• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 420955
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۸ ۰۷:۱۵
دسته: آشپزی
پرینت
ایمیل

طرز تهیه سوپ جوجه لیمویی

برترین‌ها: سوپ جوجه لیمویی مشابه سوپ نودل جوجه است. این یک سوپ عالی برای این فصل سال است. اگر به دنبال یک سوپ جوجه جدید برای خانواده هستید، این سوپ جوجه لیمویی و برنج روشی عالی برای امتحان یک سوپ جدید است. این سوپ از روش مشابهی با سوپ جوجه و نودل استفاده می‌کند، اما در اینجا برنج جایگزین نودل می‌شود و در انتها هم طعم تازه و دوست داشتنی لیمو به آن طراوت می‌بخشد.

سوپ جوجه لیمویی؛ تو این سرما می‌چسبه

حتما اصطلاح سوپ جوجه روح را شنیده‌اید (کتابی مشهور به همین نام وجود دارد) ممکن است این عبارت به نظرتان خنده‌دار باشد، اما سوپ جوجه واقعا روح شما را گرم می‌کند و قابلیت‌های درمانی و تسکین دهنده دارد.

اگر دچار سرماخوردگی هستید، سوپ جوجه بهترین نوع سوپ برای شما خواهد بود. اگر اخیرا دچار مشکلات گوارشی مثل تهوع هستید، مرغ پخته برای شما خیلی خوب خواهد بود. استفاده از آب لیمو در این سوپ به خواص درمانی آن بسیار کمک می‌کند.

سوپ جوجه لیمویی با مرغ ریش ریش شده و آب مرغ درست می‌شود. مقداری برنج و سبزیجات هم به آن اضافه می‌شود و در انتها هم لیمو را برش زده و آب آن را در سوپ می‌چکانیم. برای اینکه این سوپ جوجه لیمویی را درست کنید ابتدا باید آب مرغ را درست کنید. در زیر طرز تهیه آب مرغ را در چند مرحله به شما خواهیم گفت.

طرز تهیه آب مرغ

آب مرغ از پختن مرغ مزه‌دار شده با سبزیجات درست می‌شود. سبزی‌های معطر باعث رفع بوی بد مرغ می‌شود. برای درست کردن آب مرغ از سبزیجاتی که در یخچال دارید، استفاده کنید.

مرحله ۱: مغز ران یا سینه مرغ را با نمک و فلفل طعم‌دار کنید و داخل یک قابلمه بزرگ قرار دهید.

مرحله ۲: پوست پیاز و هویج را بشویید، انتهای آن‌ها را جدا کنید و برگ‌های کرفس را جدا کرده و دور بیندازید. سبزیجات را خرد کرده و روی مرغ داخل قابلمه بریزید. ۲ عدد برگ بو را هم اضافه کنید. می‌توانید از سبزیجات باقی مانده در یخچال که در حال خراب شدن هستند، استفاده کنید.

سوپ جوجه لیمویی؛ تو این سرما می‌چسبه

مرحله ۳: ۱۰ تا ۱۲ پیمانه آب جوش روی مرغ و سبزیجات بریزید. قابلمه را به جوش برسانید سپس به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید آرام قل بخورد تا مرغ بپزد.

مرحله ۴: مرغ را از داخل قابلمه خارج کرده و ریش ریش کنید. سپس با استفاده از آبکش ظریف یا الک، آب مرغ را صاف کنید. سبزیجات را می‌توانید دور بریزید، چون در هر صورت که آب مرغ را درست کرده‌اید و نیازی به آن‌ها ندارید.

مواد لازم

  • سینه مرغ: ۱/۲ کیلو
  • پیاز: ۱ عدد، نگینی شده
  • هویج: ۳ عدد، نگینی شده
  • کرفس: ۳ ساقه
  • برگ بو: ۲ عدد
  • نمک و فلفل: به مقدار لازم
  • روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری
  • سیر: ۲ حبه
  • آویشن: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
  • برنج نیم دانه یا محلی معطر: ۱/۲ پیمانه
  • لیمو: ۲ عدد
  • جعفری: مقداری برای سرو

 

طرز تهیه

۱. وقتی که آب مرغ را طبق مراحل بالا درست کردید، حالا وقت درست کردن خود سوپ است. روغن را داخل قابلمه سوپ ریخته و روی حرارت متوسط گرم کنید. پیاز نگینی شده، هویج حلقه شده، کرفس خرد شده، سیر و آویشن را داخل قابلمه بریزید و آن‌ها را تفت دهید و بپزید تا نرم شوند. حدود ۴ تا ۵ دقیقه را به این کار اختصاص دهید.

سوپ جوجه لیمویی؛ تو این سرما می‌چسبه

۲. مرغ ریش ریش شده را داخل قابلمه بریزید و برنج نیم دانه یا محلی را به آن اضافه کنید.

سوپ جوجه لیمویی؛ تو این سرما می‌چسبه

۳. حالا آب مرغی را که طبق مراحل بالا درست کردید و یا از قبل در یخچال داشتید را اضافه کنید و بگذارید همه چیز با هم بپزد. هدف ما این است که برنج نرم و لطیف شود. پختن برنج به ما می‌گوید که سوپ آماده است. برای این کار حرارت را کم کنید و بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه آرام قل بخورد.

سوپ جوجه لیمویی؛ تو این سرما می‌چسبه

۴. آب لیمو را داخل آن بریزید و با نمک و فلفل مزه‌دار کنید. در صورت دلخواه، بلافاصله آن را با جعفری تازه سرو کنید.

سوپ جوجه لیمویی؛ تو این سرما می‌چسبه

نکات مهم

  • به جای برنج سفید می‌توان از برنج قهوه‌ای استفاده کرد که در این صورت باید ۲۵ دقیقه دیگر به زمان پخت سوپ اضافه کنید. اگر بخواهید آن را بدون غله درست کنید، سیب زمینی را جایگزین برنج کنید. همچنین در صورتی که طرفدار رژیم کتوژنیک هستید، می‌توانید از ریشه کرفس ریز شده یا برنج کلم که در بخش نان تورتیلای گل کلم به آن اشاره شد، استفاده کنید. یل حتی مقداری کدو سبز رنده شده استفاده کنید.
  • تا زمانی که سوپ کاملا پخته نشده، آب لیمو را به آن اضافه نکنید. اگر آب لیمو را زود به سوپ اضافه کنید، مزه تلخی می‌گیرد در عوض موقعی که سوپ کاملا پخت و یا موقع سرو به آن اضافه کنید.
  • در صورتی که آویشن ندارید می‌توانید از ادویه‌های دلخواه خودتان استفاده کنید.
  • باقی مانده سوپ را در ظرفی دردار به مدت ۴ تا ۵ روز در یخچال، می‌توان نگهداری کرد.
  • برای درست کردن آب مرغ می‌توانید آن را درست کرده و در فریزر به مدت نهایتا ۳ ماه نگهداری کنید. هر موقع که خواستید سوپ درست کنید از شب قبل آب مرغ را داخل یخچال بگذارید تا یخ آن ذوب شود یا حداقل ۴ تا ۶ ساعت زمان بگذارید.

منبع: feelgoodfoodie


منبع: https://www.bartarinha.ir/fa/news/935742/سوپ-جوجه-لیمویی-تو-این-سرما-می‌چسبه
بازدید: 753

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top