• دوشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: 430156
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ ۱۹:۴۷

با رنجی شیرین به گنجی نامحدود رسیدم

یک مثلی وجود دارد که می‌ گوید نابرده رنج، گنج میسر نمی ‌شود. به این معنی که هیچ موفقیتی بدون تلاش و پشتکار امکان‌ پذیر نمی ‌باشد لذا من با تمام قدرت در مسیر ثروت‌ سازی پیش رفتم و توانستم با زحمات شبانه ‌روزی در عرض یک‌ سال به گنج ثروت دست یابم و ثمره تلاش‌هایم را ببینم. اکنون قصد دارم روشی که مرا ثروتمند کرد را به شما پیشنهاد دهم، در ادامه می ‌توانید این روش عالی را بهتر بشناسید.

گیاه دارویی بابونه

شاید برایتان جالب باشد که بدانید خواص گیاه دارویی بابونه بر هیچ کسی پوشیده نیست و همه می دانند این گل زیبا چه تاثیرات شگرفی بر سلامت جسم و روح دارد. یکی از گیاهانی که کاربرد دارویی داشت و بسیار مورد استفاده قرار می‌ گرفت گل بابونه بود که از آن برای تهیه عصاره‌ های گیاهی، چای گل بابونه و غیر استفاده می ‌شد. گل بابونه یکی از قدیمی‌ ترین گلهای گیاهی می ‌باشد که در سراسر جهان از آن استفاده می ‌شد و انواع مختلفی مثل بابونه وحشی، بابونه زرد، بهابونه مراکشی، بابونه آلمانی، بابونه رومی و غیره دارد اما دو گونه آن کاربردهای بسیار زیادی داشته و به‌ صورت دم‌ کرده استفاده می ‌شود: بابونه آلمانی و بابونه رومی.

گیاه دارویی آنغوزه

گیاه دارویی آنغوزه دارای خاصیت مرطوب ‌کنندگی است و از طریق داشتن این خاصیت می ‌تواند برای مو‌های خشک و مجعد مفید باشد. آنغوزه، روغن بادام و ماست را باهم ترکیب کنید و یک ماسک برلی مو به دست بیاورید. این ماسک مو را روی مو‌های خود بمالید و بگذارید برای مدت زمان یک ساعت روی سر شما بماند. پس از گذشت یک ساعت مو‌های خود را با آب ولرم بشویید و آب‌کشی کنید. همچنین آنغوزه موجب تقویت فولیکول مو و در نتیجه جلوگیری از ریزش مو و همچنین احیا مو‌ها می‌شود. آنغوزه شوره سر را نیز کنترل می‌کند. آنغوزه سطح پوست سر و PH پوست سر را حفظ می‌کند و با توجه به اینکه پوست سر موجب افزایش فولیکول‌های مو شده و از ریزش جلوگیری می‌کند. آنغوزه علاوه بر حفظ PH پوست سر، آن را از چربی، عرق و آکنه نیز حفظ می‌کند. پس با وجود تمام این ویژگی‌ها آنغوزه موجب تقویت کلی مو، بافت و کیفیت آن می‌شود.

گیاه دارویی به لیمو

درختچه های گیاه دارویی به لیمو قادر به رشد در مناطق گرمسیری می باشد از این رو گیاه به لیمو در شیراز رشد خوبی داشته و بسیار مرغوب می باشد. ممکن است برخی از افراد بپندارند که نوشیدنیهای حاصل از این گیاه، چای می باشد در حالی که این باور درست نیست و نوشیدنیهای حاصل از به لیمو، یک دمنوش است. دلیل علمی این گفته نیز چنین است که برگها گیاه به لیمو از دسته گیاهان دارویی بوده و از مشتقات گیاه کاملیا سیننسیس نمی باشد و ما به مشتقات گیاه کاملیا چای می گوییم و به نوشیدنیهای گیاهان دارویی و ادویه جات دمنوش می گوییم. دمنوش حاصل از گیاه به لیمو به رنگ زرد روشن بوده و همانطور که از نامش پیدا است، طعم و بوی لیمو می دهد. طریقه مصرف این گیاه به صورت دمنوش، ادویه در غذا و اسانسهای خوراکی می باشد و می توانیم از این طریق از مزایای فروان آن برای سلامتی برخوردار شویم.


 

بازدید: 153




Scroll to Top