳۵۰GTV) شد؛ زیرا انزو فراری ادعا کرد که لامبورگینی چیزی از اتومبیل‌های اسپرت نمی‌داند و بهتر است که به فکر تراکتور‌های خود باشد.

ساخت تسلیحات

۱۰ حقیقت عجیب درباره لامبورگینی

واقعیتی که بسیاری از مردم درباره فروچو لامبورگینی (Ferruccio Lamborghini) نمی‌دانند این است که او مکانیکی توانمند بوده و بدون اتکاء به دیگران تمام کار‌های مکانیکی را انجام می‌داد.

به همین خاطر او به عنوان یک مکانیک چیره‌دست به شهرت رسید. او در نیروی دریایی خدمت کرده و در جزیره رودس (Rhodes) با ساخت تسلیحات گوناگون توانایی‌های خود را اثبات کرد. لامبورگینی از تسلیحات و ساخت قطعات یدکی ماشین‌آلات مختلف شروع کرد و تونی استارک (Tony Stark) یا همان مردِ آهنی کتاب‌های کمیک مارول کامیکس در دورانِ خود بود!

وفادار به پیرلی

۱۰ حقیقت عجیب درباره لامبورگینی

هرکسی که با محصولات لامبورگینی رانندگی کرده باشد؛ می‌داند که این اتومبیل‌ها از تایر‌هایی فوق‌العاده استفاده می‌کنند. این موضوع اتفاقی نبوده و شما باید بدانید که لامبورگینی با کمپانی تایرسازی پیرلی (Pirelli) همکار است.

لامبورگینی و پیرلی با انعقاد توافق‌نامه‌ای هیجان‌انگیز به یکدیگر وفادار بوده و هر یک از اتومبیل‌های لامبورگینی باید از تایر‌های پیرلی استفاده کنند. پیوند و دوستی کمپانی‌های مزبور به حدی است که پیرلی تایر‌هایی خاص را برای مدل اونتادور به تولید رساند.

ساخت اولین موتور برای وایپر

۱۰ حقیقت عجیب درباره لامبورگینی

لامبورگینی همیشه مورد تمجید و تشویق قرار گرفته و بی‌شک به تاریخ خود افتخار می‌کند. در اواخر دهه ۱۹۸۰ طرحی برای توسعه داج وایپر (Dodge Viper) مطرح شده و لامبورگینی که در آن زمان در اختیار کرایسلر بود، باید پیشرانه وایپر را می‌ساخت.

داج می‌خواست که به جای استفاده از پیشرانه‌ای معمولی همه چیز را تغییر دهد و به همین خاطر به سراغ لامبورگینی رفته و از مهندسین آن برای طراحی نمونه اولیه پیشرانه وایپر کمک گرفت.

داج موفق به ساخت نسخه آلومینیومی قالب پیشرانه لامبورگینی برای وایپر شد؛ اما نمونه ساخته شده قابل استفاده نبود. باید قبول کرد که لامبورگینی به وایپر قدرت بخشیده و عامل تغییر و تحولِ آن بوده است.

تولید مداوم مدل کونتاش

۱۰ حقیقت عجیب درباره لامبورگینی

بسیاری از اتومبیل‌ها به دلیل مشکلات مختلفی که در روند ساخت و فروش آن‌ها وجود دارد؛ تا مدت‌ها به تولید رسیده و روی خط تولید کارخانه‌جات مختلف جا خوش می‌کنند.

داستان لامبورگینی کونتاش (Lamborghini Countach) هم این چنین بوده و ما شاهد تولید طولانی مدت این محصول در کمپانی لامبورگینی بودیم.

اتومبیل مزبور در سال ۱۹۷۴ معرفی شد؛ اما تا سال ۱۹۹۰ به تولید رسید و مشکلات زیادی برای خریداران آن ایجاد شد. لامبورگینی کونتاش پیشگام شکل و شمایل امروزی اتومبیل‌های اسپرت بوده و به خاطر طراحی خارق‌العاده خود بسیار محبوب شد.

لامبورگینی بدون موتور

۱۰ حقیقت عجیب درباره لامبورگینی

لامبورگینی به ساخت و توسعه پیشرانه‌های قدرتمند و فوق‌العاده مشهور است. با این وجود کمپانی خوشنام لامبورگینی برای نمایش یکی از نخستین محصولات خود دچار مشکل شده و در آن اثری از پیشرانه نبود! لامبورگینی ۳۵۰ جی‌تی‌وی در سال ۱۹۶۶ و در جریان نمایشگاه ژنو رونمایی شد.

در حالی که تمام شرکت‌های حاضر در نمایشگاه مزبور کاپوت محصولات خود را بالا برده و مشغول نمایش موتور اتومبیل‌های خود بودند؛ لامبورگینی این کار را نکرد. در واقع لامبورگینی هیچ پیشرانه‌ای برای نمایش نداشت و فقط بدنه ۳۵۰ جی‌تی‌وی را نمایش داد!

قایق گران قیمت

۱۰ حقیقت عجیب درباره لامبورگینی

هنگامی که به لامبورگینی فکر می‌کنیم؛ فوراً طیف وسیعی از محصولات جاده‌ای و اتومبیل‌های سریع و فوق‌العاده را تصور خواهیم کرد. اما با وجود اینکه لامبورگینی از ساخت تراکتور شروع کرده و طبیعتاً باید هنوز هم تراکتور بسازد؛ اصلاً انتظار ساخت قایق تفریحی توسط این شرکت ایتالیایی را ندارید.

لامبورگینی با الهام از مدل محبوب و پرطرفدار اونتادور یک قایق تفریحی ساخته است. قیمت اونتادور بیش از ۵۰۰ هزار دلار است؛ اما برای خرید نسخه قایق آن با نام «Aventaboat» باید بیش از ۱.۳ میلیون دلار پرداخت کنید.

منبع:.hotcars


منبع: https://www.bartarinha.ir/fa/news/917739/۱۰-حقیقت-جالب-درباره‌ی-کمپانی-لامبورگینی
بازدید: 1075

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top