• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 425576
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۰۹ شهریور ۱۳۹۹ ۱۲:۱۲

7 علامت که نشان می دهد کفش ورزشی تان نامناسب است

کفش ورزشی,ویژگیهای کفش ورزشی مناسب,علائم نامناسب بودن کفش ورزشی

تاول زدن پا می تواند به علت پوشیدن کفش ورزشی نامناسب باشد

 

7 علامت که نشان می دهد کفش ورزشی تان نامناسب است
بسیاری از آسیب‌های پا و مچ پا به علت استفاده از کفش‌های نامناسب است. اما با هزاران مدل کفش مختلف، که همه‌ی آنها شکل و کاربردهای متفاوتی دارند، چطور باید بفهمید که آیا کفش‌های نامناسبی می‌پوشید؟ قبل از آنکه زیر کفشتان را بازرسی کنید، این مقاله را بخوانید.

 

افتادن یا کبود شدن ناخن انگشت پا به علت نامناسب بودن کفش
دکتر سدریک بریانت، مدیر ارشد علمی شورای ورزش آمریکا (ACE) در سن دیگو می‌گوید: اگر چرم لایه‌ی سر پنجه‌ی کفش، یا کل کفش، بیش از حد کوچک باشد، می‌توانید فشار بسیار زیادی روی انگشتان پاهایتان وارد کنید و باعث کبودی یا افتادن ناخن‌ها شوید. در واقع اصطلاحی برای این مشکل وجود دارد: هماتوم، یا تجمع خون زیر ناخن.


از این قانون قدیمی ‌پیروی کنید: به اندازه‌ی عرض انگشت شست، بین بلندترین انگشتتان و جلوی کفش فاصله بگذارید، یا سایز کفشتان را بزرگتر انتخاب کنید. مگان برای محل کارش سایز ۷ و برای دویدن‌های طولانی سایز ۸.۵ یا ۹ می‌پوشد.

 

سوزش پا به علت نامناسب بودن کفش
مگان می‌گوید: هنگامی که شما با استفاده از کفش‌های دوچرخه سواری با کف سفت رکاب می‌زنید، فشار مستمر بر گوشت زیر پنجه‌ی پا می‌تواند باعث تحریک اعصاب آن شود که منجر به احساس سوزش در نزدیکی انگشتان پایتان می‌شود. طول جلسات رکاب زدن یا دوچرخه سواری در فضای باز را کمتر کنید و به دنبال یک کفش دوچرخه سواری باشید که یک کفی ضربه گیر داشته باشد. همچنین برای اینکه فضا برای حرکت کردن پاهایتان بیشتر باشد، بند کفش را در نزدیک انگشتانتان، کمی‌شل تر ببندید.

 

پوشیدن کفش نامناسب و التهاب پلانتار
مگان می‌گوید: درد پاشنه، شایع‌ترین دلیلی است که مردم به پزشک پا مراجعه می‌کنند و التهاب پلانتار، شایع ترین علت آن است. حدود ۵۰ درصد از مراجعین من، بخاطر التهاب پلانتار به من مراجعه می‌کنند. پوشیدن کفش ورزشی نامناسب و وارد آوردن ضربات مکرر به پاها در هنگام پوشیدن کفش، یک علت معمول آن است. از یک پزشک پا یا درمانگر فیزیکی بخواهید که گام‌های شما را بررسی کند و برای تهیه یک کفش ورزشی مناسب که پشتیبانی مورد نیاز شما را فراهم کند، توصیه‌هایی در اختیارتان قرار دهد.

 

کفش ورزشی,علائم نامناسب بودن کفش ورزشی,ویژگیهای کفش ورزشی مناسب

بسیاری از آسیب‌های پا و مچ پا به علت استفاده از کفش‌های ورزشی نامناسب است

 

التهاب تاندون به علت پوشیدن کفش نامناسب
تاندون‌های ملتهب می‌توانند در جاهای مختلف پا پدیدار شوند، اما اغلب در داخل مچ پا یا لبه‌ی بیرونی پا بوجود می‌آیند. اولی بخاطر چرخش پا بطرف داخل ایجاد می‌شود و به این معنی است که به کفش قرص و محکم تری نیاز است. در حالیکه دومی بخاطر قوسی که تکیه‌گاه بیش از حد فراهم می‌کند بوجود می‌آید. از یک پزشک پا بپرسید که چگونه می‌توانید به آرامی و با خیال راحت به روال تمرینی‌تان برگردید و چگونه می‌توانید کفشی پیدا کنید که دوباره منجر به دردناک شدن تاندون‌هایتان نشود.

 

تاول زدن پا به علت پوشیدن کفش نامناسب
آیا مستعد تاول زدن هستید؟ اول اینکه بدانید خیلی‌ها مثل شما هستند. با توجه به مطالعه‌ی دانشگاه سینسیناتی، این شایع‌ترین شکایت دوندگان ماراتن است. در حالیکه تاول‌ها می‌توانند بدلیل جوراب‌های نامناسب (یا ترکیب کفش و جوراب نامناسب) باشند، یک کفش ورزشی که با پای شما بنحو نادرستی اصطکاک پیدا کند، می‌تواند به تنهایی این کار را انجام دهد. بریانت می‌گوید: نیازی نیست که شما به یک جفت کفش عادت کنید، آنها باید راحت و کاملا اندازه شما باشند.

 

شکستگی استخوان به علت پوشیدن کفش نامناسب
شکستگی استخوان‌های ریز می‌تواند برای هر کسی اتفاق بیفتد، اما آنها گاهی اوقات با کفش‌های ورزشی مینیمالیست مرتبط هستند. بریانت می‌گوید: نیمی از مردم در هنگام دویدن روی پاشنه‌ی پا پایین می‌آیند و نیمی دیگر با جلوی پا. برای کسانی که روی پاشنه‌هایشان ضربه وارد می‌کنند، کفش‌های مینیمالیست، زیرسازی یا لایه‌ی کافی برای جذب ضربه را فراهم نمی‌کند، که همین موضوع می‌تواند منجر به شکستگی استخوان، التهاب مفاصل و آسیب‌های دیگر شود.


لیهی می‌گوید: گرایش به مینیمالیست زمانی آغاز شد که مردم تصمیم گرفتند مانند اجدادمان بدوند، اما ما دیگر به اندازه‌ی قبل روی شن یا خاک نمی‌دویم. هنگامیکه زمین بصورت پیاده رو یا مسیر مخصوص دوچرخه باشد، فشار وارده دیگر توسط زمین زیر پایمان جذب نمی‌شود، بلکه توسط بدنمان جذب می‌شود. اگر شما جزء جمعیتی هستید که به پاشنه‌هایشان ضربه وارد می‌کنند، کفش‌های معمولی را انتخاب کنید.

 

کفش‌های ناصاف
اغلب اوقات، این فقط نشانه‌ی آن است که یک کفش باید تعویض شود (بریانت توصیه می‌کند که هر ۴۵۰ تا ۸۰۰ کیلومتر، یک جفت کفش جدید برای خودتان بخرید). لیهی می‌گوید: اما اگر کفش چپ را با راست مقایسه کردید و متوجه عدم تقارن آنها شدید، شاید برای متعادل کردن بدنتان به کفی‌ها یا ارتزهای سفارشی نیاز داشته باشید.

 

اطلاعاتی در مورد نوع کفش
آیا شما باید یک جفت کفش خنثی (طبیعی) بخرید؟ یا یک کفش مینیمالیست، یا اینکه یک کفش پایدار انتخاب بهتری است؟ بهترین راه برای پاسخ به این سوال بدون مراجعه به یک کارشناس کفش، انجام «تست رطوبت» است.


بریانت می‌گوید: با پای خیس روی یک تکه کاغذ یا بتن خشک را بروید، سپس به محل قوس پایتان نگاه کنید. اگر می‌توانید رد پای کاملتان را ببینید، احتمالا پاهای صافی دارید که تمایل به چرخیدن به سمت داخل دارند، بنابراین یک کفش کنترل حرکت، بهترین انتخاب است.
اگر بین گوشت زیر پنچه پا و پاشنه‌تان، رد کوچکی وجود دارد، شما قوس بالایی دارید و به احتمال زیاد با یک کفش ورزشی طبیعی که ضربه را جذب می‌کند، بهترین احساس را خواهید داشت.
و اگر رد پای شما چیزی بین این دو است، برای داشتن ترکیبی از زیر سازی و کنترل، یک کفش پایدار تهیه کنید.

منبع : fitnessmagazine.ir


منبع: https://www.beytoote.com/sport/public-sport/signs3-indicate2-shoes.html
بازدید: 5715

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top