• یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: 429928
تاریخ انتشار: شنبه, ۲۴ دی ۱۴۰۱ ۲۳:۰۰

بهترین زمان کاشت هویج

بذر هویج را می توان حدود 2 تا 3 هفته قبل از آخرین تاریخ یخبندان بهاره کاشت. تاریخ یخبندان محلی خود را اینجا پیدا کنید. در حالت ایده آل، شما می خواهید خاک پس از زمستان هم خشک شده و هم کمی گرم شده باشد. امروزه فروش هویج صادراتی در حجم قابل قبولی انجام می شود.

بذرها بعد از اینکه دمای خاک حداقل 40 درجه باشد جوانه می زنند و در دمای 55-65 درجه بهتر جوانه می زنند که از 75 درجه فارنهایت تجاوز نمی کند. دمای بالای تابستان باعث کاهش رشد، کاهش کیفیت و ایجاد طعم تلخ یا بد می شود.

برای برداشت پاییزی، بذرها را در اواسط تا اواخر تابستان بکارید - حدود 10 هفته قبل از اولین یخبندان پاییزی خود شروع کنید.

شیوه ی صحیح کاشت هویج

محل را با شخم زدن به عمق 10 اینچ آماده کنید. مطمئن شوید که سنگ، سنگ یا حتی توده خاک وجود ندارد. اگر خاک شما شل و هوا نیست، خاک را با کمپوست و 6 اینچ خاک سطحی شنی اصلاح کنید. توصیه می کنیم برای اطمینان، حفاری دوبار انجام دهید. در حال حاضر لیست قیمت هویج در تره بار به صورت روزانه منتشر می شود.

ما توصیه می کنیم بذرها را مستقیماً در باغ (یا هر جایی که قصد دارید آنها را بکارید) به جای پیوند بکارید. هویج دوست ندارد ریشه هایش به هم بخورد.

به عمق 1 / 4 اینچ، 2 تا 3 اینچ از هم در ردیف هایی به فاصله 1 فوت بکارید.

نکته: سعی کنید دانه ها را به صورت یکنواخت توزیع کنید تا دانه ها با هم رشد نکنند. بذرها بسیار ریز هستند و کاشت خیلی غلیظ آنها بسیار آسان است. اگر ثابت ترین دست را ندارید، یک نکته ساده این است که دانه ها را با ماسه ریز مخلوط کنید تا دانه ها پخش شوند. سپس می توانید به جای آن مقداری از مخلوط بذر شن و ماسه خود را بکارید. سپس فقط روی دانه ها را بپوشانید.

بهترین زمان برداشت هویج

چگونه متوجه می شوید که هویج شما آماده است؟ کمی ریشه در اطراف داشته باشید و با نگاه کردن به گردن ریشه، عرض تقریبی ریشه ها را بررسی کنید. اولین ریشه ها باید دو ماه پس از کاشت آماده شوند. شما می توانید با توجه به قیمت روز هویج آن را بدون نگرانی در وعده های غذایی خود جای بدهید.

به طور کلی، هر چه هویج کوچکتر باشد، طعم بهتری دارد. پهنای هویج باید به اندازه شست شما یا حداقل ½ اینچ قطر باشد.

ریشه‌های جوان‌تر و کم‌عمق‌تر باید به‌راحتی از بین بروند، فقط با گرفتن محکم در پایه شاخ و برگ. اغلب کمک می کند که ابتدا ریشه را به سمت پایین فشار دهید و سپس در حالی که به آرامی به سمت بالا می کشید، آن را بچرخانید.

ریشه‌های بزرگ‌تر و طولانی‌تر - به‌ویژه آنهایی که در هویج‌های محصول اصلی که برای خوردن در زمستان کاشته می‌شوند - ممکن است به کمک چنگال نیاز داشته باشند.


بازدید: 256




Scroll to Top